2008-12-16, 19:12
Medlem
johnny-62s avatar
Go, go Sofiero..
En mkt god och prisvärd öl, f.ö enda ölsorten jag köper..
Citera
2008-12-17, 00:51
Medlem
Pulks avatar
Sofiero på burk är ju en festivalklassiker. Nästan varje festival jag varit på har det inhandlats plattor efter plattor med Sofiero

Finns även på flaska som "kvällens öl" och på tap på puben. Man vänjer sig
Citera
2008-12-17, 01:01
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Att ni skriver att de är i samma klass gissar jag beror på att det finns något slags synsätt att all svensk lageröl är lika dålig och blaskig och blablabla.
Absolut! Men jag skall helt klart ta å köpa en a varje vid nästa besök och göra en ny jämförelse. Det är aldrig försent att ändra en åsikt.

Apropå Sofiero så hamnade deras julöl i topp i något nyligen genomfört smaktest. Hatten av!
Citera
2008-12-17, 01:03
Bannlyst
Inflationen har knullat kronan. Därav att Sofiero inte är lika billig som tidigare.
Citera
2008-12-18, 12:09
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Go, go Sofiero..
En mkt god och prisvärd öl, f.ö enda ölsorten jag köper..

haha, den kommentaren tillsammans med sydstatsflaggan och raggarlänken under säger allt!
Citera
2008-12-18, 20:01
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Sofiero skryter ju över någon silvermedalj i någon öl-tävling kallad "World beer cup" eller något liknande. Vad är detta för sorts tävling. Är det fattiga trash-människor som sitter i juryn?

Skulle också vilja veta vad det är för cup. På Sofieroburken står det att denna tävlingen gick i San Diego. Jag tycker det ser ganska roligt ut med att Sofiero glassar med ett silverpris i en öltävling 2004.
Men är "World Beer Cup" något prestigefyllt eller? Åbro Original vann nyligen en guldmedalj i något som har varit med i deras reklam i olika tidningar, var det World Beer Cup de vann eller?
Citera
2008-12-18, 20:20
Medlem
RickardTheBraves avatar
Sofiero, öl för en riktig karl.

Själv dricker jag det för att när det kommer till att bli full så tjänar man inget på att vara någon finsmakare.
Citera
2008-12-18, 20:21
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Skulle också vilja veta vad det är för cup. På Sofieroburken står det att denna tävlingen gick i San Diego. Jag tycker det ser ganska roligt ut med att Sofiero glassar med ett silverpris i en öltävling 2004.
Men är "World Beer Cup" något prestigefyllt eller? Åbro Original vann nyligen en guldmedalj i något som har varit med i deras reklam i olika tidningar, var det World Beer Cup de vann eller?

Bra reklam är det iallafall, för jag minns när jag såg Sofiero på systemet för första gången. Var rätt länge sen (minns inte exakt när Sofiero lanserades). Tittade på burken och tänkte "åh fan", silvermedalj i en öltävling som verkar världsomspännande. Och billig var den också! Detta måste vara för bra för att vara sant tänkte jag, och fan vad rätt jag hade. Dom borde dela in all pissöl på systemet och ställa dom på en egen hylla "öl som inte smakar öl". Sofiero och Corona skulle stå bra tillsammans...
Citera
2008-12-18, 20:25
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardTheBrave
Sofiero, öl för en riktig karl.

Själv dricker jag det för att när det kommer till att bli full så tjänar man inget på att vara någon finsmakare.

Sofiero kostar 10,90 kr. Falcon Export (som är grymt bra och smakar öl) kostar 12,90. Är det inte värt att lägga dom extra pengarna för att få öl som smakar öl, och där vattnet inte har passerat en kyrkogård innan det kommit till bryggeriet?
Citera
2008-12-18, 20:43
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Sofiero kostar 10,90 kr. Falcon Export (som är grymt bra och smakar öl) kostar 12,90. Är det inte värt att lägga dom extra pengarna för att få öl som smakar öl, och där vattnet inte har passerat en kyrkogård innan det kommit till bryggeriet?
10,90 - 12,90. Samma skit i princip. Tycker det är lite väl snålt att sätta Falcon Export som exempel på en mycket godare och prisvärdare öl. Båda två smakar skit, då är det lika bra att köra på den billigare sorten. Man dricker Sofiero eller Falcon för att bli full, inte för att det kittlar smakmässigt, det finns det annan öl som står för.
Citera
2008-12-19, 15:53
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
10,90 - 12,90. Samma skit i princip. Tycker det är lite väl snålt att sätta Falcon Export som exempel på en mycket godare och prisvärdare öl. Båda två smakar skit, då är det lika bra att köra på den billigare sorten. Man dricker Sofiero eller Falcon för att bli full, inte för att det kittlar smakmässigt, det finns det annan öl som står för.

Att ens jämföra Sofiero och Falcon är egentligen fel, då Sofiero inte borde räknas som ett öl. Vad får vi nästa gång? Champagne som inte smakar Champagne?
Citera
2008-12-19, 19:50
Medlem
krypmetodens avatar
tycker sofiero smakar bröd typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in