2008-12-06, 12:22
Medlem
Timjan256s avatar
En ny macmini kommer fram. Det måste vara den dator som har haft mest dödsrykten fram och tillbaks.
En skandal att den inte uppdateras oftare, helt enkelt för att det är en jävligt bra och underskattad dator.
Citera
2008-12-06, 12:24
Bannlyst
Jag ber och bönar för en netbook! Blir överlycklig om en sådan kommer!
Citera
2008-12-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Apple har ju precis lanserat ny Apple Cinema Displays med LED-teknik. JAg tror inte att vi kommer att få se nya skärmar från Apple.
Jag tänkte på 20 och 30 tummaren som vanlig skärm utan speciella kontakter.
Citera
2008-12-06, 13:22
Medlem
Dorothees avatar
ipod touch 64 gig skulle vara guld.
När kan man titta påd etta? det visas inte i sverige va? brukar man kunna ladda ner det?
Citera
2008-12-06, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
ipod touch 64 gig skulle vara guld.
När kan man titta påd etta? det visas inte i sverige va? brukar man kunna ladda ner det?

Detta brukar sändas kl 19.00 och brukar dyka upp på Apples hemsida runt midnatt samma kväll.

Håller med, en iPod Touch 64gb vore guld!
Citera
2008-12-06, 15:16
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handikappad
Jag ber och bönar för en netbook! Blir överlycklig om en sådan kommer!

Extremt tveksam till netbooks generellt, tror inte heller Apple har så mycket till övers för den flugan.

Det stora som det kommer handla om tror jag blir en ny Mac mini samt Snow Leopard. Sen blir det bara lite småuppdateringar, bland annat bättre specifikationer för iMac. Design känns konstigt om de skulle ändra något dramatiskt då iMacens designprofil är precis vad de tillämpat på de senaste modellerna av Macbook samt Macbook Pro.

Ska man drömma hej vilt så hade det varit roligt att se någon produkt som stod helt utanför de vanliga datorgränserna. Ett tv-spel? En tv? Än mer overkligt än en netbook, men drömma är ju alltid roligt.

Sen hoppas jag det kommer en uppdatering för iPhone, kanske en 3.0-version. Behövs bland annat en bättre YouTube-applikation. Den nuvarande är verkligen inte mycket att ha. Jag saknar en elementär funktion tex - att kunna skriva samt läsa kommentarer till varje klipp. Sen kunna se klipp från en viss användare, prenumerera och kunna logga in på mitt egna konto + de fördelar som kommer med att vara inloggad.

Dessutom så buggar iPhonen när den kör 802.11g i YouTube (http://forums.whirlpool.net.au/forum...fm/956397.html)
Mina klipp laddar grymt slött och när jag ändrade routern till att endast köra 802.11b så laddades hela klippet på några sekunder. Dåligt...
Citera
2008-12-06, 17:52
Medlem
miklons avatar
Jag tvivlar på att netbooks är en fluga, men det är också tveksamt om Apple kommer ge sig på det tåget.

Snow Leopard kan man nog vänta sig och kanske en uppgraderad, eller kanske helt nydesignad, Mini. Personligen skulle jag gärna se en ännu billigare Mini, hellre än att fokus läggs på ökad prestanda.
Citera
2008-12-06, 19:09
Medlem
Om Apple släpper en Netbook kommer min lya att bli väldigt glad.
Beställer hem 4-5 st med en gång

Ny Mac Mini kan också vara fint.
Citera
2008-12-06, 23:53
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Om Apple släpper en Netbook kommer min lya att bli väldigt glad.
Beställer hem 4-5 st med en gång

Ny Mac Mini kan också vara fint.

ny mac mini kommer definitivt. med nvidia grafik och intel core i7

men någon netbook? mindre troligt, om de inte börjar karva i operativsystemet eller drar ned på hårdvaran så skulle det bara bli för dyrt. men den som lever får se.

tror iallafall att steve jobs kliver av tronen väldigt snart.
Citera
2008-12-07, 00:49
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jag tvivlar på att netbooks är en fluga, men det är också tveksamt om Apple kommer ge sig på det tåget.

Snow Leopard kan man nog vänta sig och kanske en uppgraderad, eller kanske helt nydesignad, Mini. Personligen skulle jag gärna se en ännu billigare Mini, hellre än att fokus läggs på ökad prestanda.

Håller med dig helt på den punkten. Ner med pris, prestandan räcker för de flesta Svenssons tror jag.
Citera
2008-12-07, 08:56
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Håller med dig helt på den punkten. Ner med pris, prestandan räcker för de flesta Svenssons tror jag.

Och det är väl också en anledning till att den fortsatt vara populär, trots att Apple behandlat den så styvmoderligt. Den behöver helt enkelt inte uppgraderas med bättre prestanda för att fungera till det folk använder den till.
Citera
2008-12-07, 09:13
Medlem
Timjan256s avatar
Det sägs att varför minin inte har uppdateras på så länge är att det är dator många företag använder som servrar. Varför uppdatera den när den säljer bra.
Minin är en dator som krånglar väldigt lite, tar minimal med plats, är billig och kan användas till andra saker.
Själv köpte jag första generationens macmini och har aldrig haft problem med den men nu väntar en pension runt hörnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in