Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-29, 20:25
  #1069
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Klart att hon kommer att ta alla chanser.

"Än är det inte avgjort", "Tingsrätten har fel" och "Hovrätten ska säga sitt".

Faktum kvarstår, detta är inte hennes vecka.

Och hon kommer nog att ha goda chanser att få denna utredning ogiltigförklarad.
Uppenbart fusk! Utredningen är ju tydligen uppgjord på förhand!

Citat:
Trots att tingsrätten den 10 november 2010, i ett verkställighetsärende, förordnat att
Catarina Hurtig vid äventyr av ett kraftigt vite skulle överlämna N till Ulf
Elmqvist kom det att dröja till den 27 november 2010 innan överlämnandet ägde rum.
N var då i ett bedrövligt skick. Han hade under lång tid inte gått på förskolan
och saknade helt rutiner. Det tog lång tid innan N återgick till sitt normala jag
och ”landade”. Tingsrätten beslutade därefter att N umgänge med Catarina
Hurtig skulle äga rum några timmar varannan vecka i närvaro av kontaktperson och i
socialtjänstens lokaler.

Från sidan 9. Man har skrivit fel årtal.

Eller är det jag som tänker fel? Har jag blitt sittande framför datorn så länge att jag missat att hela hösten redan passerat?
Citera
2010-06-29, 20:29
  #1070
Medlem
Snookis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Och hon kommer nog att ha goda chanser att få denna utredning ogiltigförklarad.
Uppenbart fusk! Utredningen är ju tydligen uppgjord på förhand!



Från sidan 9. Man har skrivit fel årtal.

Eller är det jag som tänker fel? Har jag blitt sittande framför datorn så länge att jag missat att hela hösten redan passerat?

Ptja...tror inte att de scrappar en hel rättegång för ett 'clerical error'
Citera
2010-06-30, 07:46
  #1071
Avstängd
Vad ska hon ta sej till i framtiden? Vem kommer att vilja anställa eller anlita den kvinnan? Jag har starka missatankar om att det är vi skattebetalare som kommer att få stå för hennes socialbidrag, psykvård, missbruksbehandling och till sist kanske t o m för hennes ev. kommande fängelsevistelse (för jag är helt övertygad om att hon kommer att hamna där inom några år).
Citera
2010-06-30, 11:37
  #1072
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Enligt Hurtigrutten's fan clubb så är det ex-maken så är dum, men om man läser domen så tror jag att man inser att det är CH som är galen:





eller
Du citerar UE:s inlaga alltså vad han anför och ingen "sanning" som domen slår fast.
Citera
2010-06-30, 11:49
  #1073
Medlem
Logga-uts avatar
Det är mycket skadeglädje som flaxar runt här avseende domen.

Men läser man domen så är det inte alls frågan om klar seger för UE och klar förlust för CH, tvärtom skulle jag vilja påstå.

Hon har fått igenom mycket mer än man från det utgångsläget hade kunnat förvänta sej;

Umgänge med kontaktperson i 1 månad istället för 6 månader sedan normalt umgänge enligt gängse norm.

Umgänget under denna månad ska ske varje vecka istället för som tidigare varannan vecka.

Umgänge vartannat lov, varannan jul med generöst tilltag på lovet, vartannat nyår med generöst tilltag på lovet.

Fyra veckor på sommaren.

Med "löfte" om eventuell möjlighet till ytterligare utökad samvaro om detta sköts i domens slutord.

Jämför DET med vad UE ville erbjuda henne för begränsat umgänge med sonen. En klar seger för CH vill jag påstå.

Rätten har gått på hennes tredjealternativ helt enkelt.
Citera
2010-06-30, 12:25
  #1074
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Det är mycket skadeglädje som flaxar runt här avseende domen.

Men läser man domen så är det inte alls frågan om klar seger för UE och klar förlust för CH, tvärtom skulle jag vilja påstå.

Skämtar du??

Man har berövat en kvinna rätten att vara ensam med sitt eget barn Det, i min mening, är graverande för hur man bedömer hennes kapacitet och lämplighet som vårdnadshavare.
Citera
2010-06-30, 12:40
  #1075
Medlem
Public Enemys avatar
Det är väl mest synd om sonen.
Som vanligt när föräldrarna inte kan komma överens får barnen lida.

Morsan galen och farsan familjemisshandlare - hur kul kan det bli?
Citera
2010-06-30, 12:42
  #1076
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Skämtar du??

Man har berövat en kvinna rätten att vara ensam med sitt eget barn Det, i min mening, är graverande för hur man bedömer hennes kapacitet och lämplighet som vårdnadshavare.

Nej, då har du inte läst domen.

Man ger henne tillbaka rätten att vara ensam med sin son.

Från och med augusti har hon umgänge från fredag eftermiddag till måndag morgon varannan vecka UTAN kontakperson alltså. Varannan helg med övernattning med andra ord.
Citera
2010-06-30, 12:47
  #1077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Det är väl mest synd om sonen.
Som vanligt när föräldrarna inte kan komma överens får barnen lida.

Morsan galen och farsan familjemisshandlare - hur kul kan det bli?

Galen och misshandlad brukar väl gå hand i hand så att säga.. Hur undviker man att bli galen när man blir misshandlad?
Mycket märkligt är att hon verkar inte ha varit speciellt galen före den här mannen..
Citera
2010-06-30, 13:04
  #1078
Medlem
BumZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Nej, då har du inte läst domen.

Man ger henne tillbaka rätten att vara ensam med sin son.

Från och med augusti har hon umgänge från fredag eftermiddag till måndag morgon varannan vecka UTAN kontakperson alltså. Varannan helg med övernattning med andra ord.

Jag vet, det är det som är så skrämmande också. Fattar inte hur de har tänkt där. Borde helt klart vara övervakade besök hela tiden. Hon verkar vara kapabel till mycket det här slappkönet.
Citera
2010-06-30, 13:22
  #1079
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumZ
Jag vet, det är det som är så skrämmande också. Fattar inte hur de har tänkt där. Borde helt klart vara övervakade besök hela tiden. Hon verkar vara kapabel till mycket det här slappkönet.
Det vet jag ärligt talat inget om. Jag är inte insatt i vad hon brukar syssla med eller vad hennes ex man brukar syssla med heller.

Jag konstaterar bara att dom som nu jublar i skadeglädje här i tråden inte kan ha läst domen, för den är inte förlust CH utan snarare en ganska rejäl delseger med tanke på utgångsläget. Hon har all anledning att "fira" den domen, i synnerhet med tanke på vilket begränsat umgänge UE ville ge henne med sonen.
Citera
2010-06-30, 13:51
  #1080
Medlem
Snookis avatar
Sådärja, nu är Team Hurtig tillbaka med en spin av Guds nåde. Well played Team Hurtig. Jag brukar tänka exakt samma sak när jag blir dumpad av killar.-Det var inte han som gjorde slut med mig och sa att jag var dum. Det var mitt tredjehands alternativ, att vi skulle ses mindre och att när vi sågs på stan så ville jag att det skulle bli obekväm stämmning. Så det är jag som har gått vinnande ur detta! Det är bara att berömma Er för Er idoghet samt inse att det är inte lönt att tjabba med Er. Ni vet ju ändå bäst. Ni läser ju domen som Fan läser Bibeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback