2009-10-20, 18:03
Medlem
LikeAGloves avatar
Vad har Håkan Mild och Daniel Larsson i görningen?

En anfallstrio med Söder, Hysén och D.Larsson hade nog inte gått av för hackor
Citera
2009-10-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Riktigt bra match igår och riktigt härlig stämning på Swedbank Stadion. Jag har aldrig varit där innan och måste säga att den är riktigt shysst.

Ett kryss hade varit mer "rättvist" i matchen men man är självklart tacksam för de tre poängen samt att vi inte fick några gula kort. Vet inte hur de hade tänkt när de vattnade planen dock, alla spelarna föll ju som käglor hela tiden.

Tre poäng för iff iff hade varit rättvist.

Personligen tror jag inte halkan beror på vattnande, såg mer ut som att gräset släppte?
Citera
2009-10-20, 18:08
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Tre poäng för iff iff hade varit rättvist.

Personligen tror jag inte halkan beror på vattnande, såg mer ut som att gräset släppte?

Så långt kommer jag aldrig att gå, tyckte jag var sjukt ödmjuk redan nu

Såpass, svårt att se från läktaren och har inte sett några sammandrag från matchen ännu men vi tyckte det såg ut som att folk halkade pga vatten+kylan.

Ska bli intressant att se situationen med Ofere, tror det var runt halvleken när han hoppar in i Gustav Svensson om jag inte missminner mig (satt långt ifrån och såg ej reprisen på storbild). Såg riktigt fult ut men adrenalinet och avstånd kanske gjorde sitt i den bedömningen.
Citera
2009-10-20, 18:24
Medlem
feldgraus avatar
Har sett matchen i sin helhet nu i efterhand och får nog säga att det var en ganska annorlunda upplevelse jämfört med att se den på plats (i allmänhet tycker jag inte att repriseringen brukar skilja sig speciellt mycket).

På plats kändes det som att de första 25 minuterna var ett kaos av målchanser för Malmö och att de totalt pressade tillbaka IFK. På reprisen har visserligen MFF en stor del av bollinnehavet, men skapar egentligen bara en enda målchans (Ragges klackräddning). IFK kontrollerade matchen defensivt mycket väl.

Lite samma sak i början av andra halvlek även om MFF då skapade ett par halvdistansavslut som Kim inte hade några jätteproblem med, utöver superräddningen. Samma sak då, IFK kontrollerade MFF:s offensiv ganska väl.

Faktiskt tycker jag att oavgjort hade varit det kanske mest rättvisa resultatet (i efterhand, på plats kändes det som att MFF borde vunnit). Samtidigt hade inte MFF-vinst varit orättvist, men å andra sidan tycker jag inte heller att Blåvittsegern var helt orättvis.

/feldgrau
Citera
2009-10-20, 18:27
Medlem
Citat:

Såpass, svårt att se från läktaren och har inte sett några sammandrag från matchen ännu men vi tyckte det såg ut som att folk halkade pga vatten+kylan.

Ska bli intressant att se situationen med Ofere, tror det var runt halvleken när han hoppar in i Gustav Svensson om jag inte missminner mig (satt långt ifrån och såg ej reprisen på storbild). Såg riktigt fult ut men adrenalinet och avstånd kanske gjorde sitt i den bedömningen.
Måste erkänna att det var grymt fult av Eddie, han kom helt snett in i duellen och kör nästan över Gustav Svensson totalt.. Sjukt att han inte blev varnad.

Sist jag satt och tjatade om att fotboll är orättvist och Malmö "förtjänar" ligga högre upp i tabellen attackerade alla med att fotboll minsann handlar om att göra mål så jag försöker uttrycker mig lite milt med att Malmö minsamm borde satt sina chanser!
Citera
2009-10-20, 18:39
Medlem
Citat:

Haha förstår det. Jag tyckte inte att 0-0 borta mot malmö var speciellt smickrande tex

Ja det var helt sjukt hur det inte kunde vara gult kort.
Citera
2009-10-20, 19:52
Medlem
P3RK3L3s avatar
De senaste 5 mötena mellan IFK och AIK i Göteborg har slutat med 2 IFK-vinster, 2 AIK-vinster och en oavgjord om jag minns rätt. Känns som all sans och reson och taktik och allt raderas inför sista matchen. Blir en jävla kaosmatch. Fy fan alltså..

Samtidigt känner man sig väldigt privilegierad över att få vara med om den på plats. Matchen är legendarisk redan flera veckor innan den spelats liksom.
Citera
2009-10-20, 20:43
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Matchen är legendarisk redan flera veckor innan den spelats liksom.
Men sen visar det sig att vi spelar i allsvenskan och då blir det som det brukar att BP spelar bort IFK eller att Hammarby spelar bort AIK eller nått annat som inte ska kunna hända.
Citera
2009-10-20, 21:25
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
De senaste 5 mötena mellan IFK och AIK i Göteborg har slutat med 2 IFK-vinster, 2 AIK-vinster och en oavgjord om jag minns rätt. Känns som all sans och reson och taktik och allt raderas inför sista matchen. Blir en jävla kaosmatch. Fy fan alltså..
Aa! Vilken sjuk jävla match det kmr bli alltså! Nervös redan nu
Kan någon av 2000-talets Allsvenska matcher jämföras med denna sett till förutsättningar?
Antagligen inte.
Citera
2009-10-20, 21:29
Medlem
Jag är inte ett dugg nervös. Blåvitt avslutar för det mesta säsongerna genom att vinna fem raka på slutet. Aik däremot har svaga nerver och tappar 5 poäng de kommande två matcherna. I sista omgången blir det Djurgårdssiffror. Innerst inne vet alla Aik-supportrar att det är så det kommer sluta.
Citera
2009-10-20, 21:36
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag är inte ett dugg nervös. Blåvitt avslutar för det mesta säsongerna genom att vinna fem raka på slutet. Aik däremot har svaga nerver och tappar 5 poäng de kommande två matcherna. I sista omgången blir det Djurgårdssiffror. Innerst inne vet alla Aik-supportrar att det är så det kommer sluta.
Årets AIK är speciellt. Det kan du inte förneka. Nu säger jag inte att det säkert blir guld. Men jag tror faktiskt det.
BP skräller mot gbg på fredag, mycke AIK-folk kommer dit
Citera
2009-10-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja tack kom gärna med en bättre förklaring, djurgården har ingen modern godkänd arena idag därför att man inte vill bygga där man kan bygga eller spela på en av dom godkända arenor som finns i Sthlm. Istället tjatar man om att få en färdig arena (Stockholms stadion) eller att man inte får mark där man vill ha.

Gäller inte äganderätten anser du?
Är du dum i huvudet eller? (ja du är bajare) "bygga där man kan bygga" förslagen vi har fått har vart rena skämt och tror du vi vill spela på söderstadion och råsunda eller vad menar du? Det är klart vi "tjatar" när vi blivit lovade en ny arena och vi får förslag som akalla. Jag menar att hade det vart i t.ex england så hade de jobbat hårdare för att vi skulle få en ny arena. Men om du tycker att man kan spela på vilken godkänd arena vart som helst så skulle du tycka att det var okej om bajen fick spela i akalla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in