2009-01-19, 09:57
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag vet inte. Jag har aldrig varit frihetsberövad..men jag tror hon får surfa hur hon vill på Hinsan.
Det tror inte jag. Vad jag vet brukar väl inte livstidsdömda ha tillgång till Internet?
2009-01-19, 10:00
Medlem
BoISarens avatar
"Hoppas rätten ser det vi vet"

Jag ser fram emot den fällande domen. Undrar om CS ler lika mycket då?

I övrigt:
Citat:
- Vi hoppas verkligen att hovrätten ser det vi vet, det Emma sagt hela tiden. Det finns ingen annan gärningsman eftersom det var hon, säger Roland Jangestig, pappa till de mördade barnens mamma
[...]
Tidigare överåklagare Sven-Erik Alhem anser inte att den mordåtalade tyskan har spelat sina kort rätt.
- Schürrer har gjort det värre för sig själv i hovrätten genom att förstärka motivbilden när hon försökt tona ner den, säger Alhem.
http://nyhetskanalen.se/1.813260/2009/01/19/hoppas_ratten_ser_det_vi_vet
2009-01-19, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det tror inte jag. Vad jag vet brukar väl inte livstidsdömda ha tillgång till Internet?

Jag tror de har tillgång till nätet men är lite osäker. Men det är väldigt vanligt att interner har kontakt med och skapar kontakter med kvinnor här ute. Men om de är livstidsdömda kan jag inte svara på. Men i USA får de surfa trots livstidsdomar. Men det är kanske annorlunda i Sverige?
2009-01-19, 10:02
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Oftast väljer intagna att gå i skolan inom kriminalvårdens väggar. Undervisningen sker många gånger med hjälp av datorer. Hur pass mycket koll läraren har på varje enskild elev/intagen är svårt att veta, men visst finns möjligheten att de kan hitta uppgifter på nätet. Betydligt större möjligheter än vad de har i häktet.
2009-01-19, 10:03
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jag tror de har tillgång till nätet men är lite osäker. Men det är väldigt vanligt att interner har kontakt med och skapar kontakter med kvinnor här ute. Men om de är livstidsdömda kan jag inte svara på. Men i USA får de surfa trots livstidsdomar. Men det är kanske annorlunda i Sverige?
Kontakterna med kvinnor sker (vad jag vet) brevledes och via besök.
2009-01-19, 10:07
Bannlyst
Citat:
Kontakterna med kvinnor sker (vad jag vet) brevledes och via besök.

Nja, jag har en fd väninna som lärde känna en intern på nätet för ett antal år sedan. De hade messenger osv. Jag vet att han fick 12 år för grovt bankrån. Är det livstid? Jag reagerade på att det var så slappt för hon smugglade in ett antal mobiler till honom också så de kunde ringa varandra.
2009-01-19, 10:07
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ja, annars får man ju inte veta något vettu..skit och skit? Tack detsamma..

Ja du, det lär inte vara av omtanke om E som du letar nätet runt. Jag tycker att det är sorgligt att du sitter här och skriver ner henne. Hon har inte gjort dig ett skit och ändå tar du parti emot henne.

Jag ger mig fan på att det klapprar i trappan när du går ...
2009-01-19, 10:15
Medlem
Frubeates avatar
Den nya övervakningsfilmen....

Den är visad ser jag....

Men hittar inget mera om detta.
Vad visade den, hade åklagare/försvarare något att säga?
Senast redigerad av Frubeate 2009-01-19 kl. 10:20. Anledning: fattades "a"
2009-01-19, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Ja du, det lär inte vara av omtanke om E som du letar nätet runt. Jag tycker att det är sorgligt att du sitter här och skriver ner henne. Hon har inte gjort dig ett skit och ändå tar du parti emot henne.

Jag ger mig fan på att det klapprar i trappan när du går ...

Nu är du löjlig. Jag har en enorm empati för Emma och har skrivit det i massor med inlägg. Men jag har ingen som helst relation till de inblandade och kan se saker lite mer objektivt än vissa andra. Det är inte på något sätt fel att ifrågasätta saker som är underliga. Jag tycker det är en märklig start på sitt nya anonyma liv att skapa facebookkonto och diskussionsforum på nätet.
Hon skriver också att hon fasar för den dagen när "rampljusen släcks".
Jag tycker faktiskt att hon verkar gilla all uppmärksamhet och det stör mig inte alls. Hellre det än att hon känner sig hotad.
2009-01-19, 10:22
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Nu är du löjlig. Jag har en enorm empati för Emma och har skrivit det i massor med inlägg. Men jag har ingen som helst relation till de inblandade och kan se saker lite mer objektivt än vissa andra. Det är inte på något sätt fel att ifrågasätta saker som är underliga. Jag tycker det är en märklig start på sitt nya anonyma liv att skapa facebookkonto och diskussionsforum på nätet.
Hon skriver också att hon fasar för den dagen när "rampljusen släcks".
Jag tycker faktiskt att hon verkar gilla all uppmärksamhet och det stör mig inte alls. Hellre det än att hon känner sig hotad.

Empati? Du vet ju för fasen inte vad du snackar om. Du får ta och kamma till dig nu!

Du får tyckat att jag är hur löjlig som helst, det rör mig inte ryggen. Med ledning av dina postningar så kan du gasta obejektiv hur mycket du vill, ingen går på det.
Du har inte funderat över varför E fasar för den dagen "då rampljuset släcks"? Du tror inte att just den dagen bli E tvungen att ta itur med sin sorg och då är det en mycket djupare sorg än vad det varit hitintills. Då inte dagarna är fulla av rättegång och förberedelser kommer sorgen att har huvudrollen och det kommer att bli väldigt tungt.
2009-01-19, 10:27
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Empati? Du vet ju för fasen inte vad du snackar om. Du får ta och kamma till dig nu!

Du får tyckat att jag är hur löjlig som helst, det rör mig inte ryggen. Med ledning av dina postningar så kan du gasta obejektiv hur mycket du vill, ingen går på det.
Du har inte funderat över varför E fasar för den dagen "då rampljuset släcks"? Du tror inte att just den dagen bli E tvungen att ta itur med sin sorg och då är det en mycket djupare sorg än vad det varit hitintills. Då inte dagarna är fulla av rättegång och förberedelser kommer sorgen att har huvudrollen och det kommer att bli väldigt tungt.

Som vid "vanliga" dödsfall.
Dagarna innan en begravning har man fullt upp. Visst sörjer man, men det är så många praktiska saker att ta hand om....man hinner liksom med den värsta sorgen.l
Men, när begravningen är över, och vardagen kommer, det är då det blit tufft- I know
2009-01-19, 10:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Någon gång ska väl E börja sörja..Hoppas hon får bra hjälp av professionella psykologer än att skjuta sörjandet framför sig med att blogga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in