2009-01-16, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror helt ärligt att du inte förstår detta. Människor berörs allvarliga saker och speciellt när barn är inblandade. Här menar jag givetvis människor som inte har känslomässiga defekter. Det är inget du eller jag kan påverka och jag är helt säker på att det inte har genomförts en enda rättegång någonsin som handlar om mord på barn utan att det finns åhörare som gråter.

Nu diskuterar vi inte mig som person utan saker som kan störa en rättegång, nu verkar det vara i säkerhetssalen och då är det ett annat läge. Men fortfarande bör känsliga( inte som du skriver defekta människor) enl mig undvika vissa rättegångar, för att inte störa i onödan.
2009-01-16, 00:41
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabina66
Tack Tuesday!

Det förklarar en hel del!!

Ingen hinner skriva varje ord som sägs, ens om ambitionen finns. Sedan missförstås referaten av folk som läser och misstolkar texten. De drar egna slutsatser, som till slut blir fakta här. Har sett det hundra gånger i denna tråd och i den förra.
2009-01-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Rättegången hålls i en säkerhetssal. Glasvägg mellan rätten och åhörarna. Åhörarna hör allt från salen - salen hör inte åhörarna.

Kanske en nackdel att igga vissa skribenter när ganska avgörande information går en läsare förbi...
2009-01-16, 00:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu diskuterar vi inte mig som person utan saker som kan störa en rättegång, nu verkar det vara i säkerhetssalen och då är det ett annat läge. Men fortfarande bör känsliga( inte som du skriver defekta människor) enl mig undvika vissa rättegångar, för att inte störa i onödan.
Citat:
Rättegången hålls i en säkerhetssal. Glasvägg mellan rätten och åhörarna. Åhörarna hör allt från salen - salen hör inte åhörarna.
Nu kanske det klarnar lite...
2009-01-16, 00:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ingen hinner skriva varje ord som sägs, ens om ambitionen finns. Sedan missförstås referaten av folk som läser och misstolkar texten. De drar egna slutsatser, som till slut blir fakta här. Har sett det hundra gånger i denna tråd och i den förra.

Själv tycker jag mig se misstolkningar från journalister från en del tidningar.
Jag skräms lite av att de inte verkar ha läst fupen så att de har mer kött på bena till att skriva sina artiklar om rättegången.

I första hand tänker jag på Expressen som verkar väldigt dåligt underbyggda på fakta.
2009-01-16, 00:51
Medlem
Citat:

Så beaver_se; hur kan jag störa rättegången om jag inte kan höras i den samma?
2009-01-16, 00:52
Medlem
Zabina66s avatar
Citat:
Japp,stämmer!
Särskilt om man som jag, läst in trådarna på försommaren, utan möjlighet till repliker i tråden! Men, då får man däremot en sublim möjlighet att självrannsaka sina värderingar.
2009-01-16, 00:54
Bannlyst
Citat:

Citat:

Nu fetmarkerar jag sällan men CH läser du inte inläggen, kan vara bra så slipper du skriva om redan skrivna saker... Framför allt håll dig till diskutionen istället för att klanka på deltagarna eller försöka göra de mindre trovärdiga...
2009-01-16, 00:58
Medlem
Citat:
Citat:

Nu fetmarkerar jag sällan men CH läser du inte inläggen, kan vara bra så slipper du skriva om redan skrivna saker... Framför allt håll dig till diskutionen istället för att klanka på deltagarna eller försöka göra de mindre trovärdiga...

Vi kanske ska göra en studie av av vem, mot vem, som trovärdighetsfrågorna riktas?
2009-01-16, 01:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
TR var ingen säkerhetssal och det var ju där gråterskorna huserade och det var det vi diskuterade tidigare ikväll.

Det var ju på den instansen CS blev dömd till livstid..samt jävfrågan om den avgående nämndemannen gråterskan från Kolvsta.
2009-01-16, 01:04
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Citat:

Vi diskuterar ju om en väldigt specifik rättegång och de flesta av oss visste redan att den hölls i säkerhetssalen och vad det innebär, vilket inte du kom på förrän alldeles nyss... Om du hade förstått vad det innebär hade du nämligen inte behövt skriva dina inlägg om gråterskor och vad du nu har skrivit...
2009-01-16, 01:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
TR var ingen säkerhetssal och det var ju där gråterskorna huserade och det var det vi diskuterade tidigare ikväll.

Det var ju på den instansen CS blev dömd till livstid..samt jävfrågan om den avgående nämndemannen gråterskan från Kolvsta.
Den här tråden handlar om rättegången i Svea Hovrätt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in