Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
När ett lag som IFK Göteborg har noll negrer i truppen (adopterade Dyrestam betraktar jag inte som neger med sitt rentav mänskliga ansikte)
Dyrestam är för övrigt inte adopterad, han har en svensk pappa och en afrikansk moder
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Med Bjärs hade det slutat 2-1 eller 2-0, han hade avstyrt åtminstone det första målet och kanske även täckt bort passningen från Skulason i samma position. Med Wernbloom hade vi gjort minst ett mål till, det är jag säker på. Hysén är inte ens hälften så farlig i djupet och kontringsspelet utan Pontus.
Den här matchen påminde relativt mycket om malmömatchen i våras där vi också gör två snabba, skillnaden där är att vi helt enkelt kan gå ut och stänga igen matchen, helt och hållet. Nu börjar man inse att de tillfällena var tack vare Bjärsmyr.
Tycker ändå vi borde ha gjort i alla fall ett mål till i första halvlek, vi har ju ett par riktigt fina chanser. Sen uppstår det även en handssituation (för mig solklar) i helsingborgs målområde. Notera att vi har samma domare som tilldömde Henke Larsson en straff mot oss i premiären på en helt obefintlig hands...