2008-12-19, 19:51
Medlem
hårig-apas avatar
Tycker Sofiero är en helt okej öl. Brukar ibland stoppa ner några i kundkorgen för att det inte ska bli för dyrt, vilket det ändå blir när man nästan uteslutande blir alé och övrig "fin öl"!
Citera
2008-12-19, 19:53
Medlem
Elfrides avatar
bidrog till succén genom att köpa 2 burkar i går. Gott och billigt.
Citera
2008-12-19, 19:55
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krypmetoden
tycker sofiero smakar bröd typ

Dom häller säkert ner gamla brödbitar under jäsningsprocessen tillsammans med kyrkogårds-vattnet.
Citera
2008-12-19, 19:58
Medlem
Zkullocks avatar
Jag anser att Sofiero är ibland det vidrigaste öl som går att dricka.
Det finns inget som smakar det minsta bra med det. Jag klarar inte ens utav att dricka det om jag druckit på bra innan och är riktigt berusad utav annan öl.
Vet inte vad det är, lukten lite men det värsta är smaken. Huvva! .
Citera
2008-12-19, 20:00
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
Jag anser att Sofiero är ibland det vidrigaste öl som går att dricka.
Det finns inget som smakar det minsta bra med det. Jag klarar inte ens utav att dricka det om jag druckit på bra innan och är riktigt berusad utav annan öl.
Vet inte vad det är, lukten lite men det värsta är smaken. Huvva! .

I´ll drink to that
Citera
2008-12-19, 20:18
Medlem
mongrels avatar
Skulle aldrig någonsin köpa en Sofiero eller motsvarande på systembolaget. Inte ens för en student är det motiverat - plussa på några spänn per burk så har du någon schysst tysk eller tjeckisk standardlager istället. Din ekonomi står och faller inte på det, förutsatt att du inte är en riktig storkonsument á la AlkisLeffe. Fyfan. Blir näst intill provocerad av folk som fyller sina korgar med Sofiero eller motsvarande dagisöl.
Citera
2008-12-19, 22:03
Medlem
Pulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Att ens jämföra Sofiero och Falcon är egentligen fel, då Sofiero inte borde räknas som ett öl. Vad får vi nästa gång? Champagne som inte smakar Champagne?

Falcon är ju förfan ännu vidrigare än Sofiero, speciellt på fat.
Fast priset ibland de svenska ölen är Spendrups. Fyjävlahelvete vad äcklig den är på fat.
Citera
2008-12-20, 11:13
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulk
Fast priset ibland de svenska ölen är Spendrups. Fyjävlahelvete vad äcklig den är på fat.

Dricker aldrig/väldigt sällan Falcon på fat så det kan jag inte uttala mig om. Väl kyld på burk är den dock gudomlig.
Citera
2008-12-20, 11:16
Medlem
lockbetets avatar
Citat:

Håller med dig till 100. Falcon är väldigt väldigt vidrigt.
Citera
2008-12-20, 19:20
Medlem
Har en umgängeskrets där det mer eller mindre bara dricks Sofiero. Föreslog att de skulle ta något annat en gång och betraktades då som en utomjording. Fattar inte att de kan vara så insnöade på Sofiero.

Citat:
Ursprungligen postat av hårig-apa
Tycker Sofiero är en helt okej öl. Brukar ibland stoppa ner några i kundkorgen för att det inte ska bli för dyrt, vilket det ändå blir när man nästan uteslutande blir alé och övrig "fin öl"!
OT: Hur uttalar du ale egentligen? Med betoning på e?
Citera
2008-12-21, 21:26
Medlem
Citat:

Dagens sanning. Fy satan för detta alltså!
Citera
2008-12-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Fan... är jag den enda som inte druckit Sofiero i detta land

Hur kan man ta sig för pannan åt folk som dricker ett öl man inte ens har smakat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in