2008-12-06, 18:50
Medlem
Bläckfiskens avatar
Jaså, du känner gamle Ro**y? Jo, han är lite av en ikon... Såg honom i somras när jag var på visit uppe i norr Jo, PF har huggit 2 grannar i huvudet... M yxa å machete... Och upprinnelsen till Vännäsincidenten var ju att han skurit T**mas då 16-årige son i ansiiktet m moratjuring... Men när han själv blev tillrättavisad, ja då gnäller han i tidningarna...
Citera
2008-12-06, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bläckfisken
Jo, PF har huggit 2 grannar i huvudet... M yxa å machete... Och upprinnelsen till Vännäsincidenten var ju att han skurit T**mas då 16-årige son i ansiiktet m moratjuring... Men när han själv blev tillrättavisad, ja då gnäller han i tidningarna...

Vad låg bakom hans utbrott mot grannarna? Snedtripp?

Och varför skar han 16-åringen?
Citera
2008-12-06, 19:57
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Menar du gubben i Vännäs så är han väl i 55års åldern.

Nä menar han tråden handlar om
Citera
2008-12-06, 20:03
Medlem
Bläckfiskens avatar
Enligt honom själv vet han inte varför han högg dessa... Patologiskt rus skyller han nog på... T**as son hade Falkelind tagit en femma röka av på krita. När R'**ban kom och knackade på hos honom för att få pengarna dagarna innan julafton så snittade Falkelind honom i kinden... T**as blev givetvis mycket upprörd. . I**e hade tre veckor tidigare muckat, och hade tidigare denna kväll suttit hos mig. Senare på kvällen ringde han och ville ha mig med, men två kartor(200 st) baltiska Xanor och sprit och det faktum att jag visste vad som skulle hända fick mig att stanna hemma m familjen. Alltid ett säkert kort ... Den motorsågen som användes har varit m om mycket redan tidigare Har sporadisk brevväxling m min gamle vän I**e... Han har fortfarande ´några år kvar av sin åtta års volta...
Citera
2008-12-06, 20:22
Bannlyst
Men alltså....motorsåg???

Hade det inte räckt med lite gammal hederlig morakniv....?
Citera
2008-12-06, 20:26
Medlem
Bläckfiskens avatar
Det riktigt roliga är att den sista huggningen av grannar gjorde PF häromåret. Dvs år efter att han uttalat sig om besinningslöst våld i pressen.... Fy fan... Djävla sopa... Han sitter väl fortfarande inne för det sista dråpförsöket antar jag... I**e var en otroligt tolerant och fredlig själ, brukade alltid säga åt mig att lugna mig, fan, synd att han missar sina barns ungdom...
Citera
2008-12-06, 20:29
Medlem
Bläckfiskens avatar
Om nån beter sig så mot en väns son.. Nä, tjuringen räcker inte riktigt då. Vi är lojala och tillgivna vänner... Benzo och spriten var vad som spökade dock... M adhd blir det lätt fel..
Citera
2008-12-07, 04:03
Medlem
Wzzys avatar
Ingen som vet åldern på grabben(?) som blev hotad med yxa och motorsågen?
Citera
2008-12-07, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Ingen som vet åldern på grabben(?) som blev hotad med yxa och motorsågen?

Vaddå det står ju i artiklarna hur många gånger som helst. 25.
Citera
2008-12-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bläckfisken
Det riktigt roliga är att den sista huggningen av grannar gjorde PF häromåret. Dvs år efter att han uttalat sig om besinningslöst våld i pressen.... Fy fan... Djävla sopa... Han sitter väl fortfarande inne för det sista dråpförsöket antar jag... I**e var en otroligt tolerant och fredlig själ, brukade alltid säga åt mig att lugna mig, fan, synd att han missar sina barns ungdom...

Har han gått ut i pressen med nått annat eller är det bara vännäs-incidenten du syftar på?
Citera
2008-12-07, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Menar du gubben i Vännäs så är han väl i 55års åldern.
Då skulle jag inte förvåna mej om att de bägge kidnapparna som var beväpnad med yxa och motorsåg kan ha hotat med att stycka Umeåbon i småbitar.men det är bara en teori.
Senast redigerad av Swedishputte 2008-12-07 kl. 20:38.
Citera
2008-12-08, 18:41
Medlem
Bläckfiskens avatar
Inför och efter rättegången visade PF upp sin numera tre centimeter kortare arm, och den trasiga hälen i tidningarna i snyftreportage. De själar som herrn själv har anfallit m knivar, machete och yxor nämner han dock inget om... Han kastar bowlingklot i glashus, den knickedicken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in