• 1
  • 2
2008-12-12, 22:24
Medlem
Hannibal-Hayess avatar
I början av detta millenium hamnade jag tillsammans med min dåvarande kompis på ett ACN-event i Karlstad. Vi var nog ett 50-tal som samlats där. Det var predikningar av framgångsrika aktörer i varierande grad.
Det var snabba och stora siffror på whiteboard i olika färger.
Det var mer eller mindre otroliga historier om de som kommit högt upp i pyramiden.
Det var snabba cash. Det var helt enkelt halleluja.

Efter seansen ombads vi hålla tyst om vårt förehavande där samt vänligen ingå en affärsuppgörelse med utvalt person.
Jag tackade vänligt men bestämt nej men sa att jag skulle höra av mig efter viss betänketid. Min utvalda representant, en snygg tjej i 30-års åldern, blev alldeles vansinnig och började gapa om att jag absolut var tvungen att teckna mig för nåt abonnemang och förföljde mig ut ur lokalen. Jag bad henne fara åt betydligt varmare platser.

Satte mig i bilen för att vänta på min kompis då en ung, elegant klädd kille kom fram och frågade om mitt namn. Jag hade aldrig sett honom förut.
Jag frågade vad han ville och han sa då att han hade mitt namn från eventet och hotade mig igen att aldrig läcka nåt från mötet. Just då kom min polare och den kostymklädde killen avlägsnade sig snabbt och diskret från parkeringen.

Kompisen hade gått med ACN och vi pratade lite om eventet innan vi skiljdes. Vi tappade kontakten med varandra efter ett par år då han försvann till Norge efter strul med sambon. Dock kunde jag konstatera att varken jag eller han blev så mycket rikare efter kontakten med just ACN. Kanske för att ingen av oss är några ultimata säljartyper. Tycker ändå att jag klarat mig bra ekonomiskt utan att kränga teleabonnemang.

Träffade nyligen på en person som hade liknande erfarenheter som jag, vilket fick mig att minnas Karlstadäventyret.

Nu undrar jag om det finns flera med liknande erfarenheter och vad synpunkterna är om bolaget som ingen mindre än Donald Trump stöttar.

http://www.acnintegrity.eu/acn/se/
Citera
2008-12-14, 14:51
Medlem
Några vänner hamnade i det där träsket för 5-6 år sedan. Rent och skärt lurendrejeri var det då!
Citera
2008-12-17, 14:11
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Hayes
I början av detta millenium hamnade jag tillsammans med min dåvarande kompis på ett ACN-event i Karlstad. Vi var nog ett 50-tal som samlats där. Det var predikningar av framgångsrika aktörer i varierande grad.
Det var snabba och stora siffror på whiteboard i olika färger.
Det var mer eller mindre otroliga historier om de som kommit högt upp i pyramiden.
Det var snabba cash. Det var helt enkelt halleluja.

Efter seansen ombads vi hålla tyst om vårt förehavande där samt vänligen ingå en affärsuppgörelse med utvalt person.
Jag tackade vänligt men bestämt nej men sa att jag skulle höra av mig efter viss betänketid. Min utvalda representant, en snygg tjej i 30-års åldern, blev alldeles vansinnig och började gapa om att jag absolut var tvungen att teckna mig för nåt abonnemang och förföljde mig ut ur lokalen. Jag bad henne fara åt betydligt varmare platser.

Satte mig i bilen för att vänta på min kompis då en ung, elegant klädd kille kom fram och frågade om mitt namn. Jag hade aldrig sett honom förut.
Jag frågade vad han ville och han sa då att han hade mitt namn från eventet och hotade mig igen att aldrig läcka nåt från mötet. Just då kom min polare och den kostymklädde killen avlägsnade sig snabbt och diskret från parkeringen.

Kompisen hade gått med ACN och vi pratade lite om eventet innan vi skiljdes. Vi tappade kontakten med varandra efter ett par år då han försvann till Norge efter strul med sambon. Dock kunde jag konstatera att varken jag eller han blev så mycket rikare efter kontakten med just ACN. Kanske för att ingen av oss är några ultimata säljartyper. Tycker ändå att jag klarat mig bra ekonomiskt utan att kränga teleabonnemang.

Träffade nyligen på en person som hade liknande erfarenheter som jag, vilket fick mig att minnas Karlstadäventyret.

Nu undrar jag om det finns flera med liknande erfarenheter och vad synpunkterna är om bolaget som ingen mindre än Donald Trump stöttar.

http://www.acnintegrity.eu/acn/se/

"ACN bjuder kontinuerligt in Mr Trump som särskild gästtalare på våra utbildningsevenemang"

Jo, men kommer han någon gång då?

Var nära att hoppa på Amway för en 10 år sedan. Liknande upplägg med flashiga presentationer på fina hotell för att ragga säljare. Skillnaden att man skulle sälja hushållsartiklar istället för tele-abbonemang!

/V_V
Citera
2008-12-19, 00:41
Medlem
LiLWizs avatar
ACN's "success stories" är två svenskar från Krokom i Östersund som bor väldigt nära varandra.. Undrar om dessa män existerar eller om det är skitsnack?
Citera
2008-12-19, 21:00
Medlem
Don.Cs avatar
Var inbjuden på ett möte en gång i tiden (för ganska många år sedan). Det hela "låter" ju ganska så bra när man är ung och de var väldigt måna om att man skulle skriva på direkt och inte "tänka så mycket". Jag skrev inte på utan begav mig hemåt och upptäckte efter lite googlande (eller det här var nog tiden föra google) att allt bara var bluff.

Grannen, som bjudit in mig, hade hjälp av en person från företaget som berättade en fantastisk historia om hur han gått från att vara fattig till att i princip bli frälst (det lät nästan religiöst), rik och lycklig. Upplägget var ungefär det samma som TS beskriver, white board och förtryckt information i olika färger samt väldigt snabba ryck.

Knepen är klassiska. Du betalar typ 5000 kr (+moms, detta nämns i förbifarten) och om du lyckas lura in 3 personer så får du 6000 kr! (inkl moms men exl skatt och sociala avgifter). Det hela är en förlustaffär för alla inblandade.
Citera
2008-12-20, 00:05
Medlem
Jag känner faktiskt ett fåtal och har träffat några fler som har tjänat bra med pengar inom ACN. Det är väl ett sälj-jobb som många andra, låter busenkelt men utan förmåga att kunna sälja och jobba hårt kommer du inte så långt.
Sen har ju telefonabonnemanget varit svårsållt i några år då priserna varit ganska mediokra.

De är ju klara på vad som krävs för att du ska få si och så mycket så att kalla de lurendrejeri är lite fel tycker jag.

De håller förresten på att lansera nån sorts video-telefon vilket kanske kan få fart på försäljningen igen.
Citera
2008-12-20, 01:01
Medlem
ACN omsatte 2007 mellan 100-200 miljoner kr i Sverige

enligt bolagsverket.
Inga anställda.
Citera
2008-12-20, 01:08
Medlem
_jss avatar
För en massa år sedan gick jag med på att ringa med ACN, alltså inte att sälja det. det skulle ju tydligen vara så billigt. Hursomhelst kunde jag inte betala de räkningarna efter ett tag, men till min stora glädje föll det i glömska hos ACN! Men fyra år senare damp det plötsligt ned ett krav ifrån dem på en femtusen kronor. Det kändes som att de inte hade så stor koll.

Citat:
Ursprungligen postat av thedyck
De håller förresten på att lansera nån sorts video-telefon vilket kanske kan få fart på försäljningen igen.

Utan att veta något om projektet, så låter det rent instinktivt som en urusel idé... Men förklara gärna mera.
Citera
2008-12-20, 08:16
Medlem
haha, gamla goda acn, det finns 1000 stories om dem, det va ett pyramidspel som sålde mer än telefonabonnemang, de sålde el, internetabonnemang, jag minns inte allt. Jag ha aldrig jobbat med det dock, men det är ren skit och de lurade alla som gick med att de bara behövde ge gärnet nu och värva säljare under sig själv så snabbt som möjligt, så skulle de kunna leva på det resten av livet. klassiskt pyramidspel..

Någon som minns hur det gick för SEVEN, 7seven? det andra pryamidspelet som kom något år efter?
Citera
2008-12-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _js
Utan att veta något om projektet, så låter det rent instinktivt som en urusel idé... Men förklara gärna mera.
Ja det är en ip-telefon och vanlig telefon i ett, med en skärm och kamera så att du kan se den du pratar med(Om den har en likadan dvs). Har gått bra i USA har jag förstått.
Citera
2008-12-24, 12:20
Medlem
hookis avatar
Bytt mobilnät

Har på sistone iaf märkt av att de har bytt från att ha använt Telias nät till att nu använda Tele2s nät.
Har haft lite kunder som kommit in i butiken, de har fått ett nytt SIM från ACN, problemet är bara det att när de köpte sitt ACN abonnemang för nåt år sedan så fick de med en Telia-låst telefon!
Så nu får de antingen pynta för att låsa upp telefonen, eller köpa en ny.
Jävligt surt att förklara det för Agda 70år......not, och butiken som sålde skiten från första början gick i konkurs för ett år sen.
Citera
2008-12-25, 12:27
Medlem
johanbtks avatar
Jag blev också lurad till ett mindre ACN-möte en gång.
Det var i mina ögon rent bondfångeri och jag lyckades faktiskt visa deltagarna hur orimliga löftena om guld och gröna skogar var med hjälp av ett enkelt exempel.
Representanten från ACN blev inte glad, men vad skulle han göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in