• 1
  • 2
2008-12-05, 12:48
Medlem
Liquid_Swordss avatar
Artikel:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=236172

Händelsen utspelade sig den 19 november på Mariehemsvägen. De båda männen 19 och 26 år gamla skulle enligt åtalet utpressa den tredje mannen.
Efter att de fört bort honom ska de, samtidigt som de var beväpnade med en yxa och motorsåg, flera gånger sagt att den kidnappade skulle skadas eller dödas.
Åklagaren anser att brottet är grovt eftersom yxan och motorsågen har använts och eftersom mannen har förts bort mot sin vilja.
Förutom förhör med de inblandade hänvisar åklagaren Magnus Öhrn bland annat till tre vittnesförhör i sin bevisning.

Någon som vet något? Vilka är de inblandade?
Citera
2008-12-05, 17:33
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liquid_Swords
Artikel:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=236172

Händelsen utspelade sig den 19 november på Mariehemsvägen. De båda männen 19 och 26 år gamla skulle enligt åtalet utpressa den tredje mannen.
Efter att de fört bort honom ska de, samtidigt som de var beväpnade med en yxa och motorsåg, flera gånger sagt att den kidnappade skulle skadas eller dödas.
Åklagaren anser att brottet är grovt eftersom yxan och motorsågen har använts och eftersom mannen har förts bort mot sin vilja.
Förutom förhör med de inblandade hänvisar åklagaren Magnus Öhrn bland annat till tre vittnesförhör i sin bevisning.

Någon som vet något? Vilka är de inblandade?

Verkar ju lagom smart att komma med en ELMOTORSÅG. Hoppas dom hade med sig skarvsladd. Hade varit lättare att ta lös kedjan istället för att bära runt hela sågen. Det är ju ingenting man gömmer under kläderna nån längre tid.
Citera
2008-12-05, 17:45
Bannlyst
Var kan man läsa att det var en eldriven såg?
Citera
2008-12-05, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KRISTERLAG
Var kan man läsa att det var en eldriven såg?

http://www.folkbladet.nu/?p=128619
Där kan man kolla på bilden.

Har hört att det var någon j*ns*n som blev bortrövad.
Citera
2008-12-06, 12:04
Medlem
Bläckfiskens avatar
Jo, det var Mar**in J**sèns lillebror som ska ha haft en oreglerad "skuld" ... Ingen aning om hur legitim den var dock... Bördig från Holmsund om jag inte missminner mig totalt...
Citera
2008-12-06, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bläckfisken
Jo, det var Mar**in J**sèns lillebror som ska ha haft en oreglerad "skuld" ... Ingen aning om hur legitim den var dock... Bördig från Holmsund om jag inte missminner mig totalt...

Nja, det står ju Vindeln i artiklarna. Han gick även högstadiet där vad jag vet.
Citera
2008-12-06, 16:00
Medlem
diemydarlings avatar
Vilka var det som gjorde samma grej redan för ett par år sen, orginalversionen?
Citera
2008-12-06, 16:37
Medlem
Bläckfiskens avatar
Tänkte du på vännäsincidenten? När min vän I**e B***lund och T***s Ni**i sågade arm och lite till av idioten P*r Fal**lind? I**e sitter några år till för den kvällens bravader... T***s son åkte dessutom dit utanför Härnösands anstalten när han skulle kasta 70 gubbar tjack in på anstaltsområdet, till farsgubben där inne...
Citera
2008-12-06, 16:42
Bannlyst
Citat:
Tänkte du på vännäsincidenten? När min vän I**e B***lund och T***s Ni**i sågade arm och lite till av idioten P*r Fal**lind? I**e sitter några år till för den kvällens bravader... T***s son åkte dessutom dit utanför Härnösands anstalten när han skulle kasta 70 gubbar tjack in på anstaltsområdet, till farsgubben där inne...

PF åkte väl dit för några år sedan då han hade slagit till sin granne i bakhuvudet med en yxa?
Citera
2008-12-06, 17:37
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Japp! jag tänkte på den incidenten. Känner ett gäng umebor men de är absolut inga kändisar det är R***y B**`*som kanske sticker ut osv. Du kan ju hälsa men det lär väl inte funka.
Senast redigerad av diemydarling 2008-12-06 kl. 18:19.
Citera
2008-12-06, 18:02
Medlem
Wzzys avatar
Hur gammal är han som blev hotad?
Citera
2008-12-06, 18:13
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Hur gammal är han som blev hotad?
Menar du gubben i Vännäs så är han väl i 55års åldern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in