2009-10-19, 23:18
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Sedan verkar du ta det som en extrem förolämpning att jag tycker att det var denna vinst som mest stack i ögonen på mig, är det verkligen så viktigt för dig vad jag tycker och tänker?
absolut inte, dock tycker jag att det är komiskt att en gnagare gnäller på blåvitts sätt att vinna matchen, med tanke på att deras spel påminde väldigt mycket om just aiks
Citera
2009-10-19, 23:22
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
absolut inte, dock tycker jag att det är komiskt att en gnagare gnäller på blåvitts sätt att vinna matchen, med tanke på att deras spel påminde väldigt mycket om just aiks

Jag trodde att IFK-are hellre förlorade på IFK-vis än vann på AIK-vis. Typ som i bortamatchen mot AIK, med alla härliga stolp- och ribbträffar och kvalificerade skott som tvingade Örlund till orimliga flaxräddningar, och allt vad det nu var.
Senast redigerad av Gullegubben 2009-10-19 kl. 23:24.
Citera
2009-10-19, 23:23
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzin
Det som däremot är festligt är att se dig sitta här och kommentera många matcher direkt efter den är slut. Har du ens sett en match live i år? Verkar uppenbarligen inte så.
haha....man får alltså inte kommentera matcherna strax efter matchens slut? Är man inte en äkta supporter då?
Vill du diskutera den saken vidare är du i fel tråd.
Citera
2009-10-19, 23:26
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Du ser nog inte många av AIK:s matcher, man spelade sin tråkigaste fotboll innan sommaruppehållet och inte ens då var den överdrivet dålig, efter det har man haft ett väldigt bra och balanserad spel, vilket inte minst syns på hur vårt anfall nu ser ut (dessutom resultat som 2-0, 3-0, 2-0, 2-3 till skillnad mot ganska vanliga 1-0). Jag är inte alls orolig för en avgörande bortamatch, IFK har bara imponerat mig med sin vilja de senaste omgångarna, hade de spelat såhär innan uppehållet hade de varit ett mittenlag just nu. I mina ögon har AIK istället hållt en hög lägstanivå konstant sen man fick Dulee och Flavio.
Senast redigerad av Viking- 2009-10-19 kl. 23:30.
Citera
2009-10-19, 23:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibb
Bla bla bla....va fan har AIK med saken att göra, dom har väl mest fans i Sverige?! Så inte så konstigt om intresset ökar..Sen sa ja inte att de INTE skulle göra de, ville bara få fram DIF's medgånsfans! Den som inte vet att HIF O DIF har mer fans än Åtvid o Mjällby e ganska dum skulle ja vilja påstå ....så tyst då!

Hörrö blixtmongot, läste du vad du själv skrev innan?

Citat:
Ursprungligen postat av Talibb
Men de borde ju betyda att intresset för Superettan ökar massivt, fast de tror ja inte när vi snackar Djurgårn's medgångssupporters!

Att du försöker få fram att DIF har medgångare vilket varenda jävla större lag har i allsvenskan är ju totalt intetsägande med ditt inlägg. Sen när man lägger upp hur det är så försöker du slå ifrån dig? Vi har varit i ettan förut, vi drog upp siffrorna då som vi lär göra nu. Varför jag drar upp aik som lag är för att de är det senaste av de 3 större Stockholmslagen (solna, förlåt) som varit nere och vänt.
Du är lite som en god vän till mig som har fotbollsintresse 1. Nu när det går bra för aik så kan han helt plötsligt brista ut i "lg jansons svartgula army" osv. Han berättade idag att han var lite orolig för Davies inför kommande derby.. Och då känns han ändå mer påläst än dig.
Citera
2009-10-19, 23:48
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Som det ser ut nu avgörs det i sista matchen på nya Ullevi. Att AIK skulle ta mer än en poäng där är så otroligt att jag redan nu är nästan helt säker på att IFK tar guldet.

Tur då att det i nuläget lutar åt att det bara kommer att behövas en poäng. Jag tror också att det kommer bli väldigt svårt att spöa IFK nere i Göteborg. Däremot kommer det inte bli någon vanlig hemmamatch för IFK, massa gnagare kommer att vara där, AIK kommer vara fast beslutna att spela matchen som om den vore en hemmamatch och det kommer bli ett storslaget fotbollskrig. Enormt mycket kamp.

Men att säga att det är klart att IFK skulle ta guld är irrationellt. Jag skulle faktiskt säga att vi befinner oss i ett genuint 50-50 läge just nu med det tabelläget och det spelschemat vi har.
Citera
2009-10-19, 23:52
Medlem
Personligen hoppas jag Flaskbottnadgap tror på vinst på fredag. Varje gång han tror på förlust går göteborg och vinner
Citera
2009-10-20, 00:07
Medlem
gunseng2s avatar
Måste säga att det här kan bli den bästa, mest spännande guldstriden på väldigt länge.

I botten så känns den här omgången som en ödesdiger käftsmäll för Stockholmslagen, Djurgården är definitivt nere på dom döende sekunderna av sin räkning. Förlust i nästa match och man är ute till 99,9%, då är det helt enkelt över. Även om man vinner så ligger man fortfarande under kvalstrecket och har absolut tuffast schema, med Heif och KFF kvar, lag som krigar om den fjärde Europaplatsen. Det ser väldigt, väldigt knepigt ut just nu. Jag har inte vågat säga det, men nu tror jag faktiskt även att tabellpositionen är för svår för Djurgården att reda ut, man åker ur.

Bajen har fortfarande chansen att passera ÖIS, båda två har ungefär lika svårt schema. Fördel ÖIS för bra form.
Citera
2009-10-20, 00:14
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Mycket snack om de två sista omgångarna i guldstriden. Men jag räknar kallt med att vi får fira ett SM-guld på söndag emot Hammarby kl tre på eftermiddagen .
Jag hoppas ju verkligen att du har rätt, men jag känner mig inte alls lika säker som du...
Citera
2009-10-20, 00:33
Medlem
H.J.Ss avatar
Nu känns det bittert ! Att torska mot HBK borta är väl i vanliga fall ingen större skandal, men just i dag känns det sjukt bittert...! Superettan nästa år, med dif och slöddertäljelagen, ett eventuellt pånyttfött Norrköping känns ju sådär...!
Men som man bäddar.....Finns inget otur i detta, Bajen och dif har varit för usla, och i vårt fall med en utveckligstörd micke andersson på den posten är det ju som gjutet...dif har varit i fritt fall ett tag nu och så BAJEN...att leva på gamla meriter funkar inte... En målvakt som helst sitter i en studio och kommenterar,,,aj aj skadad igen....en duglig forward ..."han säljer vi" samt ett förakt för sin egna publik....suck och stön.....Tjena Jönköping södra här kommer vi!!

Nu gäller det att ladda för att sabba för gnaget...hur nu det skall gå till...verkar ju otroligt om den matchen lever efter 30 minuter,,,men man kan ju hoppas att en viss stolthet kan visas och att den kan leda till att iallafall grisa sig till 0-0....

I övrigt så är kinesens filmning något av det vidrigast jag sett och ser hellre aik som mästare en gnällelfsborg...dock så verkar ju de vara borta nu...så pest eller kolera...blåvitt eller aik....tänker efter en microsekund och konstaterar att man tar pesten dvs blåvitt! ...kom igen nu fiskekörka !!
Jag bitter ??
Senast redigerad av H.J.S 2009-10-20 kl. 00:41.
Citera
2009-10-20, 00:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Hur ser tillgången på biljetter ut för mötet AIK-Göteborg. Funderar på om jag ska ta med junior på hans första allsvenska match och tänkte att här blir det liv på läktarna så att han får uppleva det jag gjorde på 80-talet...
Citera
2009-10-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Personligen hoppas jag Flaskbottnadgap tror på vinst på fredag. Varje gång han tror på förlust går göteborg och vinner

Han är den sämsta tipparen genom tiderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Hur ser tillgången på biljetter ut för mötet AIK-Göteborg. Funderar på om jag ska ta med junior på hans första allsvenska match och tänkte att här blir det liv på läktarna så att han får uppleva det jag gjorde på 80-talet...

Vilka håller du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in