2009-01-16, 00:12
Medlem
[quote=beaver_se]Jag vill inte leka gissningsleken med dig.
Är man sen känslig och lätt tar till tårarna kanske man skall fundera på om man skall sitta som åhörare. För visst vill man att rätten skall opåverkat kunna ta till sig alla fakta.

Tror du CS vill att rätten opåverkad ska ta till sig fakta? Och hur tycker du hon lyckas i sin strävan att förmedla fakta?
2009-01-16, 00:13
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har klippt och klistrat in det som senare visade sig vara underlag för denna rättegång..
En fördel är även att jag inte bor i KAK.området.

Men nu lallar du runt igen, och svarar godag yxskaft. Rara Petronella, du är inte heller världens mittpunkt, även om du så gärna vill.

Vilken rättegång yrar du om, som ska ha ditt klipp å klistra som underlag?

Varför tror du att alla i tråden bor i ett visst område? Skriver någon på dialekt eller? Det är nog bara dina läsförståelseproblem som sätter krokben för dig.

Ingenting har kommit fram som förbättrat CS läge under HovR-förhandlingarna, snarare tvärt om. Du kan ju vinka av henne när hon åker till Hinsan, det är där hon ska bo de närmaste 25 åren.
2009-01-16, 00:14
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeonmars
I dag i VLT står att CS säger

"Jag blev också chockad över när jag läste på nätet att Emma pratade om att hon letade begravningsplatser åt sina barn. Hur kan man göra det?"

Hur kan man gå ut publikt med sin sorg - inte hur kan man leta platser.
2009-01-16, 00:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Menar du att det var så CS sade? Att VLT har citerat fel?

Det skulle kunna förklara min och flera andras förvirring. Det där med begravningsplatser känns inte igen riktigt.
2009-01-16, 00:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror helt ärligt att du inte förstår detta. Människor berörs allvarliga saker och speciellt när barn är inblandade. Här menar jag givetvis människor som inte har känslomässiga defekter. Det är inget du eller jag kan påverka och jag är helt säker på att det inte har genomförts en enda rättegång någonsin som handlar om mord på barn utan att det finns åhörare som gråter.
Visst är det otroligt tragiskt att barn drabbades av detta ohygliga våld.
Men för det så får inte störande åhörare som kommenterar CS svar/skratt i rättegång som "fy faan" eller som gråter högt så att de till slut tvingas lämna rättsal och vi får inte glömma att en nämndeman grät i TR då hon hörde Ts samtal med SOS.

I mitt tycke så skall dessa åhörare hänvisas snabbt ut så att rättegången inte blir lidande av "gråterskor" som kan påverka domen beroende på vilka nämndemän som sitter med avgörande dom.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2009-01-16 kl. 00:21.
2009-01-16, 00:22
Medlem
Tuesdays avatar
Rättegången hålls i en säkerhetssal. Glasvägg mellan rätten och åhörarna. Åhörarna hör allt från salen - salen hör inte åhörarna.
2009-01-16, 00:23
Medlem
Citat:
Visst är det oroligt tragiskt att barn drabbades av detta ohygliga våld.
Men för det så får inte störande åhörare som kommenterar CS svar/skratt i rättegång som "fy faan" eller som gråter högt så att de till slut tvingas lämna rättsal och vi får inte glömma att en nämndeman grät i TR då hon hörde Ts samtal med SOS.
I mitt tycke så skall dessa åhörare hänvisas snabbt ut så att rättegången inte blir lidande av "gråterskor" som kan påverka domen beroende på vilka nämndemän som sitter med avgörande dom.

Det gjorde jag också. Och jag är varken anhörig, nämndeman eller åhörare. Kanske vittnar det om att det är svårt att rekrytera nämndemän som är helt fria från empati... Är det ett fullgott skäl för "uppsägning" från uppdraget?
2009-01-16, 00:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbesstuga110
Det gjorde jag också. Och jag är varken anhörig, nämndeman eller åhörare. Kanske vittnar det om att det är svårt att rekrytera nämndemän som är helt fria från empati... Är det ett fullgott skäl för "uppsägning" från uppdraget?
tar man ett uppdrag så bör man hålla sig "kall"
Hur fasen hade det sett ut om alla läkare grät då de lämnar dödsbud till anhöriga??
Hur hade vårt samhälle sett ut om alla visar "empati" med att grina ikapp i svåra stunder?

Jag anser att personer i sådana positioner ska bortse från personliga känslor.
2009-01-16, 00:34
Medlem
Zabina66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Menar du att det var så CS sade? Att VLT har citerat fel?
Det skulle kunna förklara min och flera andras förvirring. Det där med begravningsplatser känns inte igen riktigt.
Tack Tuesday!

Det förklarar en hel del!!
F ö känns Vlt:s reporter Ann-Sofi Sannemalm väldigt
sansad och objektiv i sin skrivning.
2009-01-16, 00:34
Medlem
LieDetectors avatar
Nu börjar det här bli väl magstarkt. Jag sa ju att Petronellan har probs med läsförståelsen och bevisar det varje gång hon postar. Det är alltså fakta.

Om man dessutom väljer att inte ens läsa vad andra postar så blir det ju så här tokigt. Petronellan vet inte vad en säkerhetssal är, det hjälper inte att förklara för det har jag försökt med för länge sedan. Det går bara inte in. Hon litar bara på sina kompisar i CS-kramarligan, lägger sig till och med till med deras uttryckssätt. Ohjälpligt är vad det är.
2009-01-16, 00:38
Medlem
Citat:
tar man ett uppdrag så bör man hålla sig "kall"
Hur fasen hade det sett ut om alla läkare grät då de lämnar dödsbud till anhöriga??
Hur hade vårt samhälle sett ut om alla visar "empati" med att grina ikapp i svåra stunder?

Jag anser att personer i sådana positioner ska bortse från personliga känslor.

Jag tror att samhället skulle vara mer attraktivt om vi kunde visa empati om våra medmänniskor. Har själv suttit med i ett rum med en nyfödd som bara blev ett knappt dygn gammal. Läkaren visade inte upp en "kall" fasad då, det kan jag lova.

Även om du anser att personer "i sådana situationer" ska bortse från personliga känslor tar det inte bort det faktum att det är logiskt, mänskligt samt positivt - om dessa personer ändå "drabbas" av en "medkänsla".
2009-01-16, 00:38
Medlem
Zabina66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är nog snarare så att CS får hoppas på ett sista halmstrå...
Eller gripa efter "de två sista hårstråna"!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in