2009-01-30, 11:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Kan man inte se den med glimten i ögat så är det avundsjuka det handlar om.
Visst kan vi det, det är ju en IFK göteborgare som har skrivit det.
Hade det inte varit det så hade ju det varit ej fotbollskunnig, barnsligt och hybris i stor format.
Citera
2009-01-30, 12:47
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Visst kan vi det, det är ju en IFK göteborgare som har skrivit det.
Hade det inte varit det så hade ju det varit ej fotbollskunnig, barnsligt och hybris i stor format.
Värst vad du tog åt dig Det andra får stå för sig.....själv tycker jag det är festligt att läsa liknande grejjer oavsett på vilket forum eller av vilka supporters det skrivs
Citera
2009-01-30, 13:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Värst vad du tog åt dig Det andra får stå för sig.....själv tycker jag det är festligt att läsa liknande grejjer oavsett på vilket forum eller av vilka supporters det skrivs
Tog inte åt mig utan bara konstaterar fakta

Men visst är det festligt att läsa vad folk skriver för skit ibland.
Denna var ju trots allt lite rolig på sina ställen andra är kan vara rätt dåliga överlag.

Det som är besvärande är dock att en "text" blir påhoppad, sen när hyllar man nästa "text"(som andra hoppar på, men dessa kallas för alla de konstiga saker) men då enbart för att den är skriven av "sitt" lag.
Citera
2009-01-30, 14:17
Medlem
erikbes avatar
Man får alltid räkna med att bli påhoppad om man har en avatar som visar "fel" klubbtillhörighet. Såvida man inte håller på nåt "sketlag" (Läs Gefle, Sundsvall, Kalmar, Elfsborg, Häcken etc.,) då det anses lite charmigt
Citera
2009-01-30, 15:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Man får alltid räkna med att bli påhoppad om man har en avatar som visar "fel" klubbtillhörighet. Såvida man inte håller på nåt "sketlag" (Läs Gefle, Sundsvall, Kalmar, Elfsborg, Häcken etc.,) då det anses lite charmigt
.... och IFK Götebröl
Citera
2009-01-30, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Intelligensreservern från Göteborg har talat...

ps.LG - tack för alla skratt genom åren.
Citera
2009-01-30, 16:18
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold palmer
"Elfsborgarnas höjdpunkt på året är när man möter ärkerivalen (den rivaliteten går bara ett håll kan tillägas)"

Detta stämmer inte, även om de flesta blåvita vägrar erkänna att mötena mot Elfsborg är bland de största matcherna för dom varje säsong. Bara att kolla hur mycket det hetsas på elfsborgs och IFK:s forum av lagens supportrar innan match mellan dessa lag. Brukar även vara en match som drar mycket folk även till en skitarena som nya ullevi. Så jag skulle nog vilja påstå att en match mot Elfsborg är en av årets höjdpunkter även för IFK-supportrar.

Det är ju här i den besinningslösa humorn och Boråshybrisen ligger, seriöst människa
Citera
2009-01-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Det är ju här i den besinningslösa humorn och Boråshybrisen ligger, seriöst människa

Tycker IFK har minst lika mycket hybris för att vara ett hyfsat allsvenskt lag.

Dock är det ju ännu större humor som när era tifon består av blå och vita A4 som hålls upp. Återigen, läktargruppen tack för alla skratt!
Citera
2009-01-30, 16:41
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Tycker IFK har minst lika mycket hybris för att vara ett hyfsat allsvenskt lag.

Dock är det ju ännu större humor som när era tifon består av blå och vita A4 som hålls upp. Återigen, läktargruppen tack för alla skratt!

Är man elfsborgare bör man vara skapligt reserverad när man diskuterar humor och supportrar i samma mening. Men bara för att inte gå helt off topic kan jag berätta för dig om höjdpunkter som ligger ljusår före någon ens skänker Älvsbörj en tanke

1, Öis
2, Gais
3, AIK
4, Malmö
5, Elfsborg/Säsongens förnärvarande hetaste lag

Finns nog inte en enda IFK'are som hade satt Elfsborg högre på den listan
Citera
2009-01-30, 16:54
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Intelligensreservern från Göteborg har talat....

På vilket sätt har jag fel? Sen kan jag hålla med om att våra tifon är undermåliga. Själv har jag inte tid med sånt då jag föredrar att koncentrera mig på matcherna
Citera
2009-01-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Är man elfsborgare bör man vara skapligt reserverad när man diskuterar humor och supportrar i samma mening. Men bara för att inte gå helt off topic kan jag berätta för dig om höjdpunkter som ligger ljusår före någon ens skänker Älvsbörj en tanke

1, Öis
2, Gais
3, AIK
4, Malmö
5, Elfsborg/Säsongens förnärvarande hetaste lag

Finns nog inte en enda IFK'are som hade satt Elfsborg högre på den listan

Hur kommer det sig att de kom hela 34000 på matchen mellan oss 2007 och 15000 ifjol? Poängtera att IFK hade 6000 på hemmamatchen innan ifjol. 8000 mot Malmö, nästan 10000 mot AIK.

Förklara gärna varför det kom 5000 fler ifjol mot AIK. Se om du kan förklara den höga siffran 2007 med.
Citera
2009-01-30, 17:26
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Hur kommer det sig att de kom hela 34000 på matchen mellan oss 2007 och 15000 ifjol? Poängtera att IFK hade 6000 på hemmamatchen innan ifjol. 8000 mot Malmö, nästan 10000 mot AIK.

Förklara gärna varför det kom 5000 fler ifjol mot AIK. Se om du kan förklara den höga siffran 2007 med.

Det var inte lätt att hänga med där inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in