• 1
  • 2
2008-12-05, 22:55
Medlem
Vi är ett gäng 18 åringar som tänkte åka in till köpenhamn.... Jag undrar om någon kan rekomomendera några uteställen?
Citera
2008-12-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soor
Vi är ett gäng 18 åringar som tänkte åka in till köpenhamn.... Jag undrar om någon kan rekomomendera några uteställen?

klubb In är ett vanligt svenskhak men kolla in www.dkbn.dk och läs lite om utbudet
Citera
2008-12-06, 21:19
Medlem
Dukoupenis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soor

Jag var där för några år sedan när jag var i eran situation och på tågresan dit var jag lite osäker på om vi skulle hitta festen med stort F.
Det visade sig att det inte var några som helst problem även fast vi var där på sommaren då det sägs att de flesta köpenhamnsbor är bortresta.
Vandra ner på ströget och börja snacka med folk som ser schyssta ut är mitt tips..
Citera
2009-01-08, 15:13
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
klubb In är ett vanligt svenskhak men kolla in www.dkbn.dk och läs lite om utbudet

Gör er en tjänst och inte gå på Klubb In.
Det kostar typ 100 danska att komma in så får man fri öl. Att ölen sen tar 15minuter att få in och smakar sämre än 3,5or är ingen nyhet. Resten på stället kostar som normalpris. Jag har varit där 3-4 gånger och varje gång har de slutat med bråk eller småbråk.

Senast gjorde vi tvärtom vad vi brukar. Istället för att gå ströget så gick vi åt andra hållet. Där motorcykelklubbarna och pundarna sitter och super. VI tog en längre runda och såg de ena och andra.
Annars funkar det att gå 20-30minuter längst ströget och sen börja leta krogar, slipper alla svenskar som bara orkar gå runt knuten från centralen.
Citera
2009-01-09, 23:47
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
Skulle också vilja rekommendera Club in, jag samt mina vänner har haft många sjuka fyllor där, för ungefär 350-400 sek kan man ta Scandlines från Helsingborg, tåget till köpenhamn tur retur och sedan betala inträdet på Club in och ha möjlighet att dricka hur mycket man vill där inne. Skulle vilja påstå att Club in är väldigt etablerat ändå, det hela består utav 3 eller 4 diskotek dom byggt ihop till ett stort.
Varje diskotek har olika musikstilar med allt ifrån mainstream till hardstyle.
Angående drickan dom serverar brukade vi alltid få den väldigt snabbt, ölen är helt okej sen finns det ett par drinkar som är väldigt goda och det är absolut inga problem att gå fram själv och beställa omkring 10 stycken utav dessa.

Om ni nu bestämmer er för att sticka dit så rekommenderar jag er att sticka dit kring 23.30-00, innan dess är det ganska tomt.
Citera
2009-01-10, 21:17
Medlem
paul.allens avatar
Så vilket ställe blev det?
Citera
2009-01-10, 21:36
Medlem
Mortal Sins avatar
Mitt emot Illum bollighus designeraffären fnins det en trevlig pub med mycket god mat och härlig öl. Vad annars det är dansk öl Jag åt min livs godaste Hackeböf där. Går inte att missa stor grön Tuborgdekal.
Citera
2009-01-10, 23:32
Medlem
Skäggbiffens avatar
Det finns ju alltid Faust.
Citera
2009-01-13, 02:23
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
Det finns ju alltid Faust.
Vad är Faust för ställe? Nattklubb eller krog? Berätta gärna lite mera då jag infinner mig i köpenhamn ett par gånger i månaden, vad är det för åldersgrupper som håller hus på Faus?
Citera
2009-01-13, 12:46
Medlem
eatshiets avatar
http://www.discotekin.dk/ med fri bar på öl, vin och läsk.
Citera
2009-01-13, 12:55
Medlem
2cool4schools avatar
Danskarna har ingen vidare matkultur. Jävla leverpastejsmacka kan man väl bre hemma. Ät på Burger King.
Citera
2009-01-20, 23:50
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school
Danskarna har ingen vidare matkultur. Jävla leverpastejsmacka kan man väl bre hemma. Ät på Burger King.
Haha, ok? Vad tillför det här tråden? Jag är väldigt säker på att TS syftade på Köpenhamns uteliv och inte direkt på några matställen, men tack för upplysningen angående leverpastejmackorna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in