Citat:
Ursprungligen postat av Skywalker88
Jag köpte ett paket igår eftersom jag förstår mitt dygn varje helg. Är lite trött att vara zombie varje Måndag.
Jag tog några en timme före 21:00 igår och somnade ganska tungt 21:30
Fast var jävligt sleten så vet inte om det fungerade
Men jag tog precis 3 st och har druckit endel cola och annat socker så får se om det får mig i säng före 05:00.
Har hört att man ska ta 4-5 så blir man "slö"
Ps: Det enda jag har tagit förr i mitt liv är alvedon så får se om det värker på en amatör som jag.
Du kanske borde dra ner på sockret innan läggdags för att vara tröttare, sen vet jag exakt hur det är, kan man inte somna sitter man och nördar och dricker cola efter cola, så funkar iaf jag..
Men funkar inte valeriana så ring vårdcentralen förklara dina sömnsvårighetsproblem och försök också kolla upp dina levnadsvanor såsom träning, hur du äter, hur du jobbar, vart går din energi? om du brukar den eller brukar du inte nån energi alls? så du istället inte är trött fysiskt och hjärnan inte kan koppla att du ska sova pågrund av överskottsenergi, för mycket energi som inte får utlopp för fysisk samt psykiskt vilket i sin tur kan orsaka stress och i värsta fall utsöndrande av adrenalin för att man nojjar och stressar samt blir otålig för att man just inte kan somna..
GL HF hoppas du får den hjälp du behöver av läkaren i värsta fall..