Jag har just köpt en stock snus, och på grund av tidigare stölder så vill jag helst inte förvara den i kylen (bor i studentkorridor). Duger det att förvara den inne på rummet, alltså i vanlig rumstemperatur. Jag snittar väl ungefär 1 dosa om dagen, hinner de bli förstörda?
Tilläggas bör kanske att det är Granit Vit Portion jag snusar.
Jag har just köpt en stock snus, och på grund av tidigare stölder så vill jag helst inte förvara den i kylen (bor i studentkorridor). Duger det att förvara den inne på rummet, alltså i vanlig rumstemperatur. Jag snittar väl ungefär 1 dosa om dagen, hinner de bli förstörda?
Tilläggas bör kanske att det är Granit Vit Portion jag snusar.
Vad säger ni, Flashback?
Många affärer ställer ju ut snus i rumstemperatur så det ska nog inte vara några problem. Jag kan knappast tänka mig heller att snuset hålls kylt under frakt eller när det ligger i lagret hos större säljare men jag kanske har fel.
Många affärer ställer ju ut snus i rumstemperatur så det ska nog inte vara några problem. Jag kan knappast tänka mig heller att snuset hålls kylt under frakt eller när det ligger i lagret hos större säljare men jag kanske har fel.
Du har en poäng...
Jag lovar att återkomma om det mot all förmodan skulle bli förstört eller helt torrt
Snus dosor håller la sig 1-2 månader i kylskåpet. Brukar köpa en stock i månaden på internet. Tar det slut innan månaden är slut så köper jag ett par dosor på ica och sedan köper ny stock när inkomsten kommer.
Har du snuset i kylen så klarar det sig hur länge som helst. För ett tag sen hittade jag en bortglömt snusdosa i frysen som gått ut på datum för 2 år sen. Den hade inga fel
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!