2003-09-16, 07:49
Citat:
Göran Persson skrev:
Ursprungligen postat av Jan Svensson
Om man skall säga något vänlig om Jürgen Graf så är det väl att han är en ganska god sagoberättare - det är bara det att ämnet är för allvarligt för det!
Två exempel på hans sagoberättande hämtat ur Göran Perssons inlägg strax ovan:
---------------------------------
1. "Tyskland betraktade och behandlade alla judar som statens fiender - en självuppfyllande profetia kan jag tänka mig. En av de korkade delarna av detta tänkesätt illustreras av att många judar (som kände sig som 100% tyskar) kämpade i kriget, vilket de bara fick göra efter personligt godkännande av Adolf. Det måste ju ha känts märkligt att skriva på massor av sådana godkännanden-----------------------"
Jag (Jan Svensson) bemötte:
Fullständigt gripet ur luften. Judar och halvjudar var, såvida deras härkomst var känd, utestängda från krigsmakten och SS. Det är väl också svårt att tänka sig att den store fältherren Adolf Hitler skulle hålla på med sådant.....
---------------------------
2. "Transit-terminaler för deportering till de ockuperade delarna av sovjetunionen. Transportkapaciten användes givetvis även till annat och det var många som fick "vänta" i exempelvis Auschwitz en kortare eller längre tid på vägen österut".
Detta är också fullständigt gripet ur luften. Påståendet är f.ö. bara några år gammalt. Det har uppkommit till följd av att revisionisterna har svårt att förklara bl.a. det bevarade stora dokumentariska materialet om järnvägstrafiken till förintelselägren, vilken utvisar att miljontals judar transporterats dit - men mycket sällan därifrån. Och att de alltså mycket sällan därefter avhörts.
Bl.a. skulle alltså c:a 105000 holländska judar, varav c:a 34000 försvann i förintelselägret Sobibor, enligt detta kunna återfinnas i Sovjet!
Holländarna och holländska staten är mycket förvånande över detta påstående, liksom ryssarna....
Alltså rent svammel!
Se gärna tråden "Nazistiska massmord för 60 år sedan", som bl.a. berättar om de holländska judarnas öde.
Övrigt vad Jürgen Graf hittat på är också att hänföra till svammel eller har lossbrutis ur sitt sammanhang och det har f.ö. upprepade gånger här bemötts.
Två exempel på hans sagoberättande hämtat ur Göran Perssons inlägg strax ovan:
---------------------------------
1. "Tyskland betraktade och behandlade alla judar som statens fiender - en självuppfyllande profetia kan jag tänka mig. En av de korkade delarna av detta tänkesätt illustreras av att många judar (som kände sig som 100% tyskar) kämpade i kriget, vilket de bara fick göra efter personligt godkännande av Adolf. Det måste ju ha känts märkligt att skriva på massor av sådana godkännanden-----------------------"
Fullständigt gripet ur luften. Judar och halvjudar var, såvida deras härkomst var känd, utestängda från krigsmakten och SS. Det är väl också svårt att tänka sig att den store fältherren Adolf Hitler skulle hålla på med sådant.....
---------------------------
2. "Transit-terminaler för deportering till de ockuperade delarna av sovjetunionen. Transportkapaciten användes givetvis även till annat och det var många som fick "vänta" i exempelvis Auschwitz en kortare eller längre tid på vägen österut".
Detta är också fullständigt gripet ur luften. Påståendet är f.ö. bara några år gammalt. Det har uppkommit till följd av att revisionisterna har svårt att förklara bl.a. det bevarade stora dokumentariska materialet om järnvägstrafiken till förintelselägren, vilken utvisar att miljontals judar transporterats dit - men mycket sällan därifrån. Och att de alltså mycket sällan därefter avhörts.
Bl.a. skulle alltså c:a 105000 holländska judar, varav c:a 34000 försvann i förintelselägret Sobibor, enligt detta kunna återfinnas i Sovjet!
Holländarna och holländska staten är mycket förvånande över detta påstående, liksom ryssarna....
Alltså rent svammel!
Se gärna tråden "Nazistiska massmord för 60 år sedan", som bl.a. berättar om de holländska judarnas öde.
Övrigt vad Jürgen Graf hittat på är också att hänföra till svammel eller har lossbrutis ur sitt sammanhang och det har f.ö. upprepade gånger här bemötts.
1. Det är i alla fall sant, hur svårt Du än har att tänka Dig det. Jag har läst om det någon annan stans, det kommer inte från Graf. Görings närmaste man i flygvapnet, Milch hette han, var förresten jude. Det var en och annan som klagade på det men då sa Göring "Wer jude ist, bestimme ich!"
2. Det är förstås omöjligt för mig att redogöra för vad som hände med 35000 holländska judar som internerades i Sobibor. Detta innebär inte automatiskt att den tyska lägerpersonalen mördade dem. Omvänd bevisbörda tillämpas sparsamt i och med att väldigt många oskyldiga skulle bli dömda då. Eftersom det inte, i detta fall, finns varken mordvapen eller lik (utöver det antal som redogjordes för i lägrens rapportering) så antar jag att dessa personer (i den mån de inte dog i lägret) skickades någon annanstans. Vartdå frågar Du? Ja förmodligen dit som det stod i Wannsee-protokollet att de skulle skickas - nämligen vidare för deportering till Sovjetunionen. Jag förstår mycket väl att många inte hördes av - detta var en oerhört farlig och blodig tid för Europas judar. Det är uppenbart att hundratusentals, kanske uppemot miljonen, dog en onaturligt död under dessa år. Men ingen blev mördad i någon gaskammare..
Jag (Jan Svensson) skriver:
Jag bemöter ovanstående även för att länka in debatten på rätt spår igen.
Dock vill jag påpeka att det uppenbarligen finns fler sagoförtäljare än Jörgen Graf bland revisionisterna. Som detta med att krigsmakten och SS skulle ha enrollerat judar att kämpa i kriget! Det är alltså fullständigt grundlöst och påståendet att Hitler personligen skulle ha godkänt kandidaterna är väl närmast ett (dåligt) skämt! Och betr. Görings välvilja mot flyggeneralen Milch var denne möjligen kvartsjude och även om dessa inte heller var så populära föll de faktiskt utanför Nürnberglagarna (om nu Göran Persson vet vad det är!).
Men intressant är nu att revisionisterna, i varje fall en del av dem, inte längre vågar förneka att miljoner judar faktiskt deporterades till förintelseläger, dock givetvis att de istället vill kalla dem arbetsläger, transitläger eller något annat. Där får väl de revisionister som med hjälp av förfalskad statistik o.s.v. påstår att Förintelsen inte kunnat ske eller är oerhört överdriven p.g.a. att det aldrig har funnits det påstådda antalet judar - ja, det fattas enligt dem flera miljoner!! -något att bita i.
Dock medger ju faktiskt Göran Persson att bl.a. 35000 holländska judar, män, kvinnor och barn i alla åldrar, deporterats till Sobibor men som han tror sedan "skickades någon annanstans" och som han tror till tvångsarbete i det av tyskarna ockuperade Sovjet. Han skriver t.o.m.: "Jag förstår mycket väl att många inte hördes av - detta var en oerhört farlig och blodig tid för Europas judar. Det är uppenbart att hundratusentals, kanske uppemot miljonen, dog en onaturligt död under dessa år. Men ingen blev mördad i någon gaskammare".
Det är ändå ett anmärkningsvärt medgivande även om det bara är halva sanningen!