2009-04-08, 02:48
Medlem
Ser väl vem som helst att AÖD är svårt sjuk (om man bortser från "ungdomsbilderna" som visas mest på TV). Så hon anses väl därmed ha avtjänat sitt livstidsstraff. Och man slipper ifrån dyra behandlingskostnader - för även t ex cancersjuka fångar får väl vård i USA - eller????
Citera
2009-04-08, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemskan
Ser väl vem som helst att AÖD är svårt sjuk (om man bortser från "ungdomsbilderna" som visas mest på TV). Så hon anses väl därmed ha avtjänat sitt livstidsstraff. Och man slipper ifrån dyra behandlingskostnader - för även t ex cancersjuka fångar får väl vård i USA - eller????
Precis som mamman, utlandssvenskar brukar komma hem till den dyra finalen.
Citera
2009-04-08, 03:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Om man nu tänker sig att man skall skipa rättvisa för de anhöriga och inte för samhällets skull, måste man fråga sig varför har vi då domstolar? Kan inte de anhöriga lika bra då kunna utdöma straffet på egen hand?

Sparar vi ju in dyra domstolskostnader. Juristerna får klippa håret och skaffa sig ett jobb. Kanske något för alla som bråkar om att Annika får flyttas hem och att det kostar pengar.

Människor som hatar är människor som förtvinas från insidan i sitt hat.
Att straffen har ökat väldigt mycket här, kan även bero på att målsägare får hjälp av nya biträden att bistå åklagarna.
Citera
2009-04-08, 03:08
Medlem
I flertalet stater i USA diskuteras just nu dödstraffet mer än vanligt! Det är motståndarna som har fått glöd i den ekomomiska krisen. Det kostar nämligen mer, sett genom hela processen från fångad till avrättad, att ha en dödsdömd fånge till skillnad ifrån en livstidsdömd fånge.

Nu är inte knarkpolismöderskan annika(vägrar skriva hennes namn med stor bokstav) inte dödsdömd men anledningen till att hon till slut ska förvisas till Sverige tror jag innerligt beror på de ekonomiska ansträngningarna som föresigår just nu över världen, inte minst i USA då!

Varje land, kommun, stad och så vidare över hela världen ser just nu över sina kostnader. Och en fånge är inte så där jättebilligt som man kan tro vill jag lova!

Så, varför inte slänga ut skiten och låta någon anna stå för kostnaderna??
Hittills så vet iaf jag att knarkpolismörderskan enbart kommer att kosta min plånbok pengar.

Sen att många verkar glömma bort barnen som fick växa upp utan en far pga av händelsen är ju bara tragisk!
Citera
2009-04-08, 08:19
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Moderatorn kan ändra trådens namn, för nu är hon hemma:
http://svt.se/2.22620/1.1512892/ostb...94&lpos=rubrik

Välkommen hem Annika! Det var fan på tiden, tänk att bli dömd +25 år till livstid för att inte ha förhindrat ett mord, riktigt sjukt faktiskt... Välkommen hem!
Citera
2009-04-08, 08:26
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Människor som hatar är människor som förtvinas från insidan i sitt hat.

Plattitydfabriken ringde. De hälsar att människor som accepterar och utan omsvep förlåter människors ondska är orsaken till att ondskan kan överleva.
Citera
2009-04-08, 08:34
Medlem
Eobolas avatar
Nu flögs hon hem, och landade i Örebro.
Det känns bra som fan, vi har saknat våran polismördare länge nog nu, dags att fira..
Citera
2009-04-08, 09:30
Medlem
mrmopsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eobola
Nu flögs hon hem, och landade i Örebro.
Det känns bra som fan, vi har saknat våran polismördare länge nog nu, dags att fira..

För det första kan jag inte på något sätt förstå hur detta kan vara huvudnyhet och förstsidestoff idag. Precis som Eobola skriver är hon ju en polismördare eller iaf medhjälp till.

Fick hem mina deklarationsblanketter igår och blir alltid lika förskräckt över hur mycket skatt man betalar. När man sedan läser att skattepengarna går till ett specialchartrat plan för att få hem en pundare till polismördare blir jag fan helt mörkrädd. Vad i h-e är det som händer i Sverige? Nu ska hon även sitta på Hinseberg och det är vi skattebetalare som betalar för detta också...

En nyhet att ta upp på förstasidorna vore väl istället hur mycket denna kvinna har kostat svenska staten. Fan men kanske skulle gå och bli kriminell istället...
Citera
2009-04-08, 09:33
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmopsy
För det första kan jag inte på något sätt förstå hur detta kan vara huvudnyhet och förstsidestoff idag. Precis som Eobola skriver är hon ju en polismördare eller iaf medhjälp till.

Medier och journalistik:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=888331

Om reguljärflyg ej tar ombord polismördare, hur kom hon från Kalifornien till New York? Chartrad på amerikanernas bekostnad?
Citera
2009-04-08, 09:50
Medlem
MrOaikis avatar
Skuldfrågan i Annika Östbergs fall

Svensk media framställer det som att Annika Östberg inte alls gjort sig skyldig till mord utan bara råkade vara på fel ställe vid fel tidpunkt. Men som jag förstått det lurade hon en polisman till en plats hon och hennes pojkvän kommit överens om, och hon visste att pojkvännen skulle mörda polismannen. Hon laddade om bössan åt pojkvännen, och överlämnade den sedan till honom. Hon var alltså fullt delaktig i mordet, även om hon inte kramade om avtryckaren.

Har jag misstagit mig? På vilket sätt är hon oskyldig?!
Citera
2009-04-08, 10:06
Medlem
Jag anser detta ärende vara helt överdrivet. En person har begått ett brott i USA. USA har i vissa fall hårdare straff än Sverige. Personen har fått ett rimligt straff för amerikanska förhållanden.

So what? Begår man brott i annat land så gäller det landets lagar. Det är helt ostridigt vad hon gjort. Hon har aldrig hävdat att hon är oskyldig. Om man nu som svensk tycker att USA har för hårda lagar så får man väl hålla sig i skinnet när man vistas där. (Åker jag till Singapore eller Thailand så är jag mycket försiktig med droger eftersom straffen är mycket hårda där. Helt OK för mig, det är mitt ansvar och mitt val.)

Nu är det en massa tjafs och olika populistiska politiker (Bodström) försöker vinna poäng. Nu är brottslingen plötsligt hjälte och får åka privatjet till Sverige (betald av skattepengar).

Det lustiga är att ingen (vad jag har sett) har gått in på djupet vad hon egentligen gjort. Senast i morse på morgon-TV så var det en "supporter" som sa: "vi ska inte rota i saker som ligger 27 år tillbaka i tiden". Idioti!

Om folk ska kunna uttala sig om hennes eventuella frigivning så måste man ju ha detaljerad info om hennes brott...
Citera
2009-04-08, 10:22
Medlem
Kycklingkungens avatar
Hon är oskyldig för att hon är kvinna.

Kvinnor kan överhuvudtaget inte tänka själv om dom har en pojkvän i närheten. Det vet väl alla vilken makt pojkvänner kan få. Enligt kvinnoorganisationer iallafall...

Nä det är klart att hon har blivit dömd för de brott som hon faktiskt har begått. Medhjälp till mord är liktydligt med mord i USA, och det är ju det som hon blivit dömd för. Det skulle hon ha blivit dömd för i Sverige med, Malexandermördarna blev ju dömda alla tre, även om det bara var en som sköt.

Men kvinnoorganisationer vill gärna framställa henne som ett oskyldigt offer för hennes pojkvän. Och det är den ställningen som Sverige har tagit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in