2009-08-18, 22:29
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Ja, precis. Upplevt. Medan vi fortsätter ha sådana matcher (mindre nu än förut, av många anledningar...) så är det slut för er. Ni kan ju ha era derbyn med 10 000 pers på läktarna, I know where I'd rather be...

Hellre 17000 på Gamla än 20000 på Råsunda, det håller nog alla sunda och normalbegåvade människor med om
Citera
2009-08-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Hellre 17000 på Gamla än 20000 på Råsunda, det håller nog alla sunda och normalbegåvade människor med om

Nej det gör vi inte. Bara göteborgare och andra defekter tycker så. Förvisso är jag av åsikten att Bajen ska spela sina derbyn på vårat Söderstadion men står valet mellan råsunda och göteborg så är svaret givet..
Citera
2009-08-18, 22:57
Medlem
Ursäkta men den här kukmätardiskussionen om publiksiffror är ju urlöjlig, på-70 talet hade blåvitt publiksiffror som väl är betydligt högre än de AIK har nu. Nu har AIK högre snitt och mer publik men om tio år kan förhållandena vara omvända igen. Så lägg av med det där nu, de ger ju inte ett skit
Citera
2009-08-19, 00:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Kan ni inte hålla publiktävlingen till supportertråden?

Gör nu som PacmanSwe sa är ni snälla. Denna tråd behandlar Allsvenskan 2009, resten kan ni ta i supportertråden.

Jag känner lite hopp inför måndag, hur många är sjuka och hur snabbt kan man få lite bättre spridning på den där jävla influensan som IFK verkar ha gått o fått?

Förövrigt bör Stefan Rehn visa DIF lite respekt och låta oss vinna den här matchen, vinner ni resten kan ni fortfarande ta guldet, så var lite hygglo nu!
Annars spöar jag dig i poker nästa gång du kommer hem till Ursvik !
Citera
2009-08-19, 00:45
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Gör nu som PacmanSwe sa är ni snälla. Denna tråd behandlar Allsvenskan 2009, resten kan ni ta i supportertråden.

Jag känner lite hopp inför måndag, hur många är sjuka och hur snabbt kan man få lite bättre spridning på den där jävla influensan som IFK verkar ha gått o fått?

Förövrigt bör Stefan Rehn visa DIF lite respekt och låta oss vinna den här matchen, vinner ni resten kan ni fortfarande ta guldet, så var lite hygglo nu!
Annars spöar jag dig i poker nästa gång du kommer hem till Ursvik !

Ragnar Sigurdsson spelar förmodligen inte nej Hyssen hoppas jag fassiken inte är skadad länge.. Men är det inte värt att ge oss blåvita en seger så att det blir tyst på gnagarna?
Citera
2009-08-19, 01:30
Medlem
Worezs avatar
Är djupt imponerad hur bra vi i Djurgården blottar formen. Så bra att man ibland blivit orolig om vi verkligen varit så dåliga. Vi förstod innan säsongen att det inte skulle bli guld så istället vill vi förstöra för AIK. Nu när de är i serieledning är deras tro på guld som störst. Läggmatch mot änglarna och sedan tio raka vinster (b.la. mot AIK) för att säkra kontraktet.

Djurgården Svenska Mästare 2010!
Citera
2009-08-19, 16:53
Medlem
Keldons avatar
Hur är läget i AIKs trupp inför mötet med KFF? Jag vet att AIK har två spelare avstängda, men hur är skadeläget?

Som Kalmarit vet jag att Rasmus Elm har lite skadeproblem nu och det är oklart om han kan vara med mot AIK.

Matchen känns oerhört viktig och lär ju locka många medgångare i AIK nu när ni leder serien etc.. Med fint väder kanske vi får över 20,000 på råsunda?
Citera
2009-08-19, 17:13
Medlem
rosenqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Hur är läget i AIKs trupp inför mötet med KFF? Jag vet att AIK har två spelare avstängda, men hur är skadeläget?

Som Kalmarit vet jag att Rasmus Elm har lite skadeproblem nu och det är oklart om han kan vara med mot AIK.

Matchen känns oerhört viktig och lär ju locka många medgångare i AIK nu när ni leder serien etc.. Med fint väder kanske vi får över 20,000 på råsunda?

Ortiz och Djordjic är avstängda.

Gissar på att truppen kommer se såhär:

Örlund
Nisse - Hooiveld - Karlsson - Jonsson
Pavey - Tjernström - Johnson - Mutumba
Flavio - Obolo

Kommer bli en bra match och förhoppningsvis 3p till gnaget
Citera
2009-08-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon

Kalmar FF, ligger i toppen och har 4-5000 på sina hemmamatcher. Laget som ingen bryr sig om. Så illa så att Rydström skäms.Byta lag grabben.

AIK däremot berör. Det ser man på alla inlägg,inklusive ditt.

Skadeläget är väl som vanligt, ett par långtidsskador. Bred trupp så trots skador och avstängningar ställer vi ett bra lag på plan.
Citera
2009-08-20, 11:38
Medlem
Jontalinens avatar
Kanske dags att avsluta det här kukmäteriet.

Svårt o tro att något lags supportrar helt plötsligt stannar upp och utbrister; "ja du har faktiskt rätt! ni är en större klubb än vi är!"

Svårt o se att Dif håller sig kvar i år, mest på grund av att nästan alla bottenlag känns hetare för tillfället. Öis har ett väldigt bra anfall osv.

Tror fortfarande att derbyt kommer bli stentufft. När vi åkte ner -04 var det fortfarande väldigt jämna derbyn den säsongen. Spelarna vill ju gärna ge fansen något efter en så värdelös säsong.

Mycket hänger nog på när/om Jonsson och Mwila blir friska, men i allafall Jonssons fall är det en spelare Dif inte borde vara beroende av. Gubben e väl 34-35?
Citera
2009-08-20, 12:15
Medlem
Little Feats avatar
Börjar bli riktigt trött på att Rasmus Elm är så seg att krita på för någon klubb! Vill inte se honom mot AIK, tack. Annars känns det givet att Mendes kommer måla på Lördag.
Citera
2009-08-20, 12:22
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Börjar bli riktigt trött på att Rasmus Elm är så seg att krita på för någon klubb! Vill inte se honom mot AIK, tack. Annars känns det givet att Mendes kommer måla på Lördag.

Ja, den är ju inte helt otippad, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in