2008-12-05, 16:47
Medlem
Mindre än en månad kvar...

MacWorld Expo 5-9 Januari 2009 i San Francisco. http://www.macworldexpo.com/

Vad kommer att släppas ?
Nya datorer, nya bärbara, iphone m.m.

Vad tror ni? Har ni läst nått speciellt, länka dit, och så vidare.

Och gör inte detta till PC vs Mac tråd bara, då de finns flera av dom.
Citera
2008-12-05, 16:55
Moderator
^Eazs avatar
Ny Mini kommer skulle jag nästan våga säga.

Sen ryktena som gått: Netbook (vet inte om detta kommer nu duck)

Det är väl de "större" sakerna.

(Då jag inte jobbar på Apple längre, så har jag alla rättigheter att spekulera i framtida produkter som jag hört ryktats av från Appleanställda. Jag har inte skrivit på ett NDA )
Citera
2008-12-05, 17:01
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
snow leopard presenteras. CUDA kommer att integreras i operativsystemet lite här och var många program kommer att kunna dra nytta av gpun, förutspår en ljus framtid för apple inom olika typer av mediebehandling, bild, ljud och videoredigering.

steve jobs annonserar sin efterträdare Timothy D. Cook.

blygsam uppgradering till iphonens lagringutrymme från 16-32 GB - och bönderna jublar.

vad mer? jo - nya tangentbord och möss.
Citera
2008-12-05, 18:29
Medlem
Nemans avatar
En mac mini kommer säkert lanseras. Att en netbook skulle lanseras, bedömer jag som högst osannolikt. Jobs har tidigare uttalat sig om att Apple in kan bygga något så litet som inte blir skräp (som alla andra). Därför väljer de att inte att bygga en alls. Apple skulle då även konkurrera med sin Macbook Air.
Citera
2008-12-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
En mac mini kommer säkert lanseras. Att en netbook skulle lanseras, bedömer jag som högst osannolikt. Jobs har tidigare uttalat sig om att Apple in kan bygga något så litet som inte blir skräp (som alla andra). Därför väljer de att inte att bygga en alls. Apple skulle då även konkurrera med sin Macbook Air.

Är inte det lite naivt att säga att Apple inte kan bygga netbook för de skulle konkurrera med sin Macbook Air?

Det är som att Nokia inte skulle göra bättre mobiler för de skulle konkurrera med de tidigare modellerna, eller att Volvo bygger bara S80 och inte vill bygga andra modeller för att det just skulle konkurrera med S80n. De stämmer såklart inte. Ett företag måste komma med bättre alternativ helatiden och det kommer alltid att konkurrera med andra produkter de släppt, men som du säger, Apple tänker inte så så därför ger de bara ut ett fåtal produkter (hård och mjukvara).

Sen har Jobs sagt en massa som inte stämt in heller.

Vad jag hittade nu var också att många företag inte kommer ställa upp på MacWorld Expon, de säger såklart att det är "finanskrisen" men de kan finnas andra tankar bakom.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.1983...-av-massavhopp

Sen tror jag att 32GB iPhone kommer komma, och hoppas 17tummare macbook pro kommer med den nya skärmen, men det är att bara att se.

Några andra som läst och vill spekulera på produkter?
Citera
2008-12-05, 22:12
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Apple har aldrig hittils släppt någon ultraportabel dator och jag skulle bli väldigt förvånad om de gjorde det nu heller.
Det finns inga "netbooks" i det marknadssegmentet som apple spelar i och om apple tillverkade en så skulle den framstå som extremt dyr mot konkurrenterna. Den skulle kosta som 4-5 asus eeepc.

That shit just wouldn't fly.
Citera
2008-12-05, 23:22
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Är inte det lite naivt att säga att Apple inte kan bygga netbook för de skulle konkurrera med sin Macbook Air?

Det är som att Nokia inte skulle göra bättre mobiler för de skulle konkurrera med de tidigare modellerna, eller att Volvo bygger bara S80 och inte vill bygga andra modeller för att det just skulle konkurrera med S80n. De stämmer såklart inte. Ett företag måste komma med bättre alternativ helatiden och det kommer alltid att konkurrera med andra produkter de släppt, men som du säger, Apple tänker inte så så därför ger de bara ut ett fåtal produkter (hård och mjukvara).

Sen har Jobs sagt en massa som inte stämt in heller.

Vad jag hittade nu var också att många företag inte kommer ställa upp på MacWorld Expon, de säger såklart att det är "finanskrisen" men de kan finnas andra tankar bakom.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.1983...-av-massavhopp

Sen tror jag att 32GB iPhone kommer komma, och hoppas 17tummare macbook pro kommer med den nya skärmen, men det är att bara att se.

Några andra som läst och vill spekulera på produkter?

Jag sa inte att det var därför de inte skulle lansera en netbook. Jobs slog ner eventuella rykten kring en netbook. Sen spånar jag själv ang. Macbook Air. Det är ju trots allt det mest hypade och nyskapande de släppt i datorväg.

Sen att jämföra Apple med Nokia är däremot naivt. Nokia spottar ut sig modeller konstand alla andra dator- och mobiltillverkare gör. Apple har medvetet valt att inte gå den vägen. När de lanserar något, så vill de verkligen få all fokus på produkten. Tror att de hade slagit sig själv på fingrarna med en netbook, just genom minskad försäljning av flagskeppet Air. Som sagt, jag bara tänker själv.
Citera
2008-12-06, 04:54
Medlem
Chowies avatar
finns det inte en sån här tråd redan?

jag hoppas iaf på en ny imac jag är sugen som fan på en men väljer att vänta, hoppas inte dom släpper dom i april bara. det hade vart coolt med en ny apple tv med plex & en pheeedt multifjärrkontroll också
Citera
2008-12-06, 10:39
Medlem
Det finns ju jävligt mycket som kan tänkas tas upp på keynoten:
Skärmarna,
Mac mini kanske sammanbyggd med Apple TV,
Mac pro,
mus och tangentbord,
Netbook,
Apple TV,
iPhone memory bump,
Snow Leopard,
Statistik på iTunes försäljning,
med mera....

De jag tror mest på är skärmarna, mac mini, snow leopard....
Citera
2008-12-06, 11:42
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welde
..

De jag tror mest på är skärmarna, mac mini, snow leopard....

Apple har ju precis lanserat ny Apple Cinema Displays med LED-teknik. JAg tror inte att vi kommer att få se nya skärmar från Apple.
Citera
2008-12-06, 11:46
Medlem
En iPhone med 32 GB och vassare hårdvara vore önskvärt. Nya iPod touch piskar ju iPhone prestandamässigt, så borde det inte vara...
Citera
2008-12-06, 12:05
Medlem
datajesuss avatar
det jag personligen hoppas mycket på är en uppgradering på xserve och att 10.5 får representera det sista steget för PPC kompatiblitet. även mini uppgradering med ett unibody.

med största risk kommer: snowleopard, skärmar, iphone trams och steves efterträdare. steve kommer INTE hatt ha svart polotröjja och säga "boom" på allt denhär gången. de kommer nog ett risigt skämt om att han lever fortfarande iof..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in