2009-02-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ni ligger fortfarande i lä för Mesta Mästarna (ja, hockey inräknat!)

Jo men nu pratar vi fotboll. Känns lite meningslöst att räkna med en helt annan sport som dessutom knappt utövas i Skåne nuförtiden.
Citera
2009-02-04, 12:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Jo men nu pratar vi fotboll. Känns lite meningslöst att räkna med en helt annan sport som dessutom knappt utövas i Skåne nuförtiden.

Det lilla smygbråket om SM-guld var väl mellan IFE och IFK? Såvitt jag vet ligger inget av dessa lag i Skåne?
Citera
2009-02-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det lilla smygbråket om SM-guld var väl mellan IFE och IFK? Såvitt jag vet ligger inget av dessa lag i Skåne?

Nej men hockey och fotboll har inget gemensamt någonstans även om främst anhängare till Sthlms lagen verkar ha fått för sig det, kommer ständigt upp i diskussioner och jag börjar tröttna
Citera
2009-02-04, 15:30
Bannlyst
7.104.200 Kr tjänade alla i Djurgårdens A-trupp inräknat tränare förra året, en rätt låg siffra ändå?

http://extra.expressen.se/pdf/pengar_2.pdf
Citera
2009-02-04, 17:16
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold palmer
Jaha, så man ska i första hand alltid gå på historia, och inte på nutid? Vad tycker du är lämpligt i så fall. Ska vi säga exakt 48 år? Dåre...

Måste vara jobbigt att aldrig bli tagen på allvar.

Har Andreasson fått något anbud från England än?
Citera
2009-02-04, 18:23
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Jaha, så man ska i första hand alltid gå på historia, och inte på nutid? Vad tycker du är lämpligt i så fall. Ska vi säga exakt 48 år? Dåre...
Inte för att jag gillar att gå i blöjvitts ärenden men vann inte de för endast ett år sedan? D.v.s. närmare i tiden än vad ni gjort?

Sen kan jag väl hålla med om att Tifona blåvitt åstakommer kanske inte är mycket att hänga upp i granen sett till klubben och dess meriter, men seriöst, när var IEF bättre?
Citera
2009-02-04, 19:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
7.104.200 Kr tjänade alla i Djurgårdens A-trupp inräknat tränare förra året, en rätt låg siffra ändå?

http://extra.expressen.se/pdf/pengar_2.pdf

Siffrorna är dels från 2007, dels räknas t ex inte pensionssparande med (vilket om jag förstått det rätt kan vara en ganska stor summa för idrottsproffs).

/feldgrau
Citera
2009-02-04, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Siffrorna är dels från 2007, dels räknas t ex inte pensionssparande med (vilket om jag förstått det rätt kan vara en ganska stor summa för idrottsproffs).

/feldgrau

Nu skall det väll sägas att lönerna är från 2007, alltså inte förra året. Vilket innebär att spelare som oremo, Ekong mfl inte fick sin lön från DIF, samt att spelare som Kusi, lance och andra som lämmnade i höstas inte redovisas.

så du får nog lägga till vad du tror att dessa tjänade, plus ev andra spelare som jag inte nämnt. alternativt gissa vad vi betalar Hagninge Oremo Ekong etc....

Men siffrorna borde vara ett riktmärke, sedan tillkommer ca ett 30% pålägg för sociala avgifter, sedan får man inte glömma att väldigt stor del av de allsvenska spelarna får sin lön i from sign-on samt idrottspension.

Idrottspension redovisas inte som inkommst förens spelaren plockar ut den, sign-on redovisas endast under påskriftsåret. Idrottspension kan i vissa fall utgöra mer än halva lönen. Det är ett sätt att planera bort inkommst skatt. Genom att plocka ut lönen i 2 omgångar(dvs en nu och en när karriären är slut) så minskar du karftigt skattesatsen.

exempel på att plocka hela lönen eller ta ut del i pension, räknat på ca 30% kommunal skatt

100.000 imånaden skattas som följer

27000*0,3 =8100 (första 27.000 endast kommunal skatt, dvs 30%))
13000*0,5 =6500 (20% statligskatt och kommunalskatt på mellan skillnaden upp till ca 40.000)
60000*0,55=33000 (allt över 40.000 skattas med 55% stalig och kommunal skatt)

Totalt betald skatt = 47600/månad Vilket ger 52400kr kvar varje månad.

Om man istället lägger undan 50.000 i idrottspension varje månad blir det istället.
27000*0,3=8100(enligt exemplet förut)
13000*0,5=6500
10000*0,55=5500
totalt 20100kr i iskatt och kvar blir alltså 29900/månad i och med att man tar ut sista 50.000 i månaden i from av idrottspension efter karriären ,så gör man alltså ovanstående 2ggr.

Vilket innebär att man på samma 100.000 tjänar in 59900 istället för 52400, alltså 7500kr mer per intjänad 100 000kr. Vilket över en karriär kan bli väldigt mycket pengar.

Alltså finns det ett stort mörkertal som inte redovisas genom expressens undersökning.

Av realkh på forum 1891
Citera
2009-02-05, 00:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
ekonomitext

Tycker det låter som jävligt låga löner iallafall, men jag kanske ser framför mig värsta proffsen som glider runt med 50 lök på fickan eller nåt.

Forum 1891 har alltid alla svar, Tack Lemasive!
Citera
2009-02-05, 16:44
Medlem
Mclarengbgs avatar
Du glömde nämna Borås Arena, vf. Den har faktiskt också bidragit en hel del till den så kallade elfsborgshybrisen.
Citera
2009-02-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Måste vara jobbigt att aldrig bli tagen på allvar.

Har Andreasson fått något anbud från England än?

Måste va jobbigt att va den första överlevande aborten som själv kravla upp över plasthinken. Var din sandlåsa asfalterad också?

ps. IFK var aldrig intresserad av Martin Ericsson, Visst Mild, alla tror på dig....
Citera
2009-02-06, 15:10
Moderator
vfs avatar
Citat:
Måste va jobbigt att va den första överlevande aborten som själv kravla upp över plasthinken. Var din sandlåsa asfalterad också?

ps. IFK var aldrig intresserad av Martin Ericsson, Visst Mild, alla tror på dig....

När argumenten tryter så. Det är väl ingen som tror på allvar att
Mild inte var intresserad av Martin. Nu bjöd IFE mer och då kom Martin
på att IFE var laget i hans hjärta. Som Anders Svensson gjorde kan man
säga.

Jobbigt som sagt att aldrig bli tagen på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in