2008-12-12, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Sidan 903 i FUN:

Emma ombeds beskriva henne som hon såg henne på kortet.

-" Kanske min längd, ganska mullig, hon ser inte svensk ut, inte mörk eller nå´t sån´t där men det syns att hon

inte är svensk, ganska högt hårfäste. Hon såg inte så glad ut på bilderna" uppgav Emma.

Var utläser du vilken bild det är hon har sett i den texten? Beskrivningen av CS stämmer ju..typ någorlunda iaf.

rättat...
Senast redigerad av wildone69 2008-12-12 kl. 15:41.
2008-12-12, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Var utläser du vilken bild det är hon har sett i den texten? Beskrivningen av CS stämmer ju..typ någorlunda iaf.

så citerar jag fel inlägg

När Emma ska beskriva tyskan utifrån bilden hon sett svarar Emma att "hon inte ser glad ut på BILDERNA" Nu i rätten påstår Emma att hon bara sett ett kort på CS och där skrattar hon stort? Vad är det du inte förstår?
2008-12-12, 15:44
Bannlyst
Citat:
När Emma ska beskriva tyskan utifrån bilden hon sett svarar Emma att "hon inte ser glad ut på BILDERNA" Nu i rätten påstår Emma att hon bara sett ett kort på CS och där skrattar hon stort? Vad är det du inte förstår?

1. Jag sa att jag kommer inte ihåg vart det är fastställt vilket kort Emma säger sig ha sett, är det fastställt, och i sånt fall var?

2. Är du säker på att hon formulerade svaret exakt så?? Eller förlitar du dig helt på en stressad reporter som sitter och liverapporterar?

vad är det du inte förstår
2008-12-12, 15:46
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Nej, han ville inte ta något ansvar när man läser "familjeliv". Han skriver att han fått ett stort problem påkastat på sig och kallar barnet avkomma och önskar adoptivpappan lycka till med uppfostran av barnet. Det finns att läsa på sidan 770 i FUN..

Jag ska kika efter vad det står.

Hur som haver så är det väl inte så underligt att man reagerar på det viset till en början. Har du aldrig fått ett besked som gjort dig upprörd, för att senare när du fått lite distans omvärdera hur du skall hantera det?

Jag undrar lite vart ni vill komma med hur han ställde sig till detta påstådda barn?
2008-12-12, 15:47
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Tänkte inte på det...
En annan sak jag reagerade på var Togges tvära kast angående adoptivbarnet. På familjeliv skrev han ganska taskigt att han inte ville ha något med pojken att göra även om han fanns men att han var välkommen och hälsa på när han blivit stor. Nu sa han i hovrätten att han och Emma varit villiga att ta hand om den eventuella sonen? (lär det bättre eller vad?)

Betala underhåll?

E sa väl i fup att eftersom hon hade barn så skulle hon inte ha något emot om T hade barn? (OBS detta är från mitt minne, ni kan väl se efter i fup vad hon sa om T:s barn)
Det har betytt något för T eftersom han har verkligen försökt få svar om han skulle vara far. Han har väl agerat mer än de flesta andra killar när de plötsligt får veta att de har ett ev barn?
2008-12-12, 15:49
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Nu handlar detta om att en kanske oskyldig person riskerar livstids fängelse. Och eftersom det saknas bindande bevisning till brottsplatsen och samtidigt finns en massa frågetecken i utredningen så anser jag att det är viktigt att kritiskt granska detta.

Sen har jag inte heller fastnat i något tunnelseende eftersom jag inte utesluter CS som gm. Men jag kan tänka mig andra gm än henne eller att hon har någon medskyldig.

Ja men för den sakens skull så kan man väl inte bara välja att ta in en del av det som redovisas och kalla det för fakta? När det dyker upp något som skulle tala emot te x E eller någon annan, så tycker jag inte att du ser med några kritiska ögon.

Den indiciekedja som finns mot CS plockar man isär och värderar indicierna var och en för sig, de tappar på så vis värde..självklart. När det som te x nu dök upp två punkter som talar mot E och T gällande CS, så ifrågasätter du ingenting utan hävdar istället att det styrker att CS har varit ett "hett" samtalsämne i familjen.
2008-12-12, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
1. Jag sa att jag kommer inte ihåg vart det är fastställt vilket kort Emma säger sig ha sett, är det fastställt, och i sånt fall var?

2. Är du säker på att hon formulerade svaret exakt så?? Eller förlitar du dig helt på en stressad reporter som sitter och liverapporterar?

vad är det du inte förstår

Det jag kopierade kom ifrån fun och det är inte bara på ett ställe Emma säger att hon bara sett en bild på CS och det var Kretabilden. Hon tar ofta upp det och även CS advokat. Alltså är det viktigt. Du tror väl inte att det skulle röra sig om en stressad reporter??
2008-12-12, 15:57
Medlem
Tantaloras avatar
Sc 2005

Det finns en bild från 2005 som även fanns i tidningarna. Hon springer i ett lopp med nr 172
Då var inte CS trådsmal! Hon hade haft problem med en ledskada, enligt hennes tyska vänner, säger också i fup att CS blev deprimerad och gick ner i vikt, för mycket. Men när i tid det var kommer jag inte ihåg. I utdraget från journalen på psykmott i Skarpnäck står det att hon inte äter, att hon får medicin mot illamående. Att hon är mager nu säger inte så mycket om hur hon såg ut i Mars.
2008-12-12, 15:59
Medlem
BoISarens avatar
CS har gjort ett alldeles utmärkt jobb som åklagare mot sig själv idag. Det är bara för FG att tacka och ta emot.

Tror ni att PIE har försökt avstyra detta dravel från CS sida? Han måste väl ändå ha försökt att övertyga henne om att denna monolog är förödande för henne?

Att CS sedan vägrar svara på frågor från åklagaren gör att denna dag slutar med en, för CS, förödmjukande "förlust" för tyskan.

Tack CS!
2008-12-12, 16:00
Bannlyst
Citat:
Det jag kopierade kom ifrån fun och det är inte bara på ett ställe Emma säger att hon bara sett en bild på CS och det var Kretabilden. Hon tar ofta upp det och även CS advokat. Alltså är det viktigt. Du tror väl inte att det skulle röra sig om en stressad reporter??

Jag läste fel..du har helt rätt i det. Nej det verkar som emma sett den där ytterst gräsliga bilden på CS som snurrade runt här på FBi början, som väl kom från hennes facebook. Då antar jag att det är där emma sett den i samband med adoptionsbrevet och T´s förfrågan om barnet till CS.
2008-12-12, 16:02
Medlem
hayennas avatar
När jag läser det här slås jag av en stark längtan efter att bara skaka om henne och säga "MEN SVARA PÅ FRÅGORNA FÖR I..."

Citat:
- Kan du berätta lite om Sigges sten?
- Nej, varför skulle jag göra det?
- Kan du berätta något om Halvarsborg.
- Ja, men jag vill inte. Du har ju redan pratat så mycket om de här platserna i tingsrätten. Jag ser ingen mening med det.
2008-12-12, 16:03
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja men för den sakens skull så kan man väl inte bara välja att ta in en del av det som redovisas och kalla det för fakta? När det dyker upp något som skulle tala emot te x E eller någon annan, så tycker jag inte att du ser med några kritiska ögon.

Den indiciekedja som finns mot CS plockar man isär och värderar indicierna var och en för sig, de tappar på så vis värde..självklart. När det som te x nu dök upp två punkter som talar mot E och T gällande CS, så ifrågasätter du ingenting utan hävdar istället att det styrker att CS har varit ett "hett" samtalsämne i familjen.

Du har ju följt diskussionerna här och i andra tråden. Du vet att jag just har funderat mycket över detta med att diskussionerna kanske varit heta angående barnet. Vissa här har helt och hållet motsagt sig denna möjlighet. Det var ingenting T och E alls tog på allvar påstår vissa skribenter. Andra säger att T och E aldrig trodde att det fanns något barn mm.

Så visst tycker jag att detta är en viktig sak som framkommer nu när T säger att de tänkt sig kunna ta hand om barnet. Det visar att flera aktiva skribenter här har haft helt fel eller kanske t.o.m. ljugit om detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in