2009-05-04, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Kampanjen har nått långt längre än någon kudne förvänta sig samt även rönt medial uppmärksamhet i såväl tidningar som TV, något man knappast kan säga om Dif:s misslyckade mobbningskampanj med bilder på fula supportrar.

Nu ska vi se

Kassa

HIFDIF : 400 000
Bloggen : två dammsugare och en kopp kaffe
Citera
2009-05-04, 14:55
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Måste vara härligt med erat derby mot Gais inför 3000 åskådare som eran största match

Va?

Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Va? Såhär har jag uppfattat att matcherna rankas i vikt hos blåvita;
1. Gais
2. AIK
3. ÖIS
4. Elfsborg

Det där är en bit från sanningen, skulle jag tro. Som jag skrivit på ett antal ställen tidigare så är min personliga "ranking" AIK som överlägsen etta, MFF en bit därefter, derbyna mot ÖIS och GAIS ännu en bit därefter och sedan en stor hög med Elfsborg, Djurgården, Helsingborg, m fl. Många Blåvita håller säkert derbyna högre och AIK och/eller MFF lägre, men det finns nog ytterst få som har Elfsborg bland topp fyra.

/feldgrau
Citera
2009-05-04, 15:40
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Va?

Det där är en bit från sanningen, skulle jag tro. Som jag skrivit på ett antal ställen tidigare så är min personliga "ranking" AIK som överlägsen etta, MFF en bit därefter, derbyna mot ÖIS och GAIS ännu en bit därefter och sedan en stor hög med Elfsborg, Djurgården, Helsingborg, m fl. Många Blåvita håller säkert derbyna högre och AIK och/eller MFF lägre, men det finns nog ytterst få som har Elfsborg bland topp fyra.

/feldgrau

Ok men du kan väl inte förneka att rivaliteten mellan Gais och blåvitt ökat de senaste 5 åren medan AIK-matcherna inte varit lika heta?

Att fler blåvita åker till Borås än till Hisingen borde väl tyda på en viss rivalitet mellan Elfsborg och Blåvitt?
Citera
2009-05-04, 15:41
Medlem
Satt lugnt och fridfullt på Öisgården idag för att bevittna träningen. Cirka 5 minuter efter alla andra kommer Bengt Andersson joggandes. Står han på onsdag mot BP? Antagligen...
Citera
2009-05-04, 15:51
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ok men du kan väl inte förneka att rivaliteten mellan Gais och blåvitt ökat de senaste 5 åren medan AIK-matcherna inte varit lika heta?

Naturligtvis har GAIS-matcherna ökat i värde de senaste fem åren med tanke på att de inte spelade i Allsvenskan innan 2006. Jag håller fortfarande AIK-mötena högre.

Citat:
Att fler blåvita åker till Borås än till Hisingen borde väl tyda på en viss rivalitet mellan Elfsborg och Blåvitt?

Fast nu åker ju inte fler Blåvita till Borås än till Hisingen. Jag skulle uppskatta att runt 4 000 av de 5 000 på Rambergsvallen för några veckor sedan var Blåvita.

Citat:
Ursprungligen postat av avanti_
Satt lugnt och fridfullt på Öisgården idag för att bevittna träningen. Cirka 5 minuter efter alla andra kommer Bengt Andersson joggandes. Står han på onsdag mot BP? Antagligen...

Jag tror att Bengan kan lyfta ÖIS defensivt i alla fall. Men så tunnt som det ser ut framåt vete fan om det ger speciellt många fler poäng ändå.

/feldgrau
Citera
2009-05-04, 15:53
Medlem
Citat:

Nja, det vette tusan, de har väl alltid varit heta och Gais har ju lyckats hålla sig i allsvenskan 4 säsonger i rad, innan dess var de ju i både super-ettan och Div1. Aik-matcherna däremot har ju till och från utöver stor rivalitet dessutom varit matcher mellan två lag i övre delen av tabellen.

Det stämmer inte riktigt, det var nästan bara blåvita på hisingen sist. Sen är ju Borås närmsta matchen, många kan ta sig det efter jobbet så att det är många där är inte så konstigt.
Citera
2009-05-04, 16:26
Medlem
Som sagt tidigare så tränar Bengt Andersson med Öis. Dessutom en ung brasse vid namn André. Han är bror med Marcelo (Real Madrid).

Allt enligt K&G http://laglund.blogspot.com/
Citera
2009-05-04, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahadu
Som sagt tidigare så tränar Bengt Andersson med Öis. Dessutom en ung brasse vid namn André. Han är bror med Marcelo (Real Madrid).

Och kusin med George Weah eller?
Dessa släktingar till alla "stora" fotbolllspelare som dyker upp överallt, vad är det frågan om? Tror de att de får fördelar och att folk ska inbilla sig att de är bättre än vad de är bara för att de har en hyfast känd fotbollsspelare på stamtavlan?
Citera
2009-05-04, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahadu

Gubb-Bengt tillbaka alltså. Bara att skjuta lågt till vänster så går alla bollar in. Ut med ett såll (Stenman) och in med ett annat. ÖIS har stenkoll på grejerna....
Citera
2009-05-04, 17:08
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Västderby IFE-IFK och Elfsborgs alla hemmasektioner så gott som fullsatta. Sägs att Göteborg bara blir runt 1500 personer? Riktigt pinsamt isåfall.

Pinsamt är det att det är derby i Borås men ingen säger något liknande i Göteborg.
Det är en match mot ett lag som nuförtiden är ganska bra, därför är det lite extra intressant just nu. Inte för att vi möter ett lag som kommer från Borås. Som att kalla Man. City - Liverpool derby.

Största matcherna utifrån min personliga ranking:
1. AIK
2. Malmö FF, Djurgården
3. Hammarby, ÖIS, GAIS
4. Helsingborg, Elfsborg

Ska man återgå till matchen så ser det väldigt ovisst ut. Båda lagen kan gå hem med storsegrar men det kan lika gärna bli typ 1-1. Lite fördel till Blåvitt som har hittat formen tidigt för en gångs skull och har förstauppställningen intakt. Men känns ju tyvärr som att Elfsborg är ganska taggade inför den hör matchen.
Citera
2009-05-04, 21:10
Medlem
AT4s avatar
Malmö var ett vinnande lag innan Wilton kom, tror nog att AIK ska vara nöjda att de inte hade pengarna.
Citera
2009-05-04, 21:13
Medlem
gorgons avatar
Var länge sedan jag såg ett Djurgårdens IF såhär taggade under en match, riktigt positivt och förhoppningsvis en bestående trend!

Även om Oskar är ute och seglar vid ett tillfälle agerar han förövrigt väldigt stabilt mellan stolparna och den giftiga Gais frisparken bemästrade Wahlström galant. Vem är Touray?

Så riktigt skönt med tre poäng samt att spelarna insett allvaret i situationen och börja agera som fotbollspelare, trendbrott!?

Får väl avsluta med dessa sanningsenliga rader: SM-Guld SM-Guld SM-Guld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in