2009-05-21, 00:53
Medlem
Förstår inte riktigt hur alla här kan vara sura på Malmö efter deras insats.

De ägde hela matchen. Skapar mycket och har unga spelare som aldrig slutar springa... ÖSK fick kanske 3 sek på sig att bygga upp något från backlinjen innan en anfallare var där och stressade...

Spelet de hade idag kommer leda till en mängd vinster kommande omgångar.

Plus det att möter man Sveriges bästa mittbackar Almebäck och Wikström + en Alvbåge i mål ska man vara glada med 1 poäng

Trots 1 poäng kändes detta som den största segern hittils för en Örebroare. MFF borta är inte enkelt och trots pressen i 90 min höll försvaret ihop hela vägen. Med Kim Olsen hade det kunnat bli lite farligare framåt. Tur för Malmö att vi bara hade en Emra som missar ett perfekt läge. Snart är han tillbaka i Zurich dock - längtar redan. 1 lag av 3 som är riktigt svåra borta avklarat. Bara Elfsborg och IFK kvar.
Citera
2009-05-21, 01:20
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminX
1 lag av 3 som är riktigt svåra borta avklarat. Bara Elfsborg och IFK kvar.

Fast ni har redan förlorat mot oss med 1-0 på Gamla Ullevi.

/feldgrau
Citera
2009-05-21, 09:21
Medlem
Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminX
Förstår inte riktigt hur alla här kan vara sura på Malmö efter deras insats.

Det beror väl på vad man har för förväntningar. Ska MFF blanda sig i guldstriden så måste det vara 3 pinnar i nästan alla hemmamatcher. Själv tycker jag att MFF har tagit ganska stora steg framåt jämfört med förra säsongen. Försvarsspelet är mycket bättre och inte alls lika naivt som det varit de senaste åren. Dock verkar de fortfarande ha problem att möta lag som försvarar sig lågt och samlat. Förstår inte riktigt varför Agon hamnade på kanten när han kom in, och dessutom borde nog Ofere kommit in tidigare för att bättre kunna utmana ÖSks mittbackar i duellspelet.
Citera
2009-05-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paine
Det beror väl på vad man har för förväntningar. Ska MFF blanda sig i guldstriden så måste det vara 3 pinnar i nästan alla hemmamatcher. Själv tycker jag att MFF har tagit ganska stora steg framåt jämfört med förra säsongen. Försvarsspelet är mycket bättre och inte alls lika naivt som det varit de senaste åren. Dock verkar de fortfarande ha problem att möta lag som försvarar sig lågt och samlat. Förstår inte riktigt varför Agon hamnade på kanten när han kom in, och dessutom borde nog Ofere kommit in tidigare för att bättre kunna utmana ÖSks mittbackar i duellspelet.
MFF spelar enligt mig den klart bästa fotbollen i Allsvenskan just nu tillsammans med Elfsborg, och jag gillar MFF:S offensiv som fan - mycket folk som hänger med i anfallen, och bra alternativ finns det. Men som i matchen mot Hammarby (typ 10 BRA chanser) och som mot Örebro (typ 6 BRA chanser), så måste man göra mål. Det låter ju inte så konstigt, men alltså.. så jäkla många målchanser dom lyckas få fram, men lyckas ändå inte göra några mål. Det är möcke konstigt.

Om MFF bara göra något/några mål på sina mängder av chanser, så tror jag ni är en mycket stark guldkandidat.
Citera
2009-05-21, 11:21
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ery3
MFF spelar enligt mig den klart bästa fotbollen i Allsvenskan just nu tillsammans med Elfsborg, och jag gillar MFF:S offensiv som fan - mycket folk som hänger med i anfallen, och bra alternativ finns det. Men som i matchen mot Hammarby (typ 10 BRA chanser) och som mot Örebro (typ 6 BRA chanser), så måste man göra mål. Det låter ju inte så konstigt, men alltså.. så jäkla många målchanser dom lyckas få fram, men lyckas ändå inte göra några mål. Det är möcke konstigt.

Om MFF bara göra något/några mål på sina mängder av chanser, så tror jag ni är en mycket stark guldkandidat.

Lite nyfiken på hur du hittar 10 bra chanser för mff mot hammarby, en match där poppen inte behöver göra en enda svår räddning och bara är chanslös en gång på Wiltons stolpskott. Ska mff fortsätta fylla på som man gör (dvs ta god tid på sig) måste man höja kvalitén i båda inspel och avslut, man är oerhört enkla att försvara sig mot just nu...i min värld är nog lösningen att flytta på Wilton o lyfta in en naturlig striker som går på genombrott eller finns tillgänglig i boxen för inspel, Wilton agerar som om straffområdet är förbjuden zon.
Citera
2009-05-21, 11:33
Medlem
Möppens avatar
Dags för AIK borta idag då. Otursamt att IFE har både Svensson och Mobaeck borta i denna matchen där Obolo måste plockas bort. Tror Helgi får ansvara för att ligga och skava på Obolo och lyckas han med det så är matchen vunnen för Elfsborgs del. Ishi lovade för övrigt att göra två mål
Citera
2009-05-21, 11:56
Medlem
Nowhere Hills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Dags för AIK borta idag då. Otursamt att IFE har både Svensson och Mobaeck borta i denna matchen där Obolo måste plockas bort. Tror Helgi får ansvara för att ligga och skava på Obolo och lyckas han med det så är matchen vunnen för Elfsborgs del. Ishi lovade för övrigt att göra två mål

ishi kan dra åt helvete...
undrar hur konditionen är hos grabbarna efter derbyt i måndags, ska väl inte vara något större problem så pass tidigt på året men elfsborg haft lite mera andrum, kan vara av betydelse..
jagne kan vara den tidiga nyckeln idag, stahre spar lite på sprinterns krafter, fick vila sista 20 senast och med hans speed kan han väl vara mannen som kan ge Gnaget en smakstart, självförtroendet är nog på topp där.
brukar ogilla möta elfsborg men känns lite som om vi skulle plocka tre idag så kan den här säsongen sluta riktigt bra.

synd att bajen tog sin andra raka då, ända behållningen är väl att dom drar från dif lite ytterligare. synd att bajens pinnar kom mot just bp som håller på och hamna i en mycket negativ trend.

Smått nyfiken på hur drabbad ifk kommer att bli av transfers under sommaren, någon insatt ifk'are som kan upplysa om eventuella transferrykten runt era up and comings. feldgrau , någon annan ?

till råsunda strax då, tippar slutligen 1- 0 till AIK.
Citera
2009-05-21, 11:59
Medlem
Meanmachines avatar
Hur många IFK-are tror ni de blir på matchen?

Känns lite ynkligt att bojkotta, kampen i toppen av tabellen känns viktigare. Håller själv på IFK.
Citera
2009-05-21, 12:01
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen

Jaja, även om ni vinner så kommer jag gå ifrån Råsunda med ett leende på läpparna. Varje gång jag ser "Guliganerna" får jag en skrattattack.

HAHAHHAHAHAHA!!!

Guliganerna

HAHAHHAHAHAHA!!!!!!!!!

Fast jag får alltid en lite bitter eftersmak efter att ha skrattat åt guliganerna. Det är precis samma känsla som infinner sig efter att ha skrattat gott åt den här i några minuter: http://www.youtube.com/watch?v=zJ4EpQZ0GzE

Man känner helt enkelt lite medlidande.
Citera
2009-05-21, 12:25
Medlem
P3RK3L3s avatar
Gulliganerna ja.. Men vad gäller själva matchen så är det ju en överhängande risk att derbyt slet ganska hårt på AIK. Minns baksmällan efter Kalmar borta t.ex.

Ortiz måste vara helt utpumpad efter sin suveräna insats i måndags och kanske är det bara bra att han får vila idag i.o.m. sin avstängning och kan komma laddad till matcherna kommande vecka inkl. det viktiga derbyt mot Bajen.

Mot Elfsborg måste man ju givetvis hålla ordning på mittfältet och deras fina passningsspel genom att täppa till passningsvägar och sätta press, varför jag tror att Stahre idag rent av startar med en 4-2-3-1.
Obolo/Mutumba-Özkan-Pavey/Tjernström-Bojan/backlinjen.
Det vore iallafall en väldigt vettig uppställning mot även andra lag än fElsborg.
Citera
2009-05-21, 12:28
Medlem
Tycker att vi är väldigt sega på att fylla på i straffområdet, hände många gånger att inlägg slogs mot bortre stolpen, men där var nästan aldrig någon. Daniel Andersson t.ex. måste hänga med upp mer i såna här matcher!
Citera
2009-05-21, 12:32
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
ishi kan dra åt helvete...
undrar hur konditionen är hos grabbarna efter derbyt i måndags, ska väl inte vara något större problem så pass tidigt på året men elfsborg haft lite mera andrum, kan vara av betydelse..
jagne kan vara den tidiga nyckeln idag, stahre spar lite på sprinterns krafter, fick vila sista 20 senast och med hans speed kan han väl vara mannen som kan ge Gnaget en smakstart, självförtroendet är nog på topp där.
brukar ogilla möta elfsborg men känns lite som om vi skulle plocka tre idag så kan den här säsongen sluta riktigt bra.

synd att bajen tog sin andra raka då, ända behållningen är väl att dom drar från dif lite ytterligare. synd att bajens pinnar kom mot just bp som håller på och hamna i en mycket negativ trend.

Smått nyfiken på hur drabbad ifk kommer att bli av transfers under sommaren, någon insatt ifk'are som kan upplysa om eventuella transferrykten runt era up and comings. feldgrau , någon annan ?

till råsunda strax då, tippar slutligen 1- 0 till AIK.

Tror de kan bli en riktigt bra match! Tre viktiga poäng står på spel.
Era ytterbackar kan få en svettig afton. Har lite dålig koll på dom, är dom bra?

Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Jaja, även om ni vinner så kommer jag gå ifrån Råsunda med ett leende på läpparna. Varje gång jag ser "Guliganerna" får jag en skrattattack.

HAHAHHAHAHAHA!!!

Guliganerna

HAHAHHAHAHAHA!!!!!!!!!

Fast jag får alltid en lite bitter eftersmak efter att ha skrattat åt guliganerna. Det är precis samma känsla som infinner sig efter att ha skrattat gott åt den här i några minuter: http://www.youtube.com/watch?v=zJ4EpQZ0GzE

Man känner helt enkelt lite medlidande.

Kul video
Har inte så mycket att säga om guliganerna... Kan inte på långa vägar mäta sig med storstadslagens klackar. That's it.
Sålänge Elfsborg spöar allt motstånd på planen är jag nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in