• 1
  • 2
2008-12-15, 21:04
Medlem
Hallå. Bor i Norge och ska till Sverige över jul. Klurar på hur många stockar jag ska köpa ..

Funkar frysen bra eller är det kylen som gäller?
Jag snusar ca en stock i månaden.. Vore skönt om jag kunde ta med mig 5st, men håller de 5 månader utan att bli torrt?
Får väl va noga med att köpa färskt snus. Hur lång är best-före-tiden? De står ju ej tillverkningsdatum på dosorna
Citera
2008-12-15, 22:22
Medlem
R.Rs avatar
Om du ska förvara i upp till 5 månader så är det frysen som gäller.
Jag har själv aldrig fryst snus men vad jag hört av andra så ska det funka fint utan att bli speciellt torrt. Men visst, som färskt snus blir det ju inte riktigt...

Bäst före tiden, jadu, man brukar ju titta på datumet när man köpt en ny dosa men inget jag lägger på minnet direkt. Portion tror jag det är 2-3 månader iaf, möjligen mer och lös något kortare än portion. Förutsatt att man köper relativt färskt dvs...
Citera
2008-12-15, 22:29
Medlem
Jag har ofta snus i frysen och det håller sig mkt bra tycker jag. Det blir ju naturligtvis inte som att du har en pinfärsk dosa varje dag men det funkar iaf. Det svåra är att komma ihåg att ta fram dosan i tid så att den tinar lite innan prillan ska in. Blir jävligt kallt under läppen om man måste tvinga in en direkt från frysen
Citera
2008-12-15, 22:32
Medlem
ganglere2s avatar
Gjut in dom i betong, då håller de nog länge.
Citera
2008-12-15, 22:34
Bannlyst
Frysen är alldeles utmärkt.
Citera
2008-12-15, 23:49
Medlem
Då blire ett gäng stockar i frysen
tack
Citera
2008-12-16, 15:52
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Om du ska förvara i upp till 5 månader så är det frysen som gäller.
Jag har själv aldrig fryst snus men vad jag hört av andra så ska det funka fint utan att bli speciellt torrt. Men visst, som färskt snus blir det ju inte riktigt...

Bäst före tiden, jadu, man brukar ju titta på datumet när man köpt en ny dosa men inget jag lägger på minnet direkt. Portion tror jag det är 2-3 månader iaf, möjligen mer och lös något kortare än portion. Förutsatt att man köper relativt färskt dvs...

Det håller förmodligen bra mkt längre om det ligger i frysen.
Citera
2008-12-16, 17:43
Medlem
Jag kör 2 stockar i kylen och 3 i frysen
Citera
2008-12-16, 20:49
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Det håller förmodligen bra mkt längre om det ligger i frysen.

Absolut, det kanske inte framgick i min post...
Citera
2008-12-16, 21:40
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Absolut, det kanske inte framgick i min post...

Nja, det gjorde det nog. Mitt inlägg lät lite väl vresigt, menade dock inte det så!
Citera
2008-12-16, 23:18
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Nja, det gjorde det nog. Mitt inlägg lät lite väl vresigt, menade dock inte det så!

Det är lugnt
Citera
2008-12-17, 10:08
Medlem
bluemoons avatar
När dom sålde bengt sändh snus på kivivsmarknad så gick man hem och la det i frysen och där kunde man sen gå och ta lite då och då när man kände för det. Satans vilken styrka det var i det snuset. 6-9 månader utan problem kunde det ligga där.

Det var tider det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in