Citat:
Ursprungligen postat av ante80
Dr Tinnitus, du är KUNG på detta forum. Det är beundransvärt att du överhuvudtaget orkar "debattera" med galningar som knappast har klarat skolan, och absolut inte HISTORIAN, särskilt bra. Fortsätt med vad du gör, du gör det jävligt bra.
En fråga: Om Förintelsen är påhittad, vem har hittat på den och varför ?
Jag kan hjälpa Tinnitus att svara på Din fråga - Förintelsen (dvs gaskammarmord och planmässig utrotning) kom till som en överdrift av de faktiskta förföljelser som tyskarna utsatte europas judar för. Under ett krig mot Tyskland finns det ingen i New York som klagar på New York times för att tidningen publicerar helt falska anklagelser mot Tyskland - tvärtom, sådant ökar ju allmänhetens stöd för kriget och är bra ur regeringens synvinkel.
USA:s finansminister Morgenthau, en stor tyskhatare, inrättade till och med en särskild enhet för att samla in och utnyttja vittnesmål till tyska grymheter - sanningshalten i dessa vittnesmål var ointressant. Detta var the War Refugee Board. Mest aktiv som uppgiftslämnare var Rudolf Vrba, en östeuropeisk jude som enligt egen uppgift suttit i en rad tyska koncentrationsläger. Mer om hans vittnesmål kan Du läsa i Jürgen Graf:s bok på
http://www.den-svenske.com/revisioni...en_skarskadad/
Även engelsmännen har som princip ingen spärr mot förfalskad krigspropaganda. Jag minns ett TV-program som hyllade den specialbyrå som inrättades under WWII för just sådant - den hade helt fria händer. Tyskarna fick redan under första världskriget fick läsa att de hade förgripit sig på massvis av nunnur i, jag tror, Belgien. Detta var engelsk desinformation, vilket öppet medgavs efter kriget.
Efter det andra världskriget, däremot, tog propagandakriget mot tyskarna aldrig slut. Det bara fortsatte. Genom tortyr av Rudolf Höss och förmodligen även Kurt Gerstein (båda tjänstgjorde i Aushwitz) fick man fram erkännanden som till och med andra tyskar trodde på. Intervjuer med tyskar i fängelser, stax innan dessa dog, togs av alla för sanning. Judiska författare, förläggare och nyhetsmedia hängde på och snöbollen var tillräckligt stor för att fortsätta rulla.
Skälet till att detta är viktigt och önskvärt för det politiska och massmediala etablissemanget är uppenbart - Förintelsen behövs varje dag i dagspolitiken. Den är helt nödvändig för att klara politikernas argumentbrist mot patrioter och dem som är kritiska mot asylinvandringen. "Eftersom Adolf Hitler var tysk patriot och bedrev folkmord kan ingenting som en svensk patriot säger vara rätt - patriotism leder till Förintelsen."
Min namne struntar naturligtvis fullständigt i om tyskarna försökte hålla liv i eller försökte döda judarna i koncentrationslägren. Han vill ju forstätta hålla sina enorma Förintelsekonferenser, med 1000-tals poliser överallt som skydd mot ett låtsas-inbillat hot från elaka fosterlandsvänner som nog vill mörda alla invandrare. Det är ett skådespel, en religion.
Vad revisionisterna begär är att tyskarna kritiseras för vad de verkligen har gjort, att politikerna, lärarna och tidningarna talar sanning och att historien får gå vidare.