Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Hur hade supporterpolisen tänkt göra i sista omgången i Sthlmområdet?
Tänk er om vi tar guld och samtidigt så är det klart att bajen och gårdarna åker ur. Kan bli lätt otrevlig stämning eftersom både bajen och gårdarna har hemmamatch och vi gnagare som inte åker till göteborg kommer fira här hemma.
Tänk er om vi tar guld och samtidigt så är det klart att bajen och gårdarna åker ur. Kan bli lätt otrevlig stämning eftersom både bajen och gårdarna har hemmamatch och vi gnagare som inte åker till göteborg kommer fira här hemma.

Vilket underbart scenario även fast jag inte är gnagare. Kravaller väcker staden till liv, och så länge ingen kommer till skada ser jag det mest som underhållning.
Det jag egentligen tänkte vädra var bottenstriden. Djurgården åkte på en snöplig förlust mot Häcken efter att ha ägt matchen i 70 minuter, haft tre ribbträffar och fått en tilldömd straff ändrad på linjedomarens initiativ. Mer otur kan ett lag inte ha. Men som alla vet har ett dåligt lag ofta oflyt.
Hursomhelst, förlusten idag spelar i mina ögon ingen större roll eftersom sexpoängsmötet med Örgryte blir helt avgörande i nästa omgång. Antingen vinner DIF och har då alla möjligheter att klara kontraktet, eller så torskar man och det är lika kört som det vore även om man vunnit idag. Nästan, åtminstone.
För ponera att DIF tar tre poäng mot ÖIS. Bajen torskar garanterat poäng mot gnaget och det är helt jämnt mellan bottenlagen. Sista två omgångarna blir ruggiga.
I näst sista omgången har alla bottenlag sedan en svår nöt att knäcka, och jag tror på en fortsatt ovisshet inför den avslutande omgången. Jag hoppas att något av stockholmslagen klarar kontraktet. Om inte så lär Allsvenskan tappa temp och bli en kylig snackis i huvudstaden nästa år.
Det var ett rejält plåster på såret för att IFK Ankeborg, ännu en gång, snubblade till sig en oförtjänt seger.