2009-10-19, 20:40
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podyl
Hade gärna sett Daniel Larsson som anfallare i HBK, för vi har förbannat svårt o göra mål.

Sparven gjorde precis mål när jag läste ditt inlägg, härligt

Håller dock med dig, målskyttet är det stora problemet.
Citera
2009-10-19, 20:54
Medlem
Rubarth23s avatar
fy fan vad jag hatar göteborg.
hifdif är katastrof utan liknelse! Var ska det här sluta..?
Citera
2009-10-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
fy fan vad jag hatar göteborg.
hifdif är katastrof utan liknelse! Var ska det här sluta..?

Superettan såklart.

IFK hade flytet med sig idag kan man konstatera, hatten av.

wilton och ofere måste vara allsvenskans sämsta spelare.
Citera
2009-10-19, 20:56
Moderator
vfs avatar
Chatt raderat. Till ev nya i fotbollsforumet så finns det ett
eget forum för just Matchprat: https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=297

Chattande i denna tråd kommer framledes leda till tillsägelser/Mod
Citera
2009-10-19, 20:58
Medlem
Där gick garanterat sista chansen att slippa åka ner till götet och behöva ta poäng. För det finns inte en jävla chans att dom tappar någon mot BP eller Halmstad, aldrig.

Och värsta tänkbara nu är ju om bajen skulle på nått djävulskt vis knipa en pinne mot oss på söndag och spela bort oss från guldet. Då loggar jag ut från fotbollsforumet för i år......

Hur hade supporterpolisen tänkt göra i sista omgången i Sthlmområdet?
Tänk er om vi tar guld och samtidigt så är det klart att bajen och gårdarna åker ur. Kan bli lätt otrevlig stämning eftersom både bajen och gårdarna har hemmamatch och vi gnagare som inte åker till göteborg kommer fira här hemma.
Senast redigerad av turbo75 2009-10-19 kl. 21:01.
Citera
2009-10-19, 21:03
Medlem
funerals avatar
Helt sanslös skön seger.....så mycket otur vi haft denna säsong med skador osv. så känns det trots allt rättvist med 3 poäng.....nån match ska man ha tur per år och idag var en sån match. Malmö spelar fin fotboll visst, men ack så ineffektivt.
Ännu bättre känns det att vi kan kryssa mot halmstad eller bp och ändå ha allt i egna händer inför sista omgången.
Desperationen hos gnagare kommer bli allt större nu
Då många redan verkar gett upp om det blir en direkt avgörande match i gbg.
Men va fan vi kan ju säkra guldet hemma mot halmstad så
Citera
2009-10-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Där gick garanterat sista chansen att slippa åka ner till götet och behöva ta poäng. För det finns inte en jävla chans att dom tappar någon mot BP eller Halmstad, aldrig.

Och värsta tänkbara nu är ju om bajen skulle på nått djävulskt vis knipa en pinne mot oss på söndag och spela bort oss från guldet. Då loggar jag ut från fotbollsforumet för i år......

Hur hade supporterpolisen tänkt göra i sista omgången i Sthlmområdet?
Tänk er om vi tar guld och samtidigt så är det klart att bajen och gårdarna åker ur. Kan bli lätt otrevlig stämning eftersom både bajen och gårdarna har hemmamatch och vi gnagare som inte åker till göteborg kommer fira här hemma.
Ja de är konstigt. De bästa vore dock om matcherna kunde spelas utan att de blev bråk. De skulle vara fin reklam för svensk fotboll. Man får väl tänka så
Citera
2009-10-19, 21:05
Medlem
Där bröts den fina sviten Malmö hade, Malmö påminde mycket om hur det var innan dom började göra mål och vinna igen.. Känns som Malmö verkligen hade kunnat vara med och kriga uppe i toppen om dom plockat alla trepoängare istället för onödiga 0-0 matcher hemma i år..

Räddningen på RÅP's skott är bara sjuk, måste vara mål där!

Kul att bajen & dif förlorade iallafall, ska mycket till om dom två lyckas hänga kvar..

IFK-AIK i avslutningsmatchen blir allt mer intressant nu, tror IFK kommer vinna detta till slut..
Citera
2009-10-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Och skit skoj om Djurgården åkte ut tycker du?
Nä, egentligen inte. Hellre Hammarby och Djurgårn än Åtvid och Mjälby.

Men de riktiga förlorarna om de skulle bli så (förutom Djurgårn och hammarby) är AIK. Tänk om de inte vinner SM guld och sedan inte får spela några riktiga derby...
Citera
2009-10-19, 21:08
Moderator
vfs avatar
Det trodde jag aldrig att Blåvitt skulle piska upp MFF borta.
MFf spelade bra men verkar ha återgått till sitt eviga målsumpande
och Wilton är lätt en av dom sämre värvningarna på länge, 3 mål
är uselt med tanke på prislappen.

Nästan Oremo-klass på honom.

BP borta är iofs ingen höjdarmatch, dom är klara för AS nästa år
och kan spela helt utan press.

Citat:
Ursprungligen postat av turbo75

Att Bajen slår AIK ser jag som helt osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Lias

Nu ramlar målen in. Formtopp och glädje i laget. Anfallare som gör det dom ska. Så vackert. Synd att vi vaknade så sent. Igen.

Ifk stolpflytt kommer att få uppleva den mest deprimerade 30 mil långa bussresan på väldigt väldigt länge. Hjulbenta och förnedrade. Enda sanna glädjeämnet detta året är att vi förhoppningsvis blir det lag som sätter spiken i Änglarnas kista.

Jag tror dom mår ganska bra på vägen hem
Citera
2009-10-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Ja eller 3 poäng kanske till och med. Folk målar upp Malmö som nåt oövervinligt topplag som är omöjliga och slå Visst de är i riktigt bra form men det är GAIS också (formstarkast i allsvenskan) men det såg vi ju hur det gick trots att vi har ett väldigt skadedrabbat lag bröt vi deras svit och vann. Nu får vi tillbaka några viktigas spelare till Malmö-matchen och uppehållet gynnar oss mer än Malmö som är inne i deras "svit"... Det kommer bli en tuff match men absolut inte omöjligt och ta 1 eller kanske 3 poäng här. Jag trodde på tre poäng igår och tror på 3 poäng mot Malmö också, har en bra känsla inför matchen mot Malmö

Så otroligt skön vinst!! Nu känns det inte som nåt kan stoppa oss!! Nu har vi till och med råd och kryssa en av de två kommande matcherna och ändå ha det i egna händer!
Citera
2009-10-19, 21:09
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Enkelt.

Wandersson till AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem