2009-09-23, 22:51
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag samlar tyvärr inte på Gais-matcher så jag har ingen möjlighet att överbevisa dig.

Därtill är Gamla Ullevis målstolpar fasta och därmed omöjliga att manipulera, vilket effektivt förhindrar både Gaisare och Blåvita att fuska på hemmaplan.

Vilket leder oss till en närliggande fråga. Varför i helvete har man målburar som det går att manipulera?

Däremot ser jag det som ytterst osannolikt att Gaisarna aldrig skulle ha sparkat på något stolpe under säsongen. Men jag kan som sagt inte bevisa det. Och du får svårt att motbevisa det.

/feldgrau
Jag har vart på flertalet bortamatcher i år och aldrig sett Dime sparka på målstolparna - bevis och motbevis finns inte, du får nöja dig med mitt ord. Kim erkände det öppet att detta har skett förut - just antagligen eftersom det kan anses vara en skitsak, men om ni nu skulle just vinna guldet kommer detta att slänga en lång skugga över det.

För en skitsak som sagt.

Tycker du det är värt det?
Citera
2009-09-23, 22:52
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Visa mig var jag försvarar agerandet?

Allt jag argumenterar för är:
1) Kim, Tobbe, Rehn och Blåvitt är inte ensamma om att göra så.
2) De här inne som inte förstått 1) är idioter när de tror att Blåvitt är ensamma.
3) De som tillhör 2) beter sig precis som de kvällsblaskejournalister de säger sig hata.

/feldgrau

Jag kan hålla med dig i det du skriver, men att påstå att alla andra gör detta är knappast ett bra försvar, nu var det Er målvakt som åkte fast, och därför bör han också göras ett exempel utav. Är det tillräckligt kännbart så kommer andra målvakter avstå från samma handling i fortsättningen, och det är ju det som räknas. Sedan så har jag personliga problem med att er tränare tycker att fusk är acceptabelt (nej, jag har inget citat där han säger det, men jag tyder hans reaktion på det sättet), och Tobbe ska ju inte belastas för vad tränare och målvakt planerar ihop. Sen så är det mycket riktigt dubbelmoral att vråla på IFK, då jag själv sett mer än ett lag göra samma sak.
Citera
2009-09-23, 22:52
Medlem
ArneIIIs avatar
Oj ursäkta mig, var det på aftonbladet.se jag hamnade?...jag som skulle till flashback.

Och så Krayziebone; vilken stjärna killen är!
Citera
2009-09-23, 22:53
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Bevisbördan i ett vettigt resonemang ligger alltid på den som påstår att det ligger till på ett visst sätt. Inte på den som påstår att det INTE är på ett visst sätt. För hur ska man kunna bevisa något som inte finns?

Läs min parentes i inlägget ovanför ditt.

/feldgrau
Citera
2009-09-23, 22:54
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Innan du plockar fram en paragraf i regelboken som säger att målvakten ska straffas för att han lyckades göra målburen mindre så ska målvakten naturligtvis inte straffas. Oavsett vad du tycker.

Fast du kan inte bevisa att det aldrig hänt, eller hur?

(Och ja, alla som har något vett i skallen här inne, vilket förvisso inte verkar vara så många, märker att jag använder mig av ett negativt bevis här och att det inte är speciellt vettigt men det är mest för att visa Krayziebone hur idiotiskt man kan argumentera.)

/feldgrau

det var inte mig du argumenterade med det första gången, jag försökte visa hur idiotiskt ditt, bevis att det inte hänt kommentar var till Viking eller vem d nu var till.

Men spelar ju ingen roll om det är målvakt eller utespelare fusk är fusk och det ska man straffas för, vet inget om att skolan hade regler inskrivna om att man får inte tjuvkika på någon annans matteprov, men nog blev man bestraffad om man gjorde det ändå.
Citera
2009-09-23, 22:56
Medlem
Helt sjukt att man kan rubba stolparna på detta vis. Det där borde bara stålmannen eller hulken kunna göra kan man tycka... Varför slickar sig hundar mellan bena? För att de kan... Varför flyttade Kim stolpen? För att han kunde...
Citera
2009-09-23, 22:57
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jag har vart på flertalet bortamatcher i år och aldrig sett Dime sparka på målstolparna - bevis och motbevis finns inte, du får nöja dig med mitt ord. Kim erkände det öppet att detta har skett förut - just antagligen eftersom det kan anses vara en skitsak, men om ni nu skulle just vinna guldet kommer detta att slänga en lång skugga över det.

För en skitsak som sagt.

Tycker du det är värt det?

En lika omöjlig fråga att svara på som frågan om de lag med notoriska filmare, eller notoriska maskare, tycker att det är värt det om de skulle råka vinna guld?

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag kan hålla med dig i det du skriver, men att påstå att alla andra gör detta är knappast ett bra försvar, nu var det Er målvakt som åkte fast, och därför bör han också göras ett exempel utav. Är det tillräckligt kännbart så kommer andra målvakter avstå från samma handling i fortsättningen, och det är ju det som räknas. Sedan så har jag personliga problem med att er tränare tycker att fusk är acceptabelt (nej, jag har inget citat där han säger det, men jag tyder hans reaktion på det sättet), och Tobbe ska ju inte belastas för vad tränare och målvakt planerar ihop. Sen så är det mycket riktigt dubbelmoral att vråla på IFK, då jag själv sett mer än ett lag göra samma sak.

Som sagt, det är inget försvar att andra gör det, det är bara ett konstaterande för att nyansera den helt fantastiska stämning som rördes upp här inne.

/feldgrau
Citera
2009-09-23, 23:00
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
En lika omöjlig fråga att svara på som frågan om de lag med notoriska filmare, eller notoriska maskare, tycker att det är värt det om de skulle råka vinna guld?

Som sagt, det är inget försvar att andra gör det, det är bara ett konstaterande för att nyansera den helt fantastiska stämning som rördes upp här inne.

/feldgrau

Så jag tar det som att du håller med om att er målvakt bör få något straff?
Citera
2009-09-23, 23:01
Medlem
Ace Venturas avatar
Både händelsen i sig och argumenterandet här är så typiskt för IFK Göteborg.
Citera
2009-09-23, 23:02
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
det var inte mig du argumenterade med det första gången, jag försökte visa hur idiotiskt ditt, bevis att det inte hänt kommentar var till Viking eller vem d nu var till.

Nu har du snurrat in dig rejält. Kan du ta det där en gång till?

Om du inte klarar av att argumentera för din sak kanske du inte heller ska svara på inlägg som inte är riktade mot dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
Men spelar ju ingen roll om det är målvakt eller utespelare fusk är fusk och det ska man straffas för, vet inget om att skolan hade regler inskrivna om att man får inte tjuvkika på någon annans matteprov, men nog blev man bestraffad om man gjorde det ändå.

Jag vet inte vad skolans regler har för relevans när det är fotboll vi pratar om. Men helt off topic finns det på den högskola jag läser på regler om att man t ex inte får tjuvkika eller kommunicera med andra studerande under tentamina.

/feldgrau
Citera
2009-09-23, 23:02
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
.....

Jag blir bara förbannad för han blev "avslöjad" mitt under match, och jag tycker det är fusk att flytta stolparna, spelar ingen roll vem som gör det, men nu erkännde han det helt öppet, även fast andra har flyttat stolpar, men det har ju inte kommit fram på det här viset eller?
Citera
2009-09-23, 23:04
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Så jag tar det som att du håller med om att er målvakt bör få något straff?

Jag anser inte att Kim eller Blåvitt eller Gud själv bör få något straff förrän någon visar mig en paragraf i regelboken som föreskriver att det han gjorde ska innebära ett straff.

Lite som att påstå att AIK bör straffas för att de spelar en så jääääävla tråkig fotboll. Inget jag skulle komma mig för att göra förrän det finns en paragraf om det, oavsett vad jag tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Både händelsen i sig och argumenterandet här är så typiskt för IFK Göteborg.

Typ som att det är typiskt för AIK att köra rattfulla och spöa flickvänner?

Då väljer jag nog att flytta målstolparna.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in