2009-01-20, 00:14
Bannlyst
http://www.svenskafans.com/fotboll/elfsborg/artikel.asp?id=275839

Citera
2009-01-20, 00:36
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matemate

Haha, oh dear.
Citera
2009-01-20, 00:49
Medlem
feldgraus avatar
Boråsarna kan vara härligt verklighetsfrånvända ibland.

Bara det faktum att IFK nämns fyra gånger i den korta texten visar väl på vilka det egentligen är som är småbröder i förhållandet IFK-Elfsborg...

Följande tre stycken är ju otrolig humor:
Jag menar - vem trodde för 20 år sedan att IFK Göteborg skulle vara den lilla klubben som tände till när storlaget Elfsborg kom på besök?

Bara några mil bort finns det mest skrämmande exemplet Gråvitt som hoppas på övre halvan med hjälp av ett juniorlag.

Vi har också en väldigt stark ungdomssida vilket inte minst visar sig i en nyligen publicerad undersökning där få talanger ville till Elfsborg just på grund av den hårda konkurrensen som inte finns i (det så ofta i ungdoms sammanhang hyllade) Göteborg där alla får chansen eftersom truppen är så tunn.

Jag kan ju inte direkt påstå att Blåvitts SvenskaFans-redaktion är några snillen... men Elfsborgs tar nog ändå priset.

Fast det måste väl ändå vara ironi?

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2009-01-20 kl. 00:54.
Citera
2009-01-20, 00:54
Medlem
Treehorns avatar
Finns det bara inavlade byfånar i Borås eller vad är det frågan om?

Citat:
Hur ska vi då undvika att gå i samma fälla? Bara några mil bort finns det mest skrämmande exemplet Gråvitt som hoppas på övre halvan med hjälp av ett juniorlag. I Stockholm sitter Djurgårdarna och hoppas att finanskrisen blir kortvarig så att riskkapitalisterna åter kan göra den egentligen ganska lilla klubben stark. I Malmö har man mycket pengar men inte fotbollskultur nog att förvalta resurserna.

WTF?

Krönikan får /
Senast redigerad av Treehorn 2009-01-20 kl. 01:12.
Citera
2009-01-20, 01:01
Medlem
fan att inte vi i Malmö har någon fotbollskultur som dom i Borås.

Orkar inte ens bli upprörd, stryker bara under min tes om Elfsborg som Sveriges mest patetiska förening.
Citera
2009-01-20, 04:03
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fast det måste väl ändå vara ironi?

/feldgrau

Nej du. Det är Borås.
Citera
2009-01-20, 06:52
Medlem
klybans avatar
Skrivet av ett typisk fan med skygglappar, dessa finns det gott om här i detta forum också.
Från varje förening.

Malmö tycker jag stämmer dock, finns människor på positioner som sköter föreningen som verkar ha få kunskaper.
Dock fotbollskulturmässigt finns det gott om, men kultur hjälper inte en i resultatet det gör bra spelare.

Det jag undrar är om han tycker han har skrivit en bra text och ser någon verklighet i texten.
Får hoppas att han bara provocerar, men inte så säker
Citera
2009-01-20, 09:27
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matemate

Oh shit.
Citera
2009-01-20, 10:00
Medlem
Salorms avatar
Svarar väl på Feldgraus första inlägg i tråden om förväntningarna som hopas för säsongen som komma skall. Nya tränare i Jeglertz/Zoran ska bli intressant att följa, lite små stickningar i vänster stortå har jag dock om att Jeglertz saknar den auktoritet som krävs för att styra ett gäng herrar på planen.

Som alltid är målet SM-Guld men ska man ha någon som helst verklighetsförankring så kanske top 4 bör vara ett mer uppnåligt mål. Med så mycket nytt i truppen så blir det väl ett mellanår (som om inte alla år är mellanår då man inte når ända fram) men vafan, drömmen lever kvar.
För min del börjar säsongen den 14 februari, första träningsmatchen på Stadshagen mot Sirius. Ska bli kul att se vad de nya kan åstadkomma!
Angående publikåterkomsten tror jag inte det kommer hända i år, det räcker inte att bygga nya arenor och tro att man kan trolla ihop mer publik, behövs något mer bestående eller några fler bolltrollare med klass i AS för att locka.

Får faktiskt tillbaks lite av suget nu när man skriver det här och börjar längta, fan snart börjas det!
Citera
2009-01-20, 12:03
Bannlyst
Jeglertz(jävla dumt namn) har faktiskt vad jag har sett auktoritet, iaf på träningarna. Alla lyssna noga och anstränger sig väldigt mycket, det är en enorm skillnad på dom här träningarna och dom SoP hade. Det finns mer förtroende och en högre arbetsprocent bland spelarna, däremot så när det gäller media och sådant så är jag säker på att det är Zoran som kommer sköta det mesta.

Men vad jag har sett av träningarna är det full fart redan nu, det finns en helt annan vilja i truppen. Ett gemensamt mål kanske man kan säga, en chans att bevisa att man faktiskt kan spela fotboll. Sånt kan räcka en bra bit på vägen med en god start.

När det gäller Sirius är ju det ett lag som vi ofta har haft lite svårt för, ett lag som i matcherna mot Djurgården ofta ställer upp med ett lågt försvarspel och spelar gärna på kontringar och fasta situationer. Så om något får man ett litet kvitto på hur vår spelide är redan då.
Citera
2009-01-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Skrivet av ett typisk fan med skygglappar, dessa finns det gott om här i detta forum också.
Från varje förening.

Malmö tycker jag stämmer dock, finns människor på positioner som sköter föreningen som verkar ha få kunskaper.
Dock fotbollskulturmässigt finns det gott om, men kultur hjälper inte en i resultatet det gör bra spelare.

Det jag undrar är om han tycker han har skrivit en bra text och ser någon verklighet i texten.
Får hoppas att han bara provocerar, men inte så säker

Tror inte ens vi behöver diskutera var det finns mest fotbollskultur vilket du med verkar tycka, så vad menar du att stämmer med Malmö? Lagt resurserna fel? Missat nya stadion?
Citera
2009-01-20, 15:24
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Nej du. Det är Borås.

Fanns ett par guldkorn där:

Citat:
IF Elfsborg från Borås är inte bara favorit till årets allsvenska, utan kanske även Sveriges sista hopp att kunna lyckas i de Europeiska cuperna. Vad krävs då för att Sveriges nya stolthet inte ska följa sina föregångare in i en grå mittenmassa?

Sista hoppet, jo jag tackar ja.

Citat:
2 - vi har en bra arena med allsvenska mått mätt - men nu börjar andra klubbar också att vakna och till och med i staden Göteborg där fokus borde ligga på att rädda jobben har det byggts en arena som faktiskt är finare än våran (marginellt).

Finare? Är det 5:åringar som skriver?

Citat:
Vi har också en väldigt stark ungdomssida vilket inte minst visar sig i en nyligen publicerad undersökning där få talanger ville till Elfsborg just på grund av den hårda konkurrensen som inte finns i (det så ofta i ungdoms sammanhang hyllade) Göteborg där alla får chansen eftersom truppen är så tunn.

Är det månne särskolan som skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in