2010-04-21, 15:24
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det är bara att köpa Krypton. Än så länge är det lagligt.
Nej, det är inte alls bevisat att det finns O-desmetyltramadol i krypton. SKL säger att så inte är fallet.
Citera
2010-04-21, 17:03
Medlem
HeavyMentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Nej, det är inte alls bevisat att det finns O-desmetyltramadol i krypton. SKL säger att så inte är fallet.

Nej, eftersom ODT inte är klassat så säger SKL ingenting om dess förekomst, då dom inte letar efter det.
Citera
2010-04-21, 17:20
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
Nej, eftersom ODT inte är klassat så säger SKL ingenting om dess förekomst, då dom inte letar efter det.
De letade efter, och hittade, mitragynin och koffein även fast ingen av dem är klassade.
Jag tror inte du kan uttala dig om vilka ämnen de letade efter eller inte.
Citera
2010-04-21, 18:04
Medlem
HeavyMentals avatar
Citat:
De letade efter, och hittade, mitragynin och koffein även fast ingen av dem är klassade.
Jag tror inte du kan uttala dig om vilka ämnen de letade efter eller inte.

Koffein är nog standard att söka efter, och mitragynin känns rätt självklart att leta efter då man analyserar ett kratomextrakt. Vi kan väl enas om att SKL inte bevisat varken att det finns, eller inte finns, ODT i krypton, då vi inte fått reda på vilken databas man använt vid analysen.
Citera
2010-04-21, 18:27
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
Koffein är nog standard att söka efter, och mitragynin känns rätt självklart att leta efter då man analyserar ett kratomextrakt. Vi kan väl enas om att SKL inte bevisat varken att det finns, eller inte finns, ODT i krypton, då vi inte fått reda på vilken databas man använt vid analysen.
Jag håller med helt och hållet. Det enda jag menade var att deadset inte kan säga att man kan köpa krypton för att testa O-desmetyltramadol då det är långt ifrån bevisat att det finns O-desmetyltramadol i krypton.
Citera
2010-04-22, 00:33
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Vart får man tag på detta ämnet?
Citera
2010-04-22, 01:23
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Vart får man tag på detta ämnet?

buythemg hade det en liten kort stund men hann aldrig provat. Inte sett det nån annanstans och inte hört mycket mer om det :/

Verkar ju fortfarande intressant dock.
Citera
2010-04-22, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
buythemg hade det en liten kort stund men hann aldrig provat. Inte sett det nån annanstans och inte hört mycket mer om det :/

Verkar ju fortfarande intressant dock.

Japp. Testade det då. Kan dock inte säga att jag blev särskilt imponerad. Jag drog i mig hela grammet under en kväll, men kände ändå inte av det lika intensivt som ett par gram krypton. Om det nu finns desmetyltramadol i kryptonet måste mitragyninet inverka kraftigt synergistiskt med tramadolderivatet. Tycker inte heller att rusen är särskilt lika; krypton känns betydligt mer "speedat". Men det kan förstås bero på det tillagda koffeinet. Desmetyltramadolet kändes mer som kodein än vad vare sig krypton eller tramadol gör.
Citera
2010-04-22, 01:47
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Jag håller med helt och hållet. Det enda jag menade var att deadset inte kan säga att man kan köpa krypton för att testa O-desmetyltramadol då det är långt ifrån bevisat att det finns O-desmetyltramadol i krypton.

Det är inte "långt ifrån" bevisat. Faktum är att fler källor pekar på att ODT faktiskt förekommer i Krypton, än vice versa. Detta kan du ju inte förneka.

Men visst, jag kan erkänna att jag uttryckte mig klumpigt; det är inte bevisat/fastslaget att ODT förekommer i Krypton.
Citera
2010-04-22, 06:51
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Det är inte "långt ifrån" bevisat. Faktum är att fler källor pekar på att ODT faktiskt förekommer i Krypton, än vice versa. Detta kan du ju inte förneka.

Men visst, jag kan erkänna att jag uttryckte mig klumpigt; det är inte bevisat/fastslaget att ODT förekommer i Krypton.
Men vad fan! Jag har aldrig sagt att något är bevisat! Det mest logiska är att inte ha någon åsikt till mer bevis stödjer någon av sidorna. Samma sak är det med pinkskin, han säger ingenting om att något är bevisat utan han försöker bara säga att vi måste vänta på mer bevis innan vi säger mer.
Citera
2010-04-22, 10:26
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Men vad fan! Jag har aldrig sagt att något är bevisat! Det mest logiska är att inte ha någon åsikt till mer bevis stödjer någon av sidorna. Samma sak är det med pinkskin, han säger ingenting om att något är bevisat utan han försöker bara säga att vi måste vänta på mer bevis innan vi säger mer.

Se så, lugn nu. Du missförstår mitt inlägg totalt. Läs igen.
Citera
2010-04-22, 10:30
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Se så, lugn nu. Du missförstår mitt inlägg totalt. Läs igen.
Okej förlåt, nu drar jag mig ifrån den här tråden med åsikten att inget är bevisat att något håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in