Citat:
Ursprungligen postat av Neman
En mac mini kommer säkert lanseras. Att en netbook skulle lanseras, bedömer jag som högst osannolikt. Jobs har tidigare uttalat sig om att Apple in kan bygga något så litet som inte blir skräp (som alla andra). Därför väljer de att inte att bygga en alls. Apple skulle då även konkurrera med sin Macbook Air.
Är inte det lite naivt att säga att Apple inte kan bygga netbook för de skulle konkurrera med sin Macbook Air?
Det är som att Nokia inte skulle göra bättre mobiler för de skulle konkurrera med de tidigare modellerna, eller att Volvo bygger bara S80 och inte vill bygga andra modeller för att det just skulle konkurrera med S80n. De stämmer såklart inte. Ett företag måste komma med bättre alternativ helatiden och det kommer alltid att konkurrera med andra produkter de släppt, men som du säger, Apple tänker inte så så därför ger de bara ut ett fåtal produkter (hård och mjukvara).
Sen har Jobs sagt en massa som inte stämt in heller.
Vad jag hittade nu var också att många företag inte kommer ställa upp på MacWorld Expon, de säger såklart att det är "finanskrisen" men de kan finnas andra tankar bakom.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.1983...-av-massavhopp
Sen tror jag att 32GB iPhone kommer komma, och hoppas 17tummare macbook pro kommer med den nya skärmen, men det är att bara att se.
Några andra som läst och vill spekulera på produkter?