2009-09-16, 01:34
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nja det är nog det som dem inte gör. Båda har ju väldiga bekymmer med ekonomin. Inte lika lätt att ta sig direkt tillbaka som det var bara för några få år sedan. Se bara på GIF Sundsvall och IFK Norrköping vilka problem de har, okej giffarna är med och kämpar om uppflyttning men det är ändå långt ifrån klart att dem går upp. Inte minst apa kan det gå riktigt tungt för - inga stålar och spelare som Pa Dembo, Mattias Jonson, Daniel Sjölund, Mikael Dahlberg, Sebastian Rajalakso plus en handfull till spelare som alla lär lämna laget vid spel i ettan.

Jo, jag vet, det är därför jag enbart säger att en klubb lär komma tillbaka i alla fall. Gnaget hade ju också skitkass ekonomi det året vi rasade ur. Men dessa tider är ju helt klart dåliga för att trilla ur. Men superettan är ju sämre än när vi åkte ur, den peakade ju 2004, så nu när det är 16 allsvenska lag blir ju superettan enklare att klara av.

Det finns däremot en skillnad mellan storstadsklubbarna och IFKN och Giffarna, det finns framförallt externt kapital och större supporterskaror. Man får förnya organisationen, göra heltom med allting, byta ut spelare, fixa ekonomin med mera. Rusta ner all kringliggande organisation som det kan sparas in på, vilket innebär att massa anställda sparkas och spelare säljs enbart för att köpa ekonomiskt utrymme i och med lönekostnaderna.

Det som är lite läskigt, för DIF framförallt, är ju att riskkapitalbolag äger dom flesta spelarna, därför kan man inte få in massa pengar på att sälja spelare, bara frigöra löneutrymme. Det kommer göra att man behöver frigöra mycket mer utrymme, därmed sparka mer folk och sälja fler spelare än annars.
Men dessa klubbar känns så pass starka att båda kommer ta ganska bra placeringar i superettan. Jag kan tänka mig däremot att ett eventuellt andra år i superettan skulle vara väldigt, väldigt jobbigt, då börjar supportrarna som ville visa sig lojala det första året att lessna.
Citera
2009-09-16, 07:02
Medlem
gunseng2s avatar
Dif:s dröm: ’Nebo’ som ny tränare

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/djurgarden/article5800720.ab

HAHA, hur lågt ska skansen sjunka egentligen.
Citera
2009-09-16, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Dif:s dröm: ’Nebo’ som ny tränare

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/djurgarden/article5800720.ab

HAHA, hur lågt ska skansen sjunka egentligen.
Hur lågt kan pajas-nebo sjunka?
Citera
2009-09-16, 08:25
Medlem
laziales avatar
Men, det är Aftonhoran vilket betyder att det inte är sant. Jag ska skicka ett mail till AB där jag säger att jag är en väl informerad källa som via kontakter i AIK fått reda på att Mikael Stahre kommer att få sparken om inte AIK tar minst en titel i år. De skulle säkert publicera den, utan tvekan. Nu var det visserligen Expressen men det där med Obolo och Benfica är ju bara ett exempel på hur kvälltidningarna gör allt för att sälja lösnummer.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/article64918.ece
Citera
2009-09-16, 09:04
Medlem
Sista omgången kan ju bli hur festlig som helst eftersom det är jämnt både i toppen och botten där många matcher innehåller vinna eller försvinna för bägge lagen.

Elfsborg - Helsingborg = Guldchans och Europaplatser på spel.

Djurgården - Kalmar FF = Åka ur/kvalchans och Guldchans. (Vid vinst för djurgården så klarar dom sig kvar och AIK tar guld iom att Kalmar torskar. Jobbigt för gårdarna)

Hammarby - Häcken = Åka ur/kvalchans och Europaplats på spel. (ser jag i syne eller spelar inte både bajen och djurgården hemma samtidigt. Jösses! Hahaha)

Göteborg - AIK = Guldchans.

Halmstad - Gais = Åka ur/kvalchans.
Citera
2009-09-16, 09:17
Bannlyst
[quote=turbo75]

2-0 blåvitt
Citera
2009-09-16, 09:27
Medlem
Mandic!s avatar
Kalmar - Örebro 1-2

Och vi är med..
Citera
2009-09-16, 09:41
Medlem
PacmanSwes avatar
[quote=Ockeh]
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75

2-0 blåvitt

Änglarna tar guld i år!
Citera
2009-09-16, 11:26
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
ja, men gnaget är ju ett Solnalag. Då återstår bara BP

Ja för om nu AIK som bildades i innerstan och spelar på en arena strax utanför innerstan inte är ett Stockholmslag så är ju BP mycket mer Stockholmslag som lirar ute i Hässelby och bildades i Bromma.
Citera
2009-09-16, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
ja, men gnaget är ju ett Solnalag. Då återstår bara BP

AIK är visst ett Stockholms lag. De kommer från Stockholms län.
Citera
2009-09-16, 11:38
Bannlyst
[quote=PacmanSwe]
Citat:
Ursprungligen postat av Ockeh

Änglarna tar guld i år!

Och du tänker söka anställning på norra brunn som ståuppkomiker eller? Hur känns det att vi säkrat guldet redan när vi kommer ned till eran skitarena på sveriges baksida och sedan piskar också i sista matchen?
Citera
2009-09-16, 12:03
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Ja för om nu AIK som bildades i innerstan och spelar på en arena strax utanför innerstan inte är ett Stockholmslag så är ju BP mycket mer Stockholmslag som lirar ute i Hässelby och bildades i Bromma.

Bromma är iaf inom Stockholms kommun..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in