2009-09-23, 23:18
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag anser inte att Kim eller Blåvitt eller Gud själv bör få något straff förrän någon visar mig en paragraf i regelboken som föreskriver att det han gjorde ska innebära ett straff.

Lite som att påstå att AIK bör straffas för att de spelar en så jääääävla tråkig fotboll. Inget jag skulle komma mig för att göra förrän det finns en paragraf om det, oavsett vad jag tycker.

Typ som att det är typiskt för AIK att köra rattfulla och spöa flickvänner?

Då väljer jag nog att flytta målstolparna.

/feldgrau

Komigen nu vafan.. du är trots allt moderator. Lite stil kan du väl tillföra istället för att sänka nivån.

Jag är gnagare och jag tycker inte att det hela är så farligt som många vill få det till. Men att göra det sådär tydligt i direktsänd TV. Då handlar det inte om en spark eller att "rensa dobbarna" längre.

Poängavdrag är ett dåligt skämt, men Christensen borde få en varning, tillsägelse eller något liknande. Man kan inte bara låta det gå helt och hållet.
Citera
2009-09-23, 23:19
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Upp till bevis för svff, eller så visar de nolltolerans mot all typ av fusk, eller så medger de öppet att småfifflande är ok, för det här kommer bara fortsätta i allt större skala.
Definitivt. Det ska bli intressant att se vad som händer nu.
Citat:
Jämför med lagboken. Det behöver inte stå i Svea Rikes Lag att man inte får hugga folk i huvudet med en yxa till dess att de dör, det räcker att det står att man inte får beröva någon annan livet.
Typ som det står i regelboken att målet skall ha ett visst mått under match och att man därför inte behöver skriva ut att det naturligtvis inte är tillåtet att förminska målet till sin fördel?
Citera
2009-09-23, 23:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag kan inte regelboken utantill, men jag är ganska säker på att det finns en regel som säger att lagen ska spela under samma förutsättningar, vilket att förminska sitt mål motsätter sig.

Det är ju inte frågan. Frågan är om det finns en paragraf som säger att domaren kan straffa Kim för vad han gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
Om Örlund gör så att målet skulle vara en decimeter imorgon kommer inte du bry dig?

Inte mer än att jag tycker att det är lika fult som det Kim gjort, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
Som Viking säger om att lagen ska spela med samma förutsättningar lär det ju finnas en regel om eller vad tror du???

Men herregud människa. Läs mitt svar till Viking-.

/feldgrau
Citera
2009-09-23, 23:21
Medlem
Viking-s avatar
Som jag nämnde tidigare, samma förutsättningar gäller för båda lagen, och att flytta ut stolparna går emot denna regel.
Sen så kan jag inte riktigt hålla med om utrusningen vid frisparkar är samma situation, handlingen är mer spontan och äger rum vid specifika situationer.
Att flytta ut stolparna är en planerad handling som är aktiv i 90 minuter.
För att vara överdrivet dramatisk:
Flytta ut stolparna = mord
Springa vid frispark + liknande = dråp

Citat:
Det är ju inte frågan. Frågan är om det finns en paragraf som säger att domaren kan straffa Kim för vad han gjorde.

Men det finns knappast en regel som inte har nått straff vid överträdelse? Vad skulle annars regelns poäng vara? Sen så får svff anpassa straffet efter situationen, nått jobb får de väl göra.
Senast redigerad av Viking- 2009-09-23 kl. 23:24.
Citera
Medlem
Dragonauts avatar
Men herre min skateboard. Antingen tar någon fram statistik på hur många skott som gått i stolpen mot gbg och när det skedde för att se om det hade haft någon reell skillnad för den aktuella matchens utgång. Eller så släpper vi det? Min poäng är att jag starkt betvivlar att det hade haft någon som helst inverkan på tabellen. ICA hade iaf legat där de ligger idag. Och om ni inte minns det så byter man planhalva efter halvtidsvilan. Så idag då så borde ju rimligtvis Örebro ha fått spela andra halvlek med för litet mål. Det är som att tjata om straffar som aldrig blev av i mina ögon.
Citera
Medlem
torleifnr1s avatar
Kim förtjänar ett kok stryk av sina föräldrar, vidriga fuskare!
Citera
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Jag håller med dig om charmen. Men jag anser inte att notoriska filmare är en del av någon charm heller. Lika lite folk som ligger och vrider sig i gräset trots att de fått ett myggbett.

Som PW då eller?
Citera
2009-09-23, 23:23
Medlem
Otto Flicks avatar
Ingen höjdarmatch på Behrn Arena. Men kampomomentet var kul och sånt vill man se mer av. Lagen hade någon målchans var (Selakovic och Kihlberg) och tycker att 0-0 speglade matchen väl med lite plus i kanten för Blåvitt.

Bärkroth var inte bra på något vis och Hysén saknades tydligt. ÖSK:s främsta var Gerzic (jävlar att de bänkade honom) och tycker det var tydligt att man saknade Porokara.

Skiter fullständigt i om Kim C flyttade stolparna eller ej. Glad för en pinne mot Blåvitt dock men lite besviken efter en obefintlig offensiv insats.
Citera
2009-09-23, 23:23
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Jag gillar att diskutera så jag svarar gärna.

Ja, rent krasst är det samma form av sabotage att flytta stolpen och att maska. Båda berövar i värsta fall motståndarna ett mål. Båda är ageranden som domaren har tilll uppgift att stävja på ett eller annat sätt.

Jag håller med dig om charmen. Men jag anser inte att notoriska filmare är en del av någon charm heller. Lika lite folk som ligger och vrider sig i gräset trots att de fått ett myggbett. Likväl har folk näst intill slutat bry sig om det bara för att det är så vanligt, och enkelt för oss åskådare att se. Att flytta en stolpe är fult men jag förstår inte riktigt reaktionerna. Det är inte helt ovanligt, bara att det är så mycket svårare för oss åskådare att se.

/feldgrau

Du ser ingen skillnaden i de olika tilltagandena?
Citera
2009-09-23, 23:24
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Komigen nu vafan.. du är trots allt moderator. Lite stil kan du väl tillföra istället för att sänka nivån.

Jag har ingen lust att hålla en hög nivå när jag diskuterar med idioter, eftersom det inte ger något. Diskuterar jag med t ex Bornet eller Viking- som visar att de åtminstone kan föra ett vettigt resonemang så håller jag gärna en hög nivå. Diskuterar jag med Krayziebone så föredrar jag att göra det på ett sätt som han förstår, d v s med pöbelresonemang.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Typ som det står i regelboken att målet skall ha ett visst mått under match och att man därför inte behöver skriva ut att det naturligtvis inte är tillåtet att förminska målet till sin fördel?

Nej, det är inte samma sak. Står det att målet ska ha ett visst mått är det upp till domaren att kontrollera att målet har ett visst mått. Det står ingenting om att spelare ska bestraffas för att målet inte har ett visst mått. I lagboken däremot står det att en person ska bestraffas om han tar någon annans liv.

/feldgrau
Citera
2009-09-23, 23:25
Medlem
Meanmachines avatar
Det hade ju varit mycket mer intressant om Canal+ inte skvallrat för att se om Kim gjort målet större för ÖSK innan han gått ut till halvtidsvila.
Citera
2009-09-23, 23:28
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Nej, det är inte samma sak. Står det att målet ska ha ett visst mått är det upp till domaren att kontrollera att målet har ett visst mått. Det står ingenting om att spelare ska bestraffas för att målet inte har ett visst mått. I lagboken däremot står det att en person ska bestraffas om han tar någon annans liv.

/feldgrau

Så om domaren missar det innan matchen men det uppdagas senare ska man inte kunna straffa spelaren som syndat? Hur är det då med alla armbågar och andra fula tilltag som missats av domare under match men resulterat i avstängningar efteråt? Är det också fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in