Förmodligen inte. Men jag skulle bli flyförbannad om någon nekade mig till att ha kul pga kön.
Jag håller med och skolan gjorde definitivt fel.
Däremot har det gått inflation i ordet kränkt och skadestånd för detta är ett skämt. Att man kan få 25 000 kr för att man inte får vara med på en match är helt sanslöst en ursäkt och förbättring hade räckt.
Däremot har det gått inflation i ordet kränkt och skadestånd för detta är ett skämt. Att man kan få 25 000 kr för att man inte får vara med på en match är helt sanslöst en ursäkt och förbättring hade räckt.
Denna bit håller jag absolut med om, en tillsägelse vore nog.
Vad skulle hända om en kille inte fick hoppa runt i tjejernas volleybollag iförd samma klädsel som tjejerna (sexiga åtsmitande riktigt korta shorts, inga underkläder och sport-bh, låt oss vara riktiga hbtare i fantasin nu) och anmälde skolan för diskriminering?
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2008-12-05 kl. 10:45.
25 papp är ett straff. Straff finns till för att avskräcka.
En mesig ursäkt är knappast särskilt någonting som avskräcker.
25 papp är ett straff. Straff finns till för att avskräcka.
En mesig ursäkt är knappast särskilt någonting som avskräcker.
Avskräckande penningbelopp brukar vara argumentet i amerikat när nån idiot stämmer och får igenom idiotstämningar mot företag och privatpersoner. Stöder du idiotstämningar?
Det är rätt tycker jag spontant. Hatar sexistiska smutslärare, det gället åt båda hållen.
Jag såg ingenting i artikeln som antydde någonting om någon lärare eller hur det hela gått till förutom att hon inte fick delta. Flickan kan ha diskriminerats, men utgår man från vad som faktiskt står i texten kan hon lika gärna ha krävt att få vara med två sekunder före avspark med skadestånd för ögonen.