2007-06-21, 00:10
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Check this out!

http://uk.youtube.com/watch?v=eWUoevU_hhs

vilket jävla klipp, hahahahahahah
filmat på tv också... hahahaha
Citera
2007-06-21, 00:42
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Nu skiter jag ju i Kjell-Henrys sexuella preferenser, men jag måste trots detta få säga att karln gav ett rejält grinigt och otrevligt intryck när han lagade mat i UR; jag tyckte uppriktigt synd om den unge programledaren som ställde nyfikna/pedagogiska frågor och fick en god portion dryghet tillbaka. Innan den serien hade jag fått för mig att Kjell-Henry var ett kul original - glad och fjollig och lite jovialisk - men snart insåg jag att den bilden inte stämde för fem öre. Det jag sett av honom efter UR-serien har bara förstärkt mitt intryck.
Första gången jag hörde talas om honom var däremot för ett tjugotal år sedan, i en artikel i Allt Om Mat, där han beskrevs som "dagiskocken". Laga mat, det är han hyfsat duktig på och han kan säkert ha sjyssta sidor om man lär känna honom - men, nä, någon mysfarbror är han inte.
Citera
2007-06-21, 04:05
Medlem
KönsKlass avatar
Det är trevligt med otrevliga människor. Kjell Henry ser förövrigt ut som min gamla döda mormor (när hon var i livet). Lika glad i gröt verkar han vara också. Min mormor fullkomligt äääälskade gröt, och det i stooora lass också. Samma frilla, samma kropp och samma dryga jävla sätt. Som sagt, det är trevligt med otrevliga människor.
Citera
2007-06-21, 08:37
Medlem
rocketeers avatar
jag har träffat kjell henry vid ett par tillfällen innan han blev känd från reklamen och tv. vi bodde rätt nära varandra

han var tillsammans med sin kille vid ett par av tillfällerna
jag måste faktiskt säga att jag var osäker på hurvida det var en kille eller tjej, såg faktiskt ut som en tant han var tillsammans med men drog ändå slutsatserna att det var en kille.

hur som helst så fick jag uppfattningen om att kjell henry var en besserwisser som inte lyssnade på någon annan än sig själv och enbart brydde sig om sitt hus. pratat med han vid en eller två tillfällen i ett par minuter

var tämligen lustigt att se den dryga djäveln på tv sen och få bilden som en kul typ när han inte är det "privat"

han och hans sambo hade en sån där otroligt ful Mitsubishi space wagon
från 80 taleteller vad den modellen nu hette, om det nu ens var en Mitsubishi
iaf den fulaste 80 tals japanska kombin som fanns
Citera
2007-06-21, 08:51
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Jag har druckit strongbärs med den karln.
Fick intrycket av att han var lite egocentrisk, men inget mer.

Om man inte visste att han är en man, skulle han inte passa i facket:
Är det en han eller hon?

Ungefär samma läge här, känner honom relativt bra, jag och frugan morsar alltid och stannar för en liten pratstund när vi ses på gatan eller så tar vi en bärs tillsammans på krogen. Han var lite av halvstammis på den numera avsomnade krogen Söderstopet på Torkel Knutssonsgatan, Södermalm. Han bodde då på Hornsgatan men har numera flyttat till annan del av Söder. Aldrig någonsin sett honom vare sig plakatfull, nerpissad eller på annat sätt indikerande att han skulle vara på deken, tvärtom är det vanligtvis en mycket proper man fast kanske med lite märklig stil att klä sig. En rolig jävel är det iaf när man sitter och snackar med honom, historierna ur livet han berättar är helt underbara. En estradör, helt klart!
Citera
2007-06-21, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Nu skiter jag ju i Kjell-Henrys sexuella preferenser, men jag måste trots detta få säga att karln gav ett rejält grinigt och otrevligt intryck när han lagade mat i UR; jag tyckte uppriktigt synd om den unge programledaren som ställde nyfikna/pedagogiska frågor och fick en god portion dryghet tillbaka. Innan den serien hade jag fått för mig att Kjell-Henry var ett kul original - glad och fjollig och lite jovialisk - men snart insåg jag att den bilden inte stämde för fem öre. Det jag sett av honom efter UR-serien har bara förstärkt mitt intryck.
Första gången jag hörde talas om honom var däremot för ett tjugotal år sedan, i en artikel i Allt Om Mat, där han beskrevs som "dagiskocken". Laga mat, det är han hyfsat duktig på och han kan säkert ha sjyssta sidor om man lär känna honom - men, nä, någon mysfarbror är han inte.
Hahaha, när jag såg de programmen tyckte jag nästan synd om programledaren. Satan vad dryg Kjell-Henry kan vara!
Men programledaren var ju också lite udda, eventuellt fikus han också!!
Citera
2007-06-21, 15:51
Medlem
qwertyasds avatar
Full och nykter

Sett honom ute två gånger:

Första gången på en gayklubb som låg på Hornsgatan. Kommer ej ihåg vad den heter. Kjell-Henry kom dit och var rätt packad, högludd och lite yvig i rörelserna. Ungefär sådär som rätt många blir när de druckit en hel del. Han blev dock förargad för att han nekades handla i baren, men sedan var det inte så mycket mer om det. Han kom dit i shorts.

Andra gången var när porrklubben Haga video hade någon form av jubileum. Kjell-Henry kom dit i sällskap med Alice Timander och Sven von Essen. K-H gav ett nyktert och propert intryck.
Citera
2007-06-21, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyasd

Första gången på en gayklubb som låg på Hornsgatan. Kommer ej ihåg vad den heter. Kjell-Henry kom dit och var rätt packad, högludd och lite yvig i rörelserna. Ungefär sådär som rätt många blir när de druckit en hel del. Han blev dock förargad för att han nekades handla i baren, men sedan var det inte så mycket mer om det. Han kom dit i shorts.

Andra gången var när porrklubben Haga video hade någon form av jubileum. Kjell-Henry kom dit i sällskap med Alice Timander och Sven von Essen. K-H gav ett nyktert och propert intryck.
Vad gjorde du på dessa ställen, jobbade eller?!
Citera
2007-06-21, 19:34
Medlem
Citat:

Timander och Kjell-Henry på Haga ... oh my gosh...
Citera
2007-06-21, 20:05
Medlem
Seamus Costellos avatar
Jag träffade honom i Farsta centrum när Vasakronan gick för fullt på TV. Han kom fram och morsade på min hund och sa -ja, du vet inte vem jag är men husse känner igen mig". Jag är så jävla insnöad så jag gjorde inte det direkt. Sen kom jag på vem han var och sa nåt med, ja, det är ju du från den där fastighetsreklamen, då kontrade han med att han minsann har gjort mycket annat också.
Han pratade om sina papegojor också. Han var nästan nykter, hade kanske tagit sig ett par på Sams. Handväska av en damigare modell.
Sverige vore tristare utan honom.
Citera
2007-06-22, 02:09
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
Hahaha, när jag såg de programmen tyckte jag nästan synd om programledaren. Satan vad dryg Kjell-Henry kan vara!
Men programledaren var ju också lite udda, eventuellt fikus han också!!

Jo, det var väl det jag gav uttryck för i mitt inlägg också - synd om unge herr programledaren, som väl inte var så udda vad jag kan minnas om än sådär chict metrosexuell som man väl skall vara nu för tiden.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av catami
Timander och Kjell-Henry på Haga ... oh my gosh...

Kjell-Henry och Alice Timander arm i arm på Haga Video...he he...där missade man ju något. Vad är väl en bal på slottet jämfört med detta? Slätt intet förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello

Sverige vore tristare utan honom.

Jo, faktiskt är det ju så. Kjell-Henry må vara dryg och småfjantig, men på det stora hela är han väl ändå mest en färgklick man ler åt, inte blir fly förbannad på... (den reaktionen reserverar jag för helt andra typer av människor).
Citera
2007-06-22, 08:49
Medlem
Fader Lanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Vi har väl flertalet gånger fått höra hans stämma i radioprogrammet "Ring P1". Om jag inte missminner mig har han i allmänna ordalag beklagat den aktuella samhällsutvecklingen och det stämmer nog bra att han inte är speciellt förtjust i invandrare.

Nej, det stämmer. Vill minnas att han för något halvår sedan menade att invandrare "förökar sig som frögurkor".
Han har gett ett betydligt trevligare intryck när han ringt in till P1:s "Fråga barnen". Verkar vara förtjust i barn, alltid någonting som talar för en i någon utsträckning sympatisk person.

Har dock svårt att tänka mig en värld utan honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in