2009-10-19, 21:11
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Hur hade supporterpolisen tänkt göra i sista omgången i Sthlmområdet?
Tänk er om vi tar guld och samtidigt så är det klart att bajen och gårdarna åker ur. Kan bli lätt otrevlig stämning eftersom både bajen och gårdarna har hemmamatch och vi gnagare som inte åker till göteborg kommer fira här hemma.

Vilket underbart scenario även fast jag inte är gnagare. Kravaller väcker staden till liv, och så länge ingen kommer till skada ser jag det mest som underhållning.

Det jag egentligen tänkte vädra var bottenstriden. Djurgården åkte på en snöplig förlust mot Häcken efter att ha ägt matchen i 70 minuter, haft tre ribbträffar och fått en tilldömd straff ändrad på linjedomarens initiativ. Mer otur kan ett lag inte ha. Men som alla vet har ett dåligt lag ofta oflyt.

Hursomhelst, förlusten idag spelar i mina ögon ingen större roll eftersom sexpoängsmötet med Örgryte blir helt avgörande i nästa omgång. Antingen vinner DIF och har då alla möjligheter att klara kontraktet, eller så torskar man och det är lika kört som det vore även om man vunnit idag. Nästan, åtminstone.

För ponera att DIF tar tre poäng mot ÖIS. Bajen torskar garanterat poäng mot gnaget och det är helt jämnt mellan bottenlagen. Sista två omgångarna blir ruggiga.

I näst sista omgången har alla bottenlag sedan en svår nöt att knäcka, och jag tror på en fortsatt ovisshet inför den avslutande omgången. Jag hoppas att något av stockholmslagen klarar kontraktet. Om inte så lär Allsvenskan tappa temp och bli en kylig snackis i huvudstaden nästa år.
Citera
2009-10-19, 21:12
Medlem
Ace Venturas avatar
Vilken skön TV-extas jag hade ikväll. Kom hem sent och slog på TVn. Zappade in på Häcken-Turgården c:a 30 sekunder innan Häcken kvitterade till 1-1. Hoppade då över till HBK-HIV lagom för att se HBK göra 1-0. Efter ett gott skratt bytte jag tillbaka till föregående match, just i tid för att se Häcken trycka in 2-1! Allt inom loppet av 4 minuter!! Ha ha!! Det var ett rejält plåster på såret för att IFK Ankeborg, ännu en gång, snubblade till sig en oförtjänt seger.

Fast det spelar ingen roll längre. 3 matcher = 9 poäng för AIK i år.
Citera
2009-10-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

BP borta är iofs ingen höjdarmatch, dom är klara för AS nästa år
och kan spela helt utan press.

Att Bajen slår AIK ser jag som helt osannolikt.

BP behöver faktiskt tre pinnar till för att vara helt säkra. bajen eller örgryte slipper kvala vid full pott på kvarvarande matcherna om BP inte lyckas ta fler poäng.

Bajen gör säkert inga mål på söndag. Men det är inte helt omöjligt att vi inte heller lyckas med det. Därav min oro.
Citera
2009-10-19, 21:17
Medlem
funerals avatar
Fredrik Jensen i Trelleborg. Maken till bulldozer har svensk fotboll aldrig skådat, skulle passa utmärkt i blåvitt
Citera
2009-10-19, 21:18
Moderator
vfs avatar
Citat:
BP behöver faktiskt tre pinnar till för att vara helt säkra. bajen eller örgryte slipper kvala vid full pott på kvarvarande matcherna om BP inte lyckas ta fler poäng.

Jo, men i praktiken är dom klara. DIF och ÖIS möts dessutom och
det stinker oavgjort i den matchen.

Citat:
Bajen gör säkert inga mål på söndag. Men det är inte helt omöjligt att vi inte heller lyckas med det. Därav min oro.

Tror du på det själv? 1-0 till AIK ger kanske 1.01 gånger insatsen.
Citera
2009-10-19, 21:19
Medlem
Viking-s avatar
Säsongens mest oförtjänta seger, men vad ska man göra, det svänger i fotboll.
Att IFK lyckas göra mål på sin enda målchans som uppkom via en försvarsmiss är illa nog, men att MFF inte lyckas sätta dit en enda boll med tanke på all press man hade är fan tragiskt. Aja, än är det långt ifrån slut.
Citera
2009-10-19, 21:19
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
Gött jävla mos. Fick rediga AIK borta i näst sista omgången -07 vibbar av denna match, ett frustrerat Blåvitt jagar och jagar men blir totalt sönderrullade. Men så kommer det förlösande målet, precis som det gjorde 07 som är så orättvist och så underbart. Och visst fan går det vägen även nu! Dock blev inte lika utspelade i 90 minuter som då, men iaf i 60 minuter. 2007 hette hjälten Bengt Andersson, idag tackar vi Kim Christensen och naturligtvis Sigurdsson, delikat klack Ragge! Och så även TO som är på rätt plats vid rätt tillfälle.

Guldet skall hem till Göteborg!
Citera
2009-10-19, 21:25
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Säsongens mest oförtjänta seger, men vad ska man göra, det svänger i fotboll.
Att IFK lyckas göra mål på sin enda målchans som uppkom via en försvarsmiss är illa nog, men att MFF inte lyckas sätta dit en enda boll med tanke på all press man hade är fan tragiskt. Aja, än är det långt ifrån slut.
Haha....årets pajas inlägg. Blåvitt hade en del målchanser.....malmö var överlägsna ungefär en kvart i varje halvlek. Jag hade dock inte protesterat om malmö tagit 3 pinnar.
Sen kan du inte ha kollat på malmö-aik.....där snackar vi årets rån i allsvenskan, vad jag minns var inte aik ens i närheten av en målchans på hela matchen
Citera
2009-10-19, 21:29
Medlem
benzins avatar
Lite komiskt att det är förre AIK-spelare robert åhman persson som bränner två jättelägen för malmö, varav ett av dom det bara ska vara mål på.
Han måste utvecklat ett AIK-hat när han blev bänkad och såld till danmark.
Citera
Medlem
One-Loves avatar
Så jävla gött. De senaste 3 åren har malmö haft sånt jävla flyt och fått med sig pinnar som dom verkligen inte varit förtjänta av. Idag var det payback, malmö var det klart bättre laget första 60. Sen tappade dom totalt och blåvitt kunde spela av matchen helt lugnt.

Jag säger det igen, 1 november, Gamla Ullevi. Decenniets match, om inte den största mest betydelsefulla och prestigefulla match i modern tid i Allsvenskan. Frågan är hur tidigt man måste sätta sig på puben för att överleva dagen.
Citera
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Haha....årets pajas inlägg. Blåvitt hade en del målchanser.....malmö var överlägsna ungefär en kvart i varje halvlek. Jag hade dock inte protesterat om malmö tagit 3 pinnar.
Sen kan du inte ha kollat på malmö-aik.....där snackar vi årets rån i allsvenskan, vad jag minns var inte aik ens i närheten av en målchans på hela matchen

Brukar inte skriva här mycket, men håller med fullständigt, AIK fick förvisso "bara" 1 poäng, men sett till matchbilden var det fan inte årets rån, snarare decenniets kupp om något.
Citera
2009-10-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Så jävla gött. De senaste 3 åren har malmö haft sånt jävla flyt och fått med sig pinnar som dom verkligen inte varit förtjänta av. Idag var det payback, malmö var det klart bättre laget första 60. Sen tappade dom totalt och blåvitt kunde spela av matchen helt lugnt.

Jag säger det igen, 1 november, Gamla Ullevi. Decenniets match, om inte den största mest betydelsefulla och prestigefulla match i modern tid i Allsvenskan. Frågan är hur tidigt man måste sätta sig på puben för att överleva dagen.
Nu vill jag höra vilka poäng Malmö inte förtjänat mot Göteborg dom tre senaste åren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in