Jag har för mig att O-desmetyltramadol är sjukligt dyrt att köpa, dvs mkt mkt dyrare än tramadol per KG, och sen så är det inte heller lika vanligt som tramadol därav det dyra priset.
Men frågan är vad spjälkas o-desmetyltramadol till? Är de aktiva de metaboliterna? De kanske har blandade agonist/antagonist "profiler" eller de kanske påverkar receptorer som kappa eller andra receptorer som ger annan effekt.
Någon hållhake måste där finnas på o-desmetyltramadol för annars hade det säkerligen varit mkt vanligare, jag har själv hört att o-desmetyltramadol ska vara mkt mkt dyrare än vanligt tram men kan ha fel.
Däremot så borde ni titta på andra opioider som Faxeladol exempelvis det är grejer det med.
35€/gram har jag hittat det för vilket är rätt dyrt om det är liknande dosering som tramadol. Nån som har provat det än? Väldigt intresserad av dosering och hur det känns i jämförelse med tramadol...
För er som inte orkar läsa, om ni ska prova det så snorta INTE för guds skull. Börja med små doser om 10-20mg och arbeta er upp tills ni känner effekt.
Verkar som om det fortfarande finns chans för krampattacker.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!