2008-12-06, 13:37
Medlem
En pizza ska enligt mig kosta högst 50 kr, vara snabb, billig och lättsam.

Helvete, jag äter hellre på kvarterskrogen för 150 ink.dryck, än för 120kr och får en pissig södermalms-vesuvio.
Fattar inte hur alla Pizzerior går runt.
Citera
2008-12-06, 13:39
Medlem
När vanliga standard pizzorna och Kebab med strips steg över 45 kr då slutade jag helt köpa sånt. Själva poängen med skräpmat är ju att det ska vara billigt, annars kan jag lika gärna gå till en vanlig resturang och äta oxfile för runt en 100 lapp.

.
Citera
2008-12-06, 13:42
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
För en riktigt schysst delikatesspizza med förstklassiga råvararor kan jag lätt betala över 100 kr för. Dessvärre är de inte så vanliga.
Visst är det så. En vanlig fulpizza ligger ju nånstans runt 50-60 kr, men ska man ha den stenugnsbakad med mozarella och parmaskinka och andra "riktiga" råvaror så är det ju minst en hundralapp till, vilket jag tycker är helt ok.
Citera
2008-12-06, 13:47
Medlem
en vanlig pizza 39kr och en specialpizza 49kr (utan dricka) det är vad man fick betala i luleå, men tyvär har dom höjt med en tia.. så nu känns det dyrt
Citera
2008-12-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLQFH
en vanlig pizza 39kr och en specialpizza 49kr (utan dricka) det är vad man fick betala i luleå, men tyvär har dom höjt med en tia.. så nu känns det dyrt

detta är vad det borde kosta enligt mig, men tyvärr så ta det x2..så har du Söderpriser vilket är helt galet.
Citera
2008-12-06, 14:07
Medlem
knockknocks avatar
Bor i Sundsvall, köper aldrig pizza för mer än 45 kr.
Citera
2008-12-06, 14:07
Medlem
Förr köpte man ju en pizza för 30spänn, men de e andra tider nu

Men sen så vidrigt ni beskriver vissa av era pizzor undrar man ju på vilka jävla sunk-hak ni äter...

Och för det andra ska pizza inte vara italiensk, det är bara något skitnödigt folk som leker pretto försöker köra med, det ska vara pizza från araben på hörnet, dom gör ju den fan så mycket bättre. Om det är en seriös resturang då.
Citera
2008-12-06, 14:10
Medlem
Jag lägger gärna en hundring på en VESPA-pizza
Citera
2008-12-06, 14:15
Medlem
Apanalol001s avatar
65kr för en kebabpizza.
Fast då är den så stor så att man storknar efter man fått i sig den.
Citera
2008-12-06, 15:29
Medlem
Där ja bor kostar en vanlig 39 o en familje kostar 89. Dom är jättebra där, o de kostar inget extra för o få dom hem om man beställer en stor eller två vanliga.
Citera
2008-12-06, 15:59
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeobus
kom ner till falkenberg, pizzatown. Vi har typ 20 pizzerior en i varje gatuhörn. alla är riktigt goda xD

Jag tvilar på att jag skulle klassa dessa som riktigt goda delikatesspizzor. Men funkar säkert som sunkig bakispizza. Det är ytterst får ställan som jag anser ha ok pizzor. Råvarorna är nästan aldrig tillräckligt högkvalitativa.

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Visst är det så. En vanlig fulpizza ligger ju nånstans runt 50-60 kr, men ska man ha den stenugnsbakad med mozarella och parmaskinka och andra "riktiga" råvaror så är det ju minst en hundralapp till, vilket jag tycker är helt ok.

Cyrano i vasastan är toppen.
Citera
2008-12-06, 16:18
Medlem
call3s avatar
60 spänn är smärtgräns för en vanlig pizza om jag själv ska hämta den. 75-80 om jag är ute i ingenstans och får den hemkörd.
under lunch anser jag att en capri med 33cl läsk ska gå för under 55 spänn, men man får ju nästan drömma om det

Dock så har jag en svaghet för en pizzeria i dannmark.
Det involverar då resan för 50 sek. pizza 70-75 danska (låt oss säga en svensk hundring) och en 50 svenska för en stor (75 cl) öl.

Dock är det ju en sån sak som jag unnar mig vid speciella tider i stil med födelsedag eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in