• 6
  • 7
2013-03-19, 22:27
Medlem
Fyr4ns avatar
Vad kan standardpriserna på öl/drinkar ligga på klubbarna i köpenhamn?
Citera
2013-03-20, 18:17
Medlem
Vilka klubbar rekommenderas om man är ute efter elektronisk musik, typ house, electro house osv.? Det ska helst vara så E-vänligt där som möjligt.

Läst lite om "Bryggen" och Culture Box, och åtminstone den sistnämnda ska leva upp till mina önskningar. Någon som varit där på sistone? Hur ser det ut med tillgång på t.ex. E?
Citera
2013-03-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyr4n
Vad kan standardpriserna på öl/drinkar ligga på klubbarna i köpenhamn?

Dricker inte öl så har ingen aning om det, vet bara att det är mycket billigare än i Sverige. Drinkar kostar ca. 60-80 kr, om du dricker mycket löner det sig att dra till en klubb som har fri bar, jag brukar inte dra till dom eftersom jag tycker det är slöseri när jag ändå inte dricker så mycket, men som sagt, så kan jag tänka mig att det passar folk som dricker mycket - Sukkerbageren har iallafall fri bar om man är VIP, vet inte riktigt hur man blir det (fick något armband av en kompis sist jag var det?), sen har Penthouse också fri bar, för alla, om man kommer innan 12 är det billigare =)

Citat:
Ursprungligen postat av Quezyw
Hur ser det ut med nattklubbar öppnade på vardagar? Sägs onsdag, torsdag.
Menar du tider eller dagar? Torsdag är lil-fredag i Köpenhamn (precis som onsdag är vår lillördag), så då har dom alltid öppet, utöver torsdag har dom flesta ställen även öppet tisdag (och självklart fre + lör). De stänger ungefär likadant som på helger, möjligtvis tidigare.
Senast redigerad av penatre 2013-03-20 kl. 22:46.
Citera
2013-06-01, 14:24
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Ska till Köpenhamn i juni/juli någon gång med flickvännen. Ska bo på Scandic. Några bra tips på nattklubbar/uteställen som kan vara värt att besöka? Inget sliskigt fribar med pittfulla turister, utan hellre något mer "exklusivt". Om det finns?

Finns det någon utomhusklubb eller terassställe kanske?
Senast redigerad av Fader-Adelheim 2013-06-01 kl. 14:28.
Citera
2013-08-29, 10:51
Medlem
wastedandlazys avatar
Något ställe som lämpar sig för ensam utgång för en ung kille med låga krav på ragget?
Citera
2013-10-08, 19:51
Medlem
linoleum123s avatar
Hoppas tråden vaknar..

Hade uppskattat tips på någon trevlig bar/klubb med trevlig atmosfär och vettiga priser. Gärna något ställe med liveband och ställe att kunna lära känna nytt folk.

Vi som åker är tre "grabbar" på 20,30 och 50 år. Så det är inte direkt en nattklubb eller disco som sökes.

Tar tacksamt emot tips!
Citera
2013-10-15, 14:40
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Någon som varit på Sunday?

Verkar vara ett sjukt kul och galet ställe, men tyvärr (för min egen del, 25) endast för de kring 30 snåret och över. Men jag vet inte, någon som har varit här?

https://www.facebook.com/sundaycph/photos_stream

Deras hemsida; http://www.sundayclub.dk/?Site=Sunday
Senast redigerad av elefantbajs2100 2013-10-15 kl. 14:47.
Citera
2013-10-16, 08:43
Medlem
Kasper Christensens ställe? Sorry, har inte varit där, men stället är rätt hypat och verkar rätt galet. Bla har de tydligen jagat fatt i några thailändska ladyboys som jobbar där, så vara försiktig med vad du raggar upp.

http://www.aok.dk/natteliv/casper-c....b-med-ladyboys

Citat:
Ursprungligen postat av linoleum123
Hade uppskattat tips på någon trevlig bar/klubb med trevlig atmosfär och vettiga priser. Gärna något ställe med liveband och ställe att kunna lära känna nytt folk.

Vi som åker är tre "grabbar" på 20,30 och 50 år. Så det är inte direkt en nattklubb eller disco som sökes.

De bruna värdshusen är det mest sociala du kan hitta i KBH. Billiga och snackiga med en jävligt blandad publik. Testa Kanalbodegaen eller Bo-bi Bar. Vill du ha lite prydligare - och bättre öl - kan jag rekommendera Mikkeller på Victoriagade. Deras ställe på Nörrebro är hypat men känns dels jävligt hipster och dels lite för avskalat inredningsmässigt. Tycker Frederiksberg är rätt nice om man vill ha en lite mer halvciviliserad pubrunda för vuxna - ta en tur längs Gammel Kongevej och beta av en del av barerna där. Och vill ni ha livemusik och bra öl kan Bartof på Fasanvej vara en idé.
Senast redigerad av Gorm Den Gamle 2013-10-16 kl. 08:53.
Citera
2013-11-17, 03:33
Medlem
Awesomes avatar
Hur ser det ut med klubbar mer åt rave-hållet? Vi är några som tänkte åka ner till Danmark och skulle gärna gå på något ställe där man kan dansa loss ordentligt.

Vilken/vilka ställen är bäst för EDM/rave?
Citera
2014-11-10, 18:38
Medlem
CheddarOsts avatar
Någon som varit på Zen? Har förstått att det är en av de dyraste nattklubbarna i Köpenhamn. Men måste man vara uppskriven på någon gästlista för att komma in?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in