2009-07-28, 12:53
Medlem
Självklart skulle hon inte vara med om hon inte passade i laget. Men då borde hon informerats av detta innan..
Citera
2009-07-28, 13:08
Medlem
Hastiiiifans avatar
Vafan hade hon blivit våldtagen hade hon ju fått något liknande belopp.
Citera
2009-07-28, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Alltså varför skuldbelägger du MIG för att ha dragit in genuskampen där genuskampen redan var indragen (Vilket jag till fullo bevisat) bara för att du är personligen trött på mig? Det var det den här "dialogen" handlade om så försök nu att hålla dig till sak!

Men lilla vännen, man kan faktiskt diskuttera under forumet Feminism och jämställdhet utan att dra in genuskampen, men för dej är den enda jämställdhetsdiksussionen ett könskrig, snacka om att du skjutit ner dej själv nu. Jag skuldbelägger inte dej, jag kom med kritik att du hela tiden bara kan diskuttera i en tråd utifrån genusperspektivet. Är du så jävla osäker och liten att du tror att all kritik är att skuldbelägga? Stackars lilla du. Du låter som en bitter skolfröken som inte kan få tyst på sina högljudda elever och tycker livet är såååå orättvist. Alla är emot stackars dej
Citera
2009-07-28, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ratatosk66
Men lilla vännen, man kan faktiskt diskuttera under forumet Feminism och jämställdhet utan att dra in genuskampen, men för dej är den enda jämställdhetsdiksussionen ett könskrig, snacka om att du skjutit ner dej själv nu. Jag skuldbelägger inte dej, jag kom med kritik att du hela tiden bara kan diskuttera i en tråd utifrån genusperspektivet. Är du så jävla osäker och liten att du tror att all kritik är att skuldbelägga? Stackars lilla du. Du låter som en bitter skolfröken som inte kan få tyst på sina högljudda elever och tycker livet är såååå orättvist. Alla är emot stackars dej

Så du kunde inte hålla dig Du tycker det är lite kul att käfta va? Inte ett dugg bitter utan en glad och livad lax! Och ja, ni är en aning högljudda av er, men jag ska nog lyckas att få tyst på er också - tror du inte? En ren fråga om pedagogiska metoder...
Citera
2009-07-28, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag håller med och skolan gjorde definitivt fel.

Däremot har det gått inflation i ordet kränkt och skadestånd för detta är ett skämt. Att man kan få 25 000 kr för att man inte får vara med på en match är helt sanslöst en ursäkt och förbättring hade räckt.

Helt sanslöst. Vart är Sverige på väg när tom våldtäktsoffer ibland får mindre skadestånd än en tjej som inte "fick spela boll"?
Citera
2009-07-28, 17:11
Bannlyst
hon kanske helt enkelt inte platsade i laget, spelar som en riktig kruka....

jag som kille skulle helt enkelt insett att jag var för dålig, och bara skulle skämt ut mig, men tjejer inser inte det där med lagsporter, de vill bara ha kul, men att sen hela laget lider utav att man suger, det fattar de inte....

tycker pengarna som går till damallsvenskan borde gå till något vettigare, nån som torkar svetten mellan mina skinkor på sommaren kanske
Citera
2009-07-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleballe1234
25.000 får du inte ens om du blivit misshandlad. Att bli "kränkt" är nog det bästa som kan hända en. När är det min tur att bli "kränkt"?
Gäller tyvärr bara kvinnor, eller om du är bög, förstås.

Tycker att ratatosk66 och severiano kanske kan ta diskussionen om severianos passion för genusperspektivet i PM, eller?
Känns lite OT.
Citera
2009-07-28, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aqqt
Gäller tyvärr bara kvinnor, eller om du är bög, förstås.

Tycker att ratatosk66 och severiano kanske kan ta diskussionen om severianos passion för genusperspektivet i PM, eller?
Känns lite OT.

Vilket jag redan tidigare sagt till ratatosk ej att förglömma.
Citera
2009-07-28, 19:07
Bannlyst
Citat:

Sagt i en kommentar ja, men inte har du skrivit något PM. Fast, du har ju alltid rätt, eller hur?
Citera
2009-07-28, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ratatosk66
Sagt i en kommentar ja, men inte har du skrivit något PM. Fast, du har ju alltid rätt, eller hur?

Det är ju du som har synpunkter på mig så det är väl din sak att pm:a - inte sant? Jag väntar!
Citera
2009-07-28, 20:59
Medlem
Citat:
Men för bövelen, sluta bete dig som en femåring med "det har jag redan sagt", skicka ett PM istället. Uppenbarligen kommer du få ett lika barnsligt svar tillbaka.

Vill ni bråka om vem som ska skicka första PM så kan ni ju ta det över PM också istället för att fylla tråden med smörja. Lämnar tills någon går tillbaka till topic.
Citera
2009-07-28, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aqqt
Men för bövelen, sluta bete dig som en femåring med "det har jag redan sagt", skicka ett PM istället. Uppenbarligen kommer du få ett lika barnsligt svar tillbaka.

Vill ni bråka om vem som ska skicka första PM så kan ni ju ta det över PM också istället för att fylla tråden med smörja. Lämnar tills någon går tillbaka till topic.

Åtgärdat!

Tillbaka till topic.

Jag tycker att skadeståndet var för högt och att man kan ifrågasätta detta ständiga stämmande hit och dit också. Bättre att hon hade mobiliserat andra tjejer på skolan och levt jävel med rektor anser jag. Men som sagt - det finns ju en anmälningsiver lite varstans, man reder inte ut mellanhavanden man och man emellan, utan det är alltid någon myndighet som ska fixa allt och det här kostar ju en herrans massa pengar plus att ett redan nedtyngt rättsväsende blir ännu mer belastat med de konsekvenser det får. Och man skickar samtidigt signaler om att folk ska dammsuga omgivningen efter kränkningar som kan ge utdelning - det har blivit ett alternativ till att spela på lotto tror jag.

Sedan tycker jag att det är alldeles utmärkt att man idag kan stämma en kommun för att den inte agerar mot t.ex. mobbing - det kunde man inte innan den där lagen om likabehandling kom för några år sedan och dessutom har man ett stöd i lagen för att kunna kräva diverse stödinsatser, det fanns inte heller före 2006 - då var det bara en anmälan till skolverket som gällde och påstod då kommunen att man hade gjort allt vad man kunnat så nöjde sig verket med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in