• 1
  • 2
2003-08-14, 19:48
Medlem
Har börjat få ett intresse för ostar. Någon som kan rekomendera någon shysst dessertost. nuvarande favvo är Gorgonzola ost .
Citera
2003-08-14, 22:55
Medlem
Själv gillar jag bäst vitmögelostar typ Brie, Camembert, Brique du Forez, Neufchâtel och Les Souches. Av grön/blåmögelostarna tycker jag nog, förutom Gorgonzola, Fourme d'Ambert, Roquefort och St. Agur är bäst. Bland övriga ostar är Brillat Savarin och Reblochon goda, enligt mig. Finns fler också, men jag kommer inte på just nu.
Citera
2003-08-14, 23:58
Bannlyst
Flänsost? Förlåt! Gillar också franska ostar, särskilt blå- och grönmögel -mmm... 8)
Citera
2003-08-15, 10:44
Medlem
Rubbermans avatar
Testa gärna en av mina favoriter som är Bavaria Blue.
Lite sting i men ytterst god.
Citera
2003-08-15, 11:00
Medlem
Glöm inte de givna tillbehören Baguette, päron och vindruvor (samt ett trevligt vin förstås).
Citera
2003-08-15, 12:25
Medlem
überlords avatar
kanske inte är lika stor finsmakare som padme men jag diggar ost som fan.

en bra allaround som du kan köra till smörgåsar eller kexbrickor är brännvinsost.

den e fan så go. passar jävligt bra till vitt knäckebröd testa även att slänga på lite kalles kaviar med
Citera
2003-08-15, 14:35
Awaiting Email Confirmation
Flänsost är ju helt klart den godaste osten.. Salt å mögglig smak med innslag av hanthralla...
Citera
2003-08-15, 19:36
Medlem
StigAllans avatar
Mitt ex hade något som jag kallar klittost.
Gott är det nog inte, men det har väl gått ner några bitar i fyllan.
Citera
2003-08-17, 01:00
Medlem
Farbror Buskes avatar
Västerbottensost är otroligt fin som dessertost. Tungan krullar sig så härligt

(off topic)
Citat:
Ursprungligen postat av kezoo
Flänsost // Blackadda
Inte undra på att nivån på vissa diskussioner hamnar på den nivå dom är på, då tom. moderatorerna sänker ribban till marknivå...
Citera
2003-08-17, 11:59
Medlem
Ralfons avatar
Är kanske inte heller någon ost-gourmet, jag gillar "vanlig" ost =) Herrgårdsost tycker jag är underbar t.ex... 8)
Citera
2003-08-17, 19:40
Medlem
kezoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Buske
Västerbottensost är otroligt fin som dessertost. Tungan krullar sig så härligt :)

(off topic)
Citat:
Ursprungligen postat av kezoo
Flänsost // Blackadda
Inte undra på att nivån på vissa diskussioner hamnar på den nivå dom är på, då tom. moderatorerna sänker ribban till marknivå...

hehe, det var ju förfan skitkul ju!! :D
Annars är paprikaost skitgott!!
Citera
2012-07-15, 16:59
Bannlyst
Jag köpte en camembert idag och en flaska vin och lite kex. Aldrig ätit den osten. Så nu har jag öppnat den , men det som är runt osten ser ut som papper . Skall man äta det också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in