Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Om aik ska nå gruppspelet krävs det mirakel (detta gäller alla allsvenska vinnare). Det krävs maxflyt i lottningen, det krävs några nya högklassiga spelare för att bredda truppen ännu mer, det krävs att man inte får skador på tongivande spelare, det krävs framför allt att man inte säljer några tongivande spelare. Och med tanke på deras ekonomi för tillfället så blir dom nog tvungna att sälja 2-3 spelare.
Jag tror inte vi behöver köpa så mycket mer. Däremot håller jag helt och hållet med om att maxflyt krävs i lottningen, det är den absolut främsta förutsättningen, och att det också krävs att inga nyckelspelare försvinner, möjligtvis har vi råd att avvara någon mittfältare eftersom vi har så pass brett mittfält.
Vi har stabiliteten och ett bra försvarsspel, det var det som krävdes sist, sen måste vi ju självklart inte bara ha maxflyt i lottningen utan också alla marginaler med oss i kvalomgångarna. Sist fick vi AEK Athen i den sista kvalomgången, det vettifan om vi skulle klara nu ens med flyt, men å andra sidan har lottningen gjorts om så att de lätta lottningarna tillgängliga är mycket bättre än förut.
Och nej, jag räknar inte med CL-spel, har inte tokhybris, utan hjärnan säger att vi klarar en eller två kvalomgångar men definitivt ryker i den sista. Efter det finns det ju däremot en mer realistisk chans på gruppspel i EL.
Hjärtat försöker ju däremot streta emot logiken.. Det skulle ju sitta riktigt fint i kassakistan..