Citat:
Ursprungligen postat av
MeanME
De kan ha lite olika rökt skinka och pecorino istället för parmesan men svartpeppar det finns alltid. Och äggen ska vara utblandade i såsen för de är ju just det, såsen.
Ok, ägget i såsen kan jag tåla även om jag vill ha en rå gula serverad till. Men det fanns inte peppar öht. Inte ens ett korn, det löste ju sig men jag funderar nu på om kocken faktiskt är från Italien, det är ju trots allt Kambodja som jag sitter i nu.
Kan vara nån som "lärt" sig av en Italienare, sett det i Thailand där dom helt plötsligt är mästerkockar på farang mat efter en vecka när dom jobbat med en farang kock. Tja, dom lagar inte farangmat efter en vecka, inte bra i alla fall. Samma som att jag skulle försöka mig på att göra Thaikäk efter att kikat lite på hur tjejen gör. Det blir ganska lika, men inte alls lika bra.
Men carbonara för mig skall vara serverad med svartpeppar, grovmalen och nästan så det är för mycket, och gärna med en rå äggula serverad i halverade skalet av ägget som jag själv får blanda ner i pastan.
Det kanske är för mycket begärt, men det är så jag vill ha den.