Citat:
Ursprungligen postat av backisen
Har sett att KTH har en utbildning som heter Samhllsbyggnad. r denna likgiltig med Vov?
Ja, den r likvrdig med VoV.
Citat:
Mste ppeka att jag inte r ett dugg intresserad av hur bron eller huset ser ut. Designen vill jag verlta till ngon annan. r detta ngot jag kommer bli tvungen att lsa p bygging eller vov?
Designen kommer att intimt hnga ihop med hur du ska rkna p bropelarna s design kommer du att f arbeta med p nt stt. Dremot behver du inte lsa arkitektur. Som skrivet r brodesign/brobygge nt ganska prestigefullt och de riktigt hftiga grejerna grs av ett ganska litet ftal. Lnken jag gav i frra inlgget beskriver mer.
Citat:
Vilka universitet har hgt anseende nr det kommer till vov och bygging?
Suck! Det r byggbranchen vi pratar om nu. Det handlar inte om ekonomi eller juridik. Det finns inget direkt skitndigt behov av att ha gtt vid nt extra prestigefyllt what ever.
Vov finns p fyra stllen: Lule, Stockholm, Lund och Gteborg. Alla har sina styrkor och svagheter. Min personliga sikt om skillnaderna mellan dessa skolors VoV har jag beskrivit hr:
https://www.flashback.org/showpost....5&postcount=10
verhuvudtaget har jag skrivit mycket om VoV, bygg och liknande i s gott som alla trdar om saken det senaste ret. Ls grna de trdarna och begrunda.
Bygging finns p fler stllen n de fyra ovan och jag vet vldigt lite om deras inbrdes styrkor och svagheter.