2009-08-18, 03:51
Medlem
rocchis avatar
Mmmmmmbärs! Var relativt skönt att sitta på en krog uppdelad i AIK-matchen visad på projektor i ena delen, örebro - djif på TV i den andra. Var synnerligen tyst i den andra delen, mest ett par uppgivna suckar och en par utdragna stolar där i 87e eller var det nu var.

En fin kväll. Skål!

Och, juste. TOP OF THE LEAGUE!
Citera
2009-08-18, 08:02
Medlem
David Pruttons avatar
Mäktigt av GAIS, verkligen...
Citera
2009-08-18, 08:31
Medlem
Ari.Golds avatar
Med risk att bli kallad hybris och annat trams...

...men hur coolt vore det inte om AIK gick från att inte vunnit en titel på år och dar till att ta dubbeln i år?

Stahre; våran Pep!
Citera
2009-08-18, 08:37
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
...men hur coolt vore det inte om AIK gick från att inte vunnit en titel på år och dar till att ta dubbeln i år?

Stahre; våran Pep!
lugn nu va vi har nog det svåraste spelprogrammet av alla topplag kvar
Citera
2009-08-18, 09:06
Medlem
Keldons avatar
Enligt min snabba överblick så har Göteborg och AIK det svåraste schemat kvar av topplagen. Helsingborg har ett mellansvårt schema kvar, medan Kalmar och Elfsborg har relativt lätta scheman kvar. Skulle jag tippa nu på en slutsegrare så blir det Elfsborg.

Mitt kära Kalmar har inte råd att tappa en så tongivande spelare som Rasmus Elm. Utan honom kan det aldrig bli SM-guld denna säsong. Nu gäller det bara att ta ner råttorna på jorden igen i nästa omgång så kan vadsomhelst hända framöver.

Edit: Stavfel
Citera
2009-08-18, 09:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Stahre; våran Pep!

Nej nej, ni vinner i år, går till champions league och plockar hem det nästa år för att året efter det flytta hela laget till Italien och spela för scudetton...

bara i sålna
Citera
2009-08-18, 09:46
Medlem
playmates avatar
Varför är så många djurgårdare inskränkta och tror att deras lag kommer klara sig i år? Varför måste alla djurgårdare alltid tjata om sina tidigare SM-guld när man diskuterar detta och sedan förolämpa ens egna lag? Varför varför varför?

Jag trodde att det handlade om hur man presterar för stunden, inte hur man har presterat tidigare.
Citera
2009-08-18, 09:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Varför är så många djurgårdare inskränkta och tror att deras lag kommer klara sig i år? Varför måste alla djurgårdare alltid tjata om sina tidigare SM-guld när man diskuterar detta och sedan förolämpa ens egna lag? Varför varför varför?

Jag trodde att det handlade om hur man presterar för stunden, inte hur man har presterat tidigare.

ehh, va? Vi åker antagligen i år. Det finns inte mycket hopp för oss kvar. Jag vet inte var du fått inskränktheten ifrån. Är det från dina vänner så lever dom fortfarande "in denial".
Citera
2009-08-18, 09:58
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate

Låter inte en kombination av både och vettigt? Det är 11 omgångar kvar och vi har allt i egna händer, så det är bara att fortsätta försöka. F ö måste Gnhiet ha de mest verklighetsfrånvända och hybrisdrabbade supportrarna i riket.
Citera
2009-08-18, 10:01
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
ehh, va? Vi åker antagligen i år. Det finns inte mycket hopp för oss kvar. Jag vet inte var du fått inskränktheten ifrån. Är det från dina vänner så lever dom fortfarande "in denial".

Tycker att jag ser djurgårdare lite överallt som säger att de har ekonomin att hålla sig kvar, att de FAAAKTISKT har vunnit JÄÄTTEEEMÅÅÅNGAAA SM-guld, måååånga fler än pissiga bajen och tjatar om att det kommer vända snart och att man inte kan något om fotboll om man inte fattar det. Jäkla brats med överlägsen attityd!
Citera
2009-08-18, 10:15
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Låter inte en kombination av både och vettigt? Det är 11 omgångar kvar och vi har allt i egna händer, så det är bara att fortsätta försöka. F ö måste Gnhiet ha de mest verklighetsfrånvända och hybrisdrabbade supportrarna i riket.

Det tycker inte jag, eftersom att det ser annorlunda ut i alla allsvenska lag idag än vad det gjorde då DIF tog sina guld, och därför borde det inte spela någon roll vad som hänt tidigare, tycker jag då. Tror inte att DIF's förlusttrend är något som kommer vända på elva omgångar.

AIK är bra, så enkelt är det. Klart man är glad och har hopp när ens lag ligger i serieledning, det känns ju rätt vettigt faktiskt. Det blir antingen en fjärde eller tredjeplacering för AIK i slutändan tror jag.
Citera
2009-08-18, 10:22
Medlem
Salorms avatar
Men som sagt, hoppet är det sista som lämnar en! Göteborg verkar ju ha svininfluensa så kan vi grisa tillräckligt mycket på stadion kanske vi kan plocka en pinne där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in