2009-10-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Om en pokerspelare klonkar till sig en riktigt fet pott med en skithand betyder inte det att han är skicklig, utan att han hade turen på sin sida.

Sigurdson tog fel beslut men lyckades ändå pricka rätt.

Ja så kan man se det. Man kan även se det som så att han förlorade nickduellen mot Ofere, rusade tillbaka och lyckades uppenbart medvetet klacka bort bollen medans Ofere stod kvar och glodde istället för att skyffla in returen. Viss tur förjänar man genom hårt jobb. Eller som Stenmark sa: " Det är konstigt att jag får mer och mer tur ju mer jag tränar".
Citera
2009-10-20, 16:48
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Sigurdson tog fel beslut men lyckades ändå pricka rätt

På vilket sätt tog han fel beslut? Sett till situationen så kan det väl inte bli bättre
Citera
2009-10-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
På vilket sätt tog han fel beslut? Sett till situationen så kan det väl inte bli bättre

Det hade ju kunnat gå åt helvete och det är väl det han pekar på. Hade han istället "vickat" bollen utanför hade det vairt säkrare.

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Kombination av tur och skicklighet kanske?
Ragnar är ju trots allt en av allsvenskans bästa mittbackar.
Att det enbart skulle vara en jävla röta (som vissa påstår) att bollen inte gick in köper jag inte.

Jag har inte sagt att det enbart är tur, men du kan inte förneka att det finns en del tur med i bilden.
Citera
2009-10-20, 17:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja tack kom gärna med en bättre förklaring, djurgården har ingen modern godkänd arena idag därför att man inte vill bygga där man kan bygga eller spela på en av dom godkända arenor som finns i Sthlm. Istället tjatar man om att få en färdig arena (Stockholms stadion) eller att man inte får mark där man vill ha.

Gäller inte äganderätten anser du?

Du menar ute i akalla angående där man kan bygga? Det skulle vara ett sånt hån så det finns inte. Arenafrågan lär ju gå i stå igen nu när vi åker ner också.
Citera
2009-10-20, 17:13
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRichmond
Hade gärna köpt Robert Åhman Persson till AIK nu när Tjerna lägger av om max ett år och ortiz troligtvis försvinner...

Tror du att RÅP kan fylla Tjernas skor?
Klart killen är ju ex-gnagare.
Citera
2009-10-20, 17:15
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du menar ute i akalla angående där man kan bygga? Det skulle vara ett sånt hån så det finns inte. Arenafrågan lär ju gå i stå igen nu när vi åker ner också.

Jag säger inte rätt eller fel ang. var man vill bygga, allt jag säger är att möjligheterna existerar men att dif inte anser dom attraktiva nog. Man kan inte säga att enda anledningen till att dif inte har en modern godkänd arena är att man är motarbetade och "andra klassens medborgare"
Citera
2009-10-20, 17:18
Moderator
easy_dans avatar
Med dagens trupp så Wanderson, bubblare är väl ishi, hysén, bajrami, obolo o kim olsen i den ordningen.
Citera
2009-10-20, 17:18
Medlem
reitschules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Om folk nu tycker att vi ska bygga i Akalla kan ju Bajen få en ny arena i Flemingsberg och Gnaget kan börja spela i Kungsängen? Ungefär lika nära från deras nuvarande position.
Citera
2009-10-20, 17:24
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Jag håller med, Sigurdsons klack var en större räddning än Kims i andra. Att komma med hög fart mot målinjen och ändå lyckas få bollen bort därifrån (med nöd och näppe) är skickligt.

Orättvist resultat då MFF förde spelet stora delar av matchen. Dock dog allt spel direkt när Wilton kom in på plan. Detta om något borde signalera att Wilton skall bort, och det med omedelbar verkan.

För övrigt är jag en av dom få MFF:arna som hellre ser IFK som mästare än AIK, så förlusten igår sved inte så fruktansvärt mycket.

Jag håller inte med. Att spelet stannade av hade inte med Wilton att göra, utan snarare trötthet och en känsla av uppgivenhet. Man såg ju hur alla slutade ta löpningar och slog bort passningar som aldrig gjorts utan en stor portion trötthet. Nej, Wilton borde ha kommit in mycket tidigare och fått lite chans att påverka spelet. Att Rollegren väntar till 78(?) minuten med sitt andra byte fick mig återigen att spy litegrann över hur kass duon är på att försöka förändra en matchbild.
Citera
2009-10-20, 17:24
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Jag har inte sagt att det enbart är tur, men du kan inte förneka att det finns en del tur med i bilden.
Jag menade inte att just du påstått detta, utan syftar mer på vad som uttryckts av andra i diverse forum och i media.

Angående tur eller skicklighet så är gränsen alltid hårfin. Tur finns ofta med i bilden, speciellt i en så jämn liga som allsvenskan.
Citera
2009-10-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Det har väl börjats bygga en hockeyrink där om inte annat.

Det har det inte, det ligger dock lite grus på ena kortsidan. Dom klipper fortfarande planen, så det är inte omöjligt. Men jag hoppas verkligen inte det.
Citera
2009-10-20, 18:02
Medlem
Heinzes avatar
Riktigt bra match igår och riktigt härlig stämning på Swedbank Stadion. Jag har aldrig varit där innan och måste säga att den är riktigt shysst.

Ett kryss hade varit mer "rättvist" i matchen men man är självklart tacksam för de tre poängen samt att vi inte fick några gula kort. Vet inte hur de hade tänkt när de vattnade planen dock, alla spelarna föll ju som käglor hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in