2009-01-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Citerat från Alltid Blåvitts forum

Det var ju lite småkul om man skrivit det med glimten i ögat. Bortsett från att påstå att Göteborg är den mest seriösa föreningen i allsvenskan. Skattefifflare..
Citera
2009-01-29, 17:05
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Skattefifflare..
Nu får du nog förklara
Citera
2009-01-29, 17:13
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Nu får du nog förklara
Lite hets i dessa dötider?
Citera
2009-01-29, 17:22
Medlem
Citat:
Nu får du nog förklara

En (numera fd) klubbdirektör och en (numera fd) kassör åkte fast för grovt skattebrott, grov förskingring och lite till. Väldigt seriöst.
Citera
2009-01-29, 17:24
Medlem
skattefifflare

Vill du ha lite ekonomiska råd i dessa kristider? Ring Janne Plånbok...
Citera
2009-01-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
En (numera fd) klubbdirektör och en (numera fd) kassör åkte fast för grovt skattebrott, grov förskingring och lite till. Väldigt seriöst.

Ja och inte att förglömma, grov trolöshet mot huvudman (dvs IFK Göteborg) vilket innebär att det är klubben som är utsatt för brott.
Citera
2009-01-29, 23:02
Medlem
Shuyins avatar
Hets, visst. Men inte bäää och annat orelevant.

/mod.
Citera
2009-01-29, 23:37
Medlem
feldgraus avatar
IFK har inlett ett samarbete med en isländsk förening i andradivisionen där, Selfoss, där isländska talanger ska få träna med IFK och utvecklas och där Blåvita spelare som står utan speltid ska få härdas lite i den isländska fotbollskulturer via spel i Selfoss. Fotbolti.net påstår åtminstone det, Blåvitts officiella har ännu inte sagt något.

/feldgrau
Citera
2009-01-29, 23:45
Medlem
Shuyins avatar
...angående samarbeten så stod det på SVT text att Blackburn och Hammarby har ett samarbete numera - som vanligt så framgick inget konkret direkt, förutom att eventuellt så skulle Hammarby då kunna få Blackburn spelare på lån, men hur pass intressant kan reservlagsspelare ifrån Blackburn vara? Jag vet inte i alla fall.
Citera
2009-01-30, 00:52
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
...angående samarbeten så stod det på SVT text att Blackburn och Hammarby har ett samarbete numera - som vanligt så framgick inget konkret direkt, förutom att eventuellt så skulle Hammarby då kunna få Blackburn spelare på lån, men hur pass intressant kan reservlagsspelare ifrån Blackburn vara? Jag vet inte i alla fall.

Blåvitts samarbete med Manchester United från slutet av 90-talet gav ju inte speciellt mycket mer än att Erik Nevland kom över och spelade fyra (4!) allsvenska matcher. Fast det var nog mer IFK:s fel att han misslyckades totalt, än hans eget fel. Han ägde ju sedan totalt i Viking och Groningen i åtta säsonger därefter.

/feldgrau
Citera
2009-01-30, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Martin Olsson brukar spela reservlagsmatcher. Matty Derbyshire har lirat regelbundet i Englands U21 lag och blev nyligen utlånad till Olympiakos. Kan nog finnas en hel del bra lirare som skulle bli en jävla förstärkning. Blackburn har ett av Englands bästa reservlag men det är å andra sidan för att deras bänkspelare i A-laget oftast spelar de matcherna. Men kan tänka mig att de skulle kunna låna ut t.ex Martin Olsson en säsong.

Får väl se var det leder, det låter onekligen intressant. Hade faktiskt ingen aning om att Göteborg haft samarbete med Manchester United, men låter troligt då Blomqvist gick dit också. Varför fungerade det inte? Nevland borde ju klara sig ruggigt bra i allsvenskan tycker man.
Citera
2009-01-30, 03:30
Medlem
HammarbyIFs avatar
För mig är Bajens sammarbete med Blackburn inte mer än en rubrik tills dess att vi faktiskt får ut något vettigt av det.

Annars så tror jag att samarbeten mellan Allsvenska klubbar och PL-klubbar gynnar Allsvenskan och svensk fotboll enormt, framförallt svensk ungdomsverksamhet.

Jag hoppas innerligt på att detta är något som inte bara rinner ut i sanden (som så många gånger förr) utan att det är ett sammarbete som kommer pågå i flera år framöver. En annan fördel med detta samarbetsavtal med Blackburn är att flera talangfulla juniorer antagligen kommer känna att de vill gå till Bajen då de har chans på Premier League.

Kul att läsa lite positiva nyheter om Bajen
trots att ingenting är officiellt ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in