Ja, runt 65-70 kronor ligger väl gränsen. Senaste pizzamåltiden kostade 90 spänn(!) och bestod av någon äcklig och seg jävla fläskstek som skivats över pizzan och unken sås, sista gången jag åt på den pizzerian.
Jag skulle vilja säga omkring en 100 kr för en pizza inklusive dryck, dock förväntar jag mig att denna pizza är ordentligt god!
Jag betalar hellre lite mer för att få en god pizza då jag väl äter pizza vilket inte är så ofta..
Om jag sitter hemma och bestämmer mig för att åka och hämta en pizza betalar jag sällan över 50 kr. Är det däremot frågan om lunch med några kamrater och man sitter på en lite finare restaurang ligger smärtgränsen runt hundralappen.
För en vanlig sketen Vesuvio/Capricciosa dvs "standardpizza" betalar jag icke mer än 60 kr. En flöttig specialpizza med s.k "oxfilé och beasås kan jag punga ut en hundring för om det behövs. Dock så har jag kommit på nu på senare tid efter diverse resor ner till södra europa att riktiga stenungsbakade pizzor med en massa mozzarella på är godast.
Själv får det gärna kostas på om det är bra råvaror, som den pizzerian jag har längre ner på gatan här, stenugnsbakad med bra råvaror (för att vara uk) en pizza och öl i flaska går på cirka 11 pund, men det är en smakupplevelse av rang då. Lite finare än flötskiten som alla syltor "tillverkar".