2009-05-03, 22:37
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är allmänt känt att varken Djurgården eller Hammarby är i närheten av AIK: s publiksiffror - det är grejen och till och med jag som AIK supporter tycker att det är rätt larvigt, möjligt att flygplanet med bannern var rätt rolig på derbyt de emellan.
Ok.. Så det "roliga" i det skämtet ligger alltså i att AIK har större publiksiffror? Ja det var ju inte så konstigt att det inte var nån utanför AIK som skrattade åt det då. Lika roligt som AIKGefle då alltså om Everton eller nån skulle råka på AIK i nån cup. Jag tror jag ska tipsa dom om det..
Citera
2009-05-03, 22:47
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ok.. Så det "roliga" i det skämtet ligger alltså i att AIK har större publiksiffror? Ja det var ju inte så konstigt att det inte var nån utanför AIK som skrattade åt det då. Lika roligt som AIKGefle då alltså om Everton eller nån skulle råka på AIK i nån cup. Jag tror jag ska tipsa dom om det..

HIFDIF-kampanjen är enbart till för att reta upp djurgårdare och bajare samt till för att glädja AIK:are, vilket kampanjen mer än väl lyckats med. Vad Gefle-supportrar eller andra icke-stockholmare tycker om det hela är eventuellt totalt jävla egalt.
Citera
2009-05-03, 22:51
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Som ovanstående skriver så var nog kampanjens syfte inte att beröra icke-Stockholmare. Hurvida den har lyckats eller ej, vet jag inte riktigt. Har inte så många vänner som hejar på fel lag .
Citera
2009-05-03, 22:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
HIFDIF-kampanjen är enbart till för att reta upp djurgårdare och bajare samt till för att glädja AIK:are, vilket kampanjen mer än väl lyckats med. Vad Gefle-supportrar eller andra icke-stockholmare tycker om det hela är eventuellt totalt jävla egalt.

Som Djurgårdare kan jag väl hålla med om att den var kul när den kom, men den är lätt uttjatad nu.
Att det alltid ska komma någon trött tomte och skicka upp den länken känns mest irriterande nuförtiden. Det är ungefär lika nyskapande som http://haha-itsfunnybecauseitstrue.blogspot.com/
Citera
2009-05-03, 23:18
Medlem
P3RK3L3s avatar
Kampanjen har nått långt längre än någon kudne förvänta sig samt även rönt medial uppmärksamhet i såväl tidningar som TV, något man knappast kan säga om Dif:s misslyckade mobbningskampanj med bilder på fula supportrar.
Citera
2009-05-03, 23:31
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Kampanjen har nått långt längre än någon kudne förvänta sig samt även rönt medial uppmärksamhet i såväl tidningar som TV, något man knappast kan säga om Dif:s misslyckade mobbningskampanj med bilder på fula supportrar.
Kunde man verkligen förvänta sig mindre än den lilla mediala uppmärksamheten den har fått då man trots allt ändå har spelat in en musikvideo samt hyrt ett budskapsflygplan? Jag menar IFKs "vernissagecup" fick även den uppmärksamhet och den var väl inte speciellt mycket större än hifdif kampanjen?
Citera
2009-05-04, 11:19
Medlem
Gyllenborsts avatar
Västderby IFE-IFK och Elfsborgs alla hemmasektioner så gott som fullsatta. Sägs att Göteborg bara blir runt 1500 personer? Riktigt pinsamt isåfall.
Citera
2009-05-04, 11:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Västderby IFE-IFK och Elfsborgs alla hemmasektioner så gott som fullsatta. Sägs att Göteborg bara blir runt 1500 personer? Riktigt pinsamt isåfall.

Hur många platser är det på bortastå?

Detta är den största matchen för IFE, inte för Blåvitt.
Citera
2009-05-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst

Det är de tilldelade biljetterna på bortasektionen, såsom på alla andra matcher (10% av det totala biljettantalet). Utöver det lär det sitta en hel del på övriga läktarsektioner.
Citera
2009-05-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hur många platser är det på bortastå?

Detta är den största matchen för IFE, inte för Blåvitt.
Måste vara härligt med erat derby mot Gais inför 3000 åskådare som eran största match
Citera
2009-05-04, 13:52
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Måste vara härligt med erat derby mot Gais inför 3000 åskådare som eran största match

IFK - AIK är nog större än IFK - GAIS.
Och varför skulle det bara komma 3000 pers mot gais?
Citera
2009-05-04, 13:58
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Va? Såhär har jag uppfattat att matcherna rankas i vikt hos blåvita;
1. Gais
2. AIK
3. ÖIS
4. Elfsborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in