2009-08-17, 00:07
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaugh
...och det ska komma från en gårdare?! har man inget eget att vara stolt över kan man ju alltid ägna sig åt att försöka klanka ner på andra, inte sant? ni är fan sämre på självinsikt än gnagarna...

det var knappast en solklar straff. hur fan skulle det kunna vara det?! han fullföljde ju avslutet helt utan störning, sen fick han en tackling. vår straff var också ytterst tveksam. och det var knappast en frispark vid deras 0-1 heller! såg du ens matchen?! tvivlar starkt på det.

Hej!

Jag är Djurgårdare men tyckte att straffen egentligen inte borde varit nån..
Men jag tycker inte heller att er straff var allt för solklar.
Citera
2009-08-17, 00:12
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Svininfluensa i Blåvitt?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=511764
Citera
2009-08-17, 00:20
Medlem
stukas avatar
Fan vad Kalle Svensson ser blek och glåmig ut nuförtiden.. verkar ju helt deprimerad.
Innan han blev proffs var han väl en riktig flickidol och fick Marie Lehman på sportspegeln att bli helt till sig i trasorna i en intervju (finns FB-tråd om detta).

Blev han så jävla desillusionerad utomlands? Lär ju dröja innan han vågar prova proffslyckan igen..
Citera
2009-08-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Hej!

Jag är Djurgårdare men tyckte att straffen egentligen inte borde varit nån..
Men jag tycker inte heller att er straff var allt för solklar.

Precis som jag tycker också alltså, det ser du väl på inlägget du citerar?

Enligt mig handlar inte diskussionen om matchen i sig, ellos var ju i stort sett värda tre poäng. Men att det kan tillåtas vara en så riktigt pissig standard på domarna är för mig ett mysterium... gång efter gång efter gång. och de ska tydligen vara proffs nu!? mwahahahhh!
Citera
2009-08-17, 02:21
Medlem
Håller med om att det inte borde varit straff, riktigt billigt. Men iaf, han var väl den första dommaren som gav er straff på typ 2 år på Söder stadion, Så lite cred ska han väl ha
Citera
2009-08-17, 12:11
Medlem
Bornets avatar
Någon öisare som kan ge lite snabba svar om skadeläget i truppen?
Citera
2009-08-17, 15:31
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove

Pontus Wernbloom i all ära men det är i såna här matcher man inser hur mycket Bjärsmyr verkligen betydde för laget. Jag vill nog gå så långt och påstå att han är den svåraste förlusten för oss i år

Tror det hade gått med endast en av dem, men visst visar det sig att båda två hade en enorm betydelse för laget. Den stora skillnaden är att Kalle ska på sikt klara av att ersätta Bjärs om inte ännu mer medans det aldrig lär komma upp någon som kan täcka upp allt det som Pontus gjorde, även om en spelare som Bärkroth inom 2 år kommer vara i princip lika bra om inte redan då bättre så kommer vi nog inte inom snar framtid ha en spelare som kan vara target och sätta dem avgörande passningarna så som han gjorde. Stiller fyller inte ens target-rollen som Pontus hade. Tycker f.ö att Stiller bör hållas på bänken tills vi behöver gröta in en boll när vi trycker på. Han håller tyvärr inte och tror att det skulle vara bättre att spela in Bjarnason där.
Med Bjärs hade det slutat 2-1 eller 2-0, han hade avstyrt åtminstone det första målet och kanske även täckt bort passningen från Skulason i samma position. Med Wernbloom hade vi gjort minst ett mål till, det är jag säker på. Hysén är inte ens hälften så farlig i djupet och kontringsspelet utan Pontus.
Citera
2009-08-17, 17:55
Moderator
vfs avatar
Ett inlägg raderat i enlighet med regel 0.06/Mod
Citera
2009-08-17, 18:07
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
När ett lag som IFK Göteborg har noll negrer i truppen (adopterade Dyrestam betraktar jag inte som neger med sitt rentav mänskliga ansikte)

Dyrestam är för övrigt inte adopterad, han har en svensk pappa och en afrikansk moder

Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Med Bjärs hade det slutat 2-1 eller 2-0, han hade avstyrt åtminstone det första målet och kanske även täckt bort passningen från Skulason i samma position. Med Wernbloom hade vi gjort minst ett mål till, det är jag säker på. Hysén är inte ens hälften så farlig i djupet och kontringsspelet utan Pontus.

Den här matchen påminde relativt mycket om malmömatchen i våras där vi också gör två snabba, skillnaden där är att vi helt enkelt kan gå ut och stänga igen matchen, helt och hållet. Nu börjar man inse att de tillfällena var tack vare Bjärsmyr.

Tycker ändå vi borde ha gjort i alla fall ett mål till i första halvlek, vi har ju ett par riktigt fina chanser. Sen uppstår det även en handssituation (för mig solklar) i helsingborgs målområde. Notera att vi har samma domare som tilldömde Henke Larsson en straff mot oss i premiären på en helt obefintlig hands...
Citera
2009-08-17, 21:08
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove

Den här matchen påminde relativt mycket om malmömatchen i våras där vi också gör två snabba, skillnaden där är att vi helt enkelt kan gå ut och stänga igen matchen, helt och hållet. Nu börjar man inse att de tillfällena var tack vare Bjärsmyr.

Tycker ändå vi borde ha gjort i alla fall ett mål till i första halvlek, vi har ju ett par riktigt fina chanser. Sen uppstår det även en handssituation (för mig solklar) i helsingborgs målområde. Notera att vi har samma domare som tilldömde Henke Larsson en straff mot oss i premiären på en helt obefintlig hands...

Nu var ju Ragge visserligen inte sig själv denna match heller. Men visst var Bjärs oerhört viktig för laget. Inte för inget som han var lagkapten. Men ju mer speltid Kalle får, ju närmre kommer vi komma till den tryggheten vi hade innan Bjärs stack. Tror även att det betydde en del för moralen när båda drog iväg. Att Adam blev skadad gjorde ju även att man tappade 3 av dem spelarna som höll ihop laget bäst. Tufft läge då, men nu måste vi fan höja oss och jag är trots allt hoppfull inför hösten.
Citera
2009-08-17, 21:34
Medlem
Tegiss avatar
Äntligen har rätt lag letat sig upp i serieledning. I nästa omgång finns chansen att börja hänga av kalmar.
Citera
2009-08-17, 21:37
Medlem
Amex88s avatar
Okej nu är jag redo för superettan, lika bra att ställa in sig på det värsta redan från början. Eller det kanske är bra egentligen? Åka ner ett år och rensa upp lite ibland leden från högsta chef till oseriösa spelare... jaja.. gg djurgården
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in