• 1
  • 2
2008-12-12, 15:49
Medlem
Läkarkåren får ofta agera slagpåse i press och annan media så jag tänkte; varför inte här också?

Har du någon gång stött på ett rikspucko med läkarlicens?
Vad hände?
Blev det personligt?
Gick läkaren över gränsen?

Berätta!
Citera
2008-12-12, 16:17
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Läkarkåren får ofta agera slagpåse i press och annan media så jag tänkte; varför inte här också?

Har du någon gång stött på ett rikspucko med läkarlicens?
Vad hände?
Blev det personligt?
Gick läkaren över gränsen?

Berätta!
Tror flertalet av de som är läkare har det lite svårt socialt då vissa kan vara knepiga att umgås med. Fast några jävla puckon till läkare finns det ej i Sverige då man behöver 20.0 i betyg för att komma in på läkarutbildningen. Varför hatar du läkare? Är du avundsjuk på de som är det för du inte komm in på utbildningen eller?
Citera
2008-12-12, 17:18
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Tror flertalet av de som är läkare har det lite svårt socialt då vissa kan vara knepiga att umgås med. Fast några jävla puckon till läkare finns det ej i Sverige då man behöver 20.0 i betyg för att komma in på läkarutbildningen. Varför hatar du läkare? Är du avundsjuk på de som är det för du inte komm in på utbildningen eller?

Du behöver inte 20.0 för att komma in. 15.0 + intervju räcker. Dessutom är du Off topic.
Citera
2008-12-12, 17:22
Medlem
BePositives avatar
De enda jag hatar är Danskarna som jobbar inom sjukvården, har råkat ut för dom flera gånger. Man förstår inte ett ord vad dom säger
Citera
2008-12-12, 17:24
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
De enda jag hatar är Danskarna som jobbar inom sjukvården, har råkat ut för dom flera gånger. Man förstår inte ett ord vad dom säger

De brukar å andra sidan vara trevligare och inte lika stressade (iaf vart så för mig).
Citera
2008-12-12, 17:26
Medlem
Luxuss avatar
enda gången jag haft anledning att tycka illa om en läkare var när jag trodde jag hade magsår å gubbjäveln körde upp halva armen i röven på mig.
Citera
2008-12-12, 17:43
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive

Minns också ett par danskar ifrån min ungdom. Den första var en svart man som jag såg när min lillebror föddes. Lantis som jag är hade jag inte sett en sådan tidigare och började gråta.

Den andra var skolläkare som skulle klämma på pungen för att se att alla killars kulor var ok. Han hette Dr Terpe och var så klart allas stora skräck.

Senaste gången jag träffade en läkare var när en kvinnlig invandrardoktor inspekterade och stack en tops i min snopp för nåt könssjukdomstest. Hon var snäll men hade kanske lite kalla händer bara.
Citera
2008-12-12, 19:37
Medlem
mx_s avatar
Jag drar mig för att gå till sjukhuset pga att jag så sällan stöter på någon läkare jag anser kan sin sak. Alltid en massa skitsnack och långa väntetider.
Citera
2008-12-12, 22:07
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Minns också ett par danskar ifrån min ungdom. Den första var en svart man som jag såg när min lillebror föddes. Lantis som jag är hade jag inte sett en sådan tidigare och började gråta.

Den andra var skolläkare som skulle klämma på pungen för att se att alla killars kulor var ok. Han hette Dr Terpe och var så klart allas stora skräck.

Senaste gången jag träffade en läkare var när en kvinnlig invandrardoktor inspekterade och stack en tops i min snopp för nåt könssjukdomstest. Hon var snäll men hade kanske lite kalla händer bara.

Ibland kan de vara bra med kalla händer

kunde inte låta bli....trams
Citera
2008-12-12, 23:09
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Du behöver inte 20.0 för att komma in. 15.0 + intervju räcker. Dessutom är du Off topic.

Bullshit. Du snackar om TANDläkarprogrammets specialantagning.

Get your facts straight.

Citera
2008-12-13, 10:12
Medlem
Krafses avatar
En gång fick jag armbågen ur led. Då åkte jag in till Borås lasarett och fich vänta i drygt 6 timmar innan det hände något.

Men inte slutar det jobbiga där, nejdå!

In på röntgen och det gick ju hyfsat tills jag skulle böja armen i en speciell vinkel. Sträck ut höger arm med handflatan uppåt. Böj sedan armen i 90 grader så att överarmen står rakt ut och underarmen uppåt.

Sedan vrider du hela skiten 90 grader till, så att armbågen går åt vänster och hand/underarm går åt höger. Tills underarmen ligger horisontalt. Där har du vinkeln som jag skulle hålla armen. Och med armbågen ur led gick det självklart inte bra, så fittläkaren, som förövrigt var en tvättäkta svartmusk, säkert terrorist också, började trycka på handen tills det var i rätt vinkel. Och det gjorde ont, och det sa jag till honom men han fattade inte att det var något fel på armen. För åker man in på röntgen så är det ju absoluuut inget fel eller hur!

Synd att jag bara var 14 år ung, hade jag haft lite mer skinn på näsan så hade jag klagat av mig och krävt skadestånd. =/ Jag hade kanske kunnat yrka på att det var HAN som vred armen ur led?

Hur som helst så tycker jag att jag bemöttes riktigt jävla uselt. Såna här skador kan vara allvarliga och jag åkte faktiskt in på akuten med ett ansikte som var vitt som snö.
Inte direkt så att jag satt i telefon, smaskandes på en cheeseburgare, och sa att jag kommer in med en ömmande armbåge..

Min storebror var nära på att få amputera armen p.ga en fraktur, (kom inget blod till handen så det var riktigt nära) så man tycker ju att det bör vara lite mer akut.
Nu bröt jag ju inte skelettet som tur var, men det sitter ju fortfarande 3st ben i helt fel position, och en stor fet blodåder någonstans samt en massa annat krimskrams runt omkring.
Citera
2008-12-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
enda gången jag haft anledning att tycka illa om en läkare var när jag trodde jag hade magsår å gubbjäveln körde upp halva armen i röven på mig.

Om det finns anledning att misstänka blödande magsår och läkaren inte stoppar upp fingret i pruttan för att se om det är blod eller svart avföring där blir han fälld om du anmäler honom. Kan trösta dig med att få läkare älskar den undersökningen själva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in