2003-09-18, 18:58
Medlem
Göran Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Göran....

Du gormar på andra att de promt skall komma med svar på dina frågor, vilka redan besvarats otaliga gånger på detta forum, på andra forum och under lång tid, typ 60 år.... Alla tvivlare och enfaldiga revisionister mal blint på med att älta samma sak om och om igen och ignorerar totalt att svar och bevis presenterats löpande under dessa 60 år. Bevis som håller i rätten, och som hållit i 60 år. Det ni påstår är bevis för er sak håller inte längre än som skrönor runt lägerelden....

Men hur kapabel är du att själv svara på frågor?? Eller styrka dina egna stolliga påståenden??

KAN DU FÅ TUMMEN UR RÖVEN OCH TALA OM VILKA KRIG USA STARTAT!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????

Kom inte dragandes med "jag måste rinka min kompis......" han är väl för fan inte domare i världens krig och kan alla inledande manövrar i fält eller politik i alla världens krig??

Visst kan jag vara dum, det kan vara männskligt. Vad du är är dock svårare att namnge....

Dr Tinnitus

Ja Du, enfaldig som jag är har jag inte fått fatt i killen med krigen ännu.... anledningen till att jag villa med just honom är att han talat om att skriva en bok just om USA:s krigiska utrikespolitik. Han svarar inte, och använder inte e-post. Men nu har jag skrivit ett brev till honom!
Citera
2003-09-18, 20:04
Medlem
Hmmm... kan inte alla typ lugna ner sig några hekton? Jag är ingen moderator, men personligen som gammal frekvent debattant här så tycker jag det är bättre om vi slår på varandra med argument än med personliga invektiv. Säg inte att dina motståndare är idioter, bevisa det!

/KT
Citera
2003-09-18, 21:27
Medlem
Det skulle ju fungera om motståndarna accepterar ett endaste argument från de som inte delar deras förvrängda världsbild, men nu gör de ju inte det. Bara deras egna argument är de som räknas, allt annat behandlas som lögner trots att det varit vedertagna bevis och fakta i 60 år för resten av världen som är vid sina sinnens fulla bruk.

Man behöver inte bevisa att motståndarna är idioter, det klarar de uppenbarligen utmärkt själva....

Dr Tinnitus
Citera
2003-09-18, 21:35
Medlem
Göran...

Kan bara säga att det är otroligt pinsamt att du frankt kastar ur dig att "USA startat de flesta krig" Och sen trots flera uppmaningar inte själv kunna kläcka ur dig ens ett enda som de startat, utan gnälla om att du måste konsultera en bekant först.

Dr Tinnitus
Citera
2003-09-19, 13:58
Medlem
Göran Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante80
Dr Tinnitus, du är KUNG på detta forum. Det är beundransvärt att du överhuvudtaget orkar "debattera" med galningar som knappast har klarat skolan, och absolut inte HISTORIAN, särskilt bra. Fortsätt med vad du gör, du gör det jävligt bra.

En fråga: Om Förintelsen är påhittad, vem har hittat på den och varför ?

Jag kan hjälpa Tinnitus att svara på Din fråga - Förintelsen (dvs gaskammarmord och planmässig utrotning) kom till som en överdrift av de faktiskta förföljelser som tyskarna utsatte europas judar för. Under ett krig mot Tyskland finns det ingen i New York som klagar på New York times för att tidningen publicerar helt falska anklagelser mot Tyskland - tvärtom, sådant ökar ju allmänhetens stöd för kriget och är bra ur regeringens synvinkel.

USA:s finansminister Morgenthau, en stor tyskhatare, inrättade till och med en särskild enhet för att samla in och utnyttja vittnesmål till tyska grymheter - sanningshalten i dessa vittnesmål var ointressant. Detta var the War Refugee Board. Mest aktiv som uppgiftslämnare var Rudolf Vrba, en östeuropeisk jude som enligt egen uppgift suttit i en rad tyska koncentrationsläger. Mer om hans vittnesmål kan Du läsa i Jürgen Graf:s bok på http://www.den-svenske.com/revisioni...en_skarskadad/

Även engelsmännen har som princip ingen spärr mot förfalskad krigspropaganda. Jag minns ett TV-program som hyllade den specialbyrå som inrättades under WWII för just sådant - den hade helt fria händer. Tyskarna fick redan under första världskriget fick läsa att de hade förgripit sig på massvis av nunnur i, jag tror, Belgien. Detta var engelsk desinformation, vilket öppet medgavs efter kriget.

Efter det andra världskriget, däremot, tog propagandakriget mot tyskarna aldrig slut. Det bara fortsatte. Genom tortyr av Rudolf Höss och förmodligen även Kurt Gerstein (båda tjänstgjorde i Aushwitz) fick man fram erkännanden som till och med andra tyskar trodde på. Intervjuer med tyskar i fängelser, stax innan dessa dog, togs av alla för sanning. Judiska författare, förläggare och nyhetsmedia hängde på och snöbollen var tillräckligt stor för att fortsätta rulla.

Skälet till att detta är viktigt och önskvärt för det politiska och massmediala etablissemanget är uppenbart - Förintelsen behövs varje dag i dagspolitiken. Den är helt nödvändig för att klara politikernas argumentbrist mot patrioter och dem som är kritiska mot asylinvandringen. "Eftersom Adolf Hitler var tysk patriot och bedrev folkmord kan ingenting som en svensk patriot säger vara rätt - patriotism leder till Förintelsen."

Min namne struntar naturligtvis fullständigt i om tyskarna försökte hålla liv i eller försökte döda judarna i koncentrationslägren. Han vill ju forstätta hålla sina enorma Förintelsekonferenser, med 1000-tals poliser överallt som skydd mot ett låtsas-inbillat hot från elaka fosterlandsvänner som nog vill mörda alla invandrare. Det är ett skådespel, en religion.

Vad revisionisterna begär är att tyskarna kritiseras för vad de verkligen har gjort, att politikerna, lärarna och tidningarna talar sanning och att historien får gå vidare.
Citera
2003-09-19, 14:27
Bannlyst
Det JAG begär är att Du svarar på mitt inlägg om Göring var sant eller faskt.

Men det svaret lyser med sin frånvaro, jag får nog sortera in det i "Fet-glöm-att-du-någonsin-kommer-få-ett-svar" facket, där kommer den inte attt ligga ensam utan få sälskap av tex. "USA har startat de flesta krig" dokumentet.
Citera
2003-09-19, 14:28
Medlem
Göran P....

Så du menar att inte Tyskland spred falsk och lögnaktig propaganda om sina motståndare?? Att de inte intalade sitt folk att Engelsmän och Amerikaner mördade och plundrade??

Under krig så är detta tämligen vanligt från båda sidor att sprida budskap som kan hjälpa till att vinna över fienden. Det kan handla om allt från rena lögnerna och smutskastningar, till löften om mild behandling mm om man sammarbetar för att hjälpa dem som kommer med just det budskapet, förvisso men vissa skillnader i nyanseringar mm. Önskan att vinna kriget är dock starkt styrande. Du kanske har hört talessättet "I krig och kärlek är alla medel tillåtna"

Vad som är väsentligt, är att man efter kriget mycket väl kunnat bevisa de övergrepp och folkmord som faktiskt skedde i rent industriell skala i dessa många koncentrationsläger. Bevisen har funnits och godtagits i rättegångar och andra juridiskt vedertagna former världen runt i 60 år nu, och kommer inte att ändra sig för att en liten flock stollar vägrar glänta på sina skygglappar och skåda verkligheten!!

Sen är det på inga vis fel att vara patriot, så länge det inte går över i ren rasism.

Man undrar ju lite vart du har dina sympatier GP? Är du av den åsikten att Svenska nynazister och nationalsocilalister m fl behandlas illa och orättvist??? Sympatisrar du med dessa grupper?? Skulle du vilja se ett nazistiskt styre i Sverige?? Anser du att Hitler har behandlats illa?? Hade du helst sett att Hitler och Tyskland skulle ha vunnit kriget??

På något sätt känns det som du vill glorifiera Tysklands och Hitlers bravader under andra världskriget, är det så??

Tycker du illa om USA?? Är allt USA gör av ondo??

Hur går det med svaret om krigen då?

Dr Tinnitus
Citera
2003-09-19, 14:34
Medlem
Göran Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Det JAG begär är att Du svarar på mitt inlägg om Göring var sant eller faskt.

Men det svaret lyser med sin frånvaro, jag får nog sortera in det i "Fet-glöm-att-du-någonsin-kommer-få-ett-svar" facket, där kommer den inte attt ligga ensam utan få sälskap av tex. "USA har startat de flesta krig" dokumentet.

Vad frågade Du om Göring?
Citera
2003-09-19, 14:38
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Well done!

Bra jobbat, Dr Tinnitus! Hur i hela friden kan man förneka Förintelsen?
Citera
2003-09-19, 14:54
Medlem
Göran Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Göran P....

Så du menar att inte Tyskland spred falsk och lögnaktig propaganda om sina motståndare?? Att de inte intalade sitt folk att Engelsmän och Amerikaner mördade och plundrade??

- känner inte till om Tyskarna oxå ljög. Berätta!

Under krig så är detta tämligen vanligt från båda sidor att sprida budskap som kan hjälpa till att vinna över fienden. Det kan handla om allt från rena lögnerna och smutskastningar, till löften om mild behandling mm om man sammarbetar för att hjälpa dem som kommer med just det budskapet, förvisso men vissa skillnader i nyanseringar mm. Önskan att vinna kriget är dock starkt styrande. Du kanske har hört talessättet "I krig och kärlek är alla medel tillåtna"

- blabla

Vad som är väsentligt, är att man efter kriget mycket väl kunnat bevisa de övergrepp och folkmord som faktiskt skedde i rent industriell skala i dessa många koncentrationsläger. Bevisen har funnits och godtagits i rättegångar och andra juridiskt vedertagna former världen runt i 60 år nu, och kommer inte att ändra sig för att en liten flock stollar vägrar glänta på sina skygglappar och skåda verkligheten!!

- Nix, inte ett bevis finns för att en enda männsiska mördats i gaskammare, i ett enda koncentrationsläger. Bara vittnesuppgifter. Att domstolar dömt folk för saker som senare statsanställda historiker frånfallit att det överhuvud taget har skett (i det läger där den anklagade var verksam) är någonting som de troende, inte vi "otrogna" borde skämmas för tycker jag.

Sen är det på inga vis fel att vara patriot, så länge det inte går över i ren rasism.

- håll dig till saken

Man undrar ju lite vart du har dina sympatier GP? Är du av den åsikten att Svenska nynazister och nationalsocilalister m fl behandlas illa och orättvist??? Sympatisrar du med dessa grupper?? Skulle du vilja se ett nazistiskt styre i Sverige?? Anser du att Hitler har behandlats illa?? Hade du helst sett att Hitler och Tyskland skulle ha vunnit kriget??

- håll dig till saken. (f.ö. nej, nej, nej och nej)

På något sätt känns det som du vill glorifiera Tysklands och Hitlers bravader under andra världskriget, är det så??

- ja det är så att det känns så för dig

Tycker du illa om USA?? Är allt USA gör av ondo??

- nej men om en mycket i deras imperialistiska utrikespolitik. Nej.

Hur går det med svaret om krigen då?

- du får väl se

Dr Tinnitus

Se svar ovan efter bindestrecken - GP
Citera
2003-09-19, 14:55
Bannlyst
Läser Du överhuvudtaget NÅGOT som skrivs här...

Gå till sidan 2 och LÄS brevet Historie beskrivningen om Göring.
Citera
2003-09-19, 15:08
Medlem
Göran Persson

""""

"""""""""""

På ovan svarar du:

- Nix, inte ett bevis finns för att en enda männsiska mördats i gaskammare, i ett enda koncentrationsläger. Bara vittnesuppgifter. Att domstolar dömt folk för saker som senare statsanställda historiker frånfallit att det överhuvud taget har skett (i det läger där den anklagade var verksam) är någonting som de troende, inte vi "otrogna" borde skämmas för tycker jag.

""""""""""

Sluta sprid lögner nu!!!

Och det är pinsamt när du påstår dig kunna så mycket om detta krig, men ändå bara verkar ha ransakat de allierades bedrifter under och efter kriget. Ta och fördjupa dig lika mycket i Tyskarnas och deras bundsförvanters bedrifter, så kanske du lär dig nåt nytt. Dessutom, om det fanns så mycket tvivel om dessa läger, och vad som skedde i dem, tror du inte Tyskarna själva i 60 år nu hade kämpat för att bli rentvådda!? Varför har det då för varje nytt arkiv man finner och går igenom, hittast mer och mer som styrker allt elände som hävdats om lägren och folkmorden!!?? Det finns ju hundratusentals dokument, ja milliontals, som klart och tydligt visar vad som skedde med folk, och vad som skedde i lägren. Det är bara ni stolliga revisionister som tror att alla namnlistor mm är rapporter från "scouternas årsmöte"......

Ett besök i ett eller flera av dessa läger som du påstår dig veta så mycket om, skulle nog lära dig ett och annat. Jag har besökt flera av dem, av eget intresse då anhöriga till mig har suttit i mer än ett av dem.

Om du fick lyssna på vad de av mina anhöriga som suttit i dessa läger kan berätta, så undrar jag om du har kurage att se dem i ögonen och säga att de ljuger....?

Sen är det ju så, att vittnesuppgifter som kan styrkas nog mycket, gott och väl kan räcka som bevis i rätten, utan att den är mutad. Därmed kan man även säga att mord genom gaskammare i dessa läger förekommit i stor skala, just därför att det finns så mnånga olika uppgifter som tydligt pekar i samma riktning, och bevisar att det har hänt. Men jag vet, du komnmer aldrig att begripa det..... det är nog för mycket begärt.

Men om du nu säger dig ha så starka bevis för motsatsen, att hela förintelsen är en bluff, varför går du inte till domstol med det då?? Så farligt kan det väl inte vara, de skulle åtminstone få sig ett gott skratt........

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in